Jump to content




- - - - -

[w124] Kontrolka "przepalonej żarówki" - problem.



94 replies to this topic

#71 Offline   Papaj


  • posts 31
  • Joined 13 Apr 2016
  • Miejscowość: Berlin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 May 2016 - 00:05

Wyświetl postUżytkownik bastq dnia 02 May 2016 - 00:59 napisał

Na myśl od razu mi przychodzi to, co było u mnie. Zimny lut w module, który na wybojach traci połączenie. Odkręc pokrywe bezpieczników i ją zdejmij. Za bezpiecznikami jest podłużny czarny przekaźnik. Włącz światła, potrząsaj tą kostką i sprawdź czy wtedy zapala się kontrolka.

Przychodzi mi też do głowy to, że problemem może być przewód od kontrolki spalonej żarówki. Tak naprawdę może strażnik cały czas się "pali", ale ma przerwe na przewodzie i na wybojach gdzieś załapie i dopiero wtedy się faktycznie zapali. To sprawdzasz prosto. Wyciągnij żarówke którejś postojówki, włącz światła i zobacz czy kontrolka się zapaliła.
Dzieki, sprawdze i dam znac ale zaznaczam ze kontrolka zapala sie przed wlaczeniem swiatel co mnie najbardziej dziwi

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka





#72 Offline   bastq


  • posts 108
  • Joined 18 Feb 2014
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 May 2016 - 01:59

Kolega, kontrolka zapala się w momencie gdy używane jest uszkodzone światło. np. walnięta postojówka = zapali się przy włączeniu postojówek. Skoro zapala się przed zapalaniem świateł, to:
-Trzymasz hamulec przy odpaleniu i światło stopu jest walnięte.
-Uszkodzony moduł świateł
-Coś pokopane z przewodami przy zegarach i tak naprawdę kontrolka spalonej żarówki to nie kontrolka spalonej żarówki tylko coś innego/coś pokopane z przewodami i kontrolka dostaje cały czas zasilanie skądś.

#73 Offline   Papaj


  • posts 31
  • Joined 13 Apr 2016
  • Miejscowość: Berlin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 May 2016 - 21:06

Wyświetl postUżytkownik bastq dnia 03 May 2016 - 01:59 napisał

Kolega, kontrolka zapala się w momencie gdy używane jest uszkodzone światło. np. walnięta postojówka = zapali się przy włączeniu postojówek. Skoro zapala się przed zapalaniem świateł, to:
-Trzymasz hamulec przy odpaleniu i światło stopu jest walnięte.
-Uszkodzony moduł świateł
-Coś pokopane z przewodami przy zegarach i tak naprawdę kontrolka spalonej żarówki to nie kontrolka spalonej żarówki tylko coś innego/coś pokopane z przewodami i kontrolka dostaje cały czas zasilanie skądś.
No wlasnie, raz sie pali raz sie nie pali, w dodatku na dziurach czesto zaskakuje, mysle ze to cos w kablach ale nie jestem specem od elektryki i troche boje sie tam grzebac ale moze cos doradzicie jak sie do tego zabrac?

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka



#74 Offline   wojtek81


  • posts 5,934
  • Joined 17 Sep 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 May 2016 - 21:38

Wyświetl postUżytkownik Papaj dnia 02 May 2016 - 00:28 napisał

wydaje mi sie ze nie jest to oswietlenie zewnetrzne gdyz specialnie rozbujalem samochod zeby zlapal kontrolke i sprawdzilem swiatla, wszystkie swieca
Strażnik żarówek bada tylko oświetlenie zewnętrzne.
Nie reaguje na przepaloną żarówkę np. w schowku, bo było by to idiotyczne.

#75 Offline   Papaj


  • posts 31
  • Joined 13 Apr 2016
  • Miejscowość: Berlin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 May 2016 - 22:15

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 03 May 2016 - 21:38 napisał

Strażnik żarówek bada tylko oświetlenie zewnętrzne.
Nie reaguje na przepaloną żarówkę np. w schowku, bo było by to idiotyczne.
No wlasnie sie zastanawialem, dzieki.

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka



#76 Offline   Papaj


  • posts 31
  • Joined 13 Apr 2016
  • Miejscowość: Berlin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 May 2016 - 18:12

Witam, jestem nowy prosze o wyrozumialosc.
Gdzie sie znajduje strażnik świateł ?

#77 Offline   m104


  • posts 4,488
  • Joined 24 Apr 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 May 2016 - 18:13

Jaki strażnik ? Brzęczyk ? Czarna kostka z tyłu lewej sekcji zegarów.

#78 Offline   biszkopt


  • posts 887
  • Joined 27 Sep 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Posted 05 May 2016 - 18:22

W tylnej części skrzynki bezpiecznikowej. Musisz odkręcić śrubki.

#79 Offline   Papaj


  • posts 31
  • Joined 13 Apr 2016
  • Miejscowość: Berlin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 May 2016 - 20:29

Problem panowie, spadl mi srubokret pod ta skrzynke. Po walce zeby go wyciagnac spadl mi tylko glebiej w taka mala szpare ( jak by chcial tam trafic to by tam nie trafil ). Myslicie ze moze tam cos uszkodzic lub wyleciec podczas jazdy ?

Edited by Papaj, 05 May 2016 - 20:35.


#80 Offline   Papaj


  • posts 31
  • Joined 13 Apr 2016
  • Miejscowość: Berlin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 May 2016 - 20:45

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 22 August 2011 - 09:25 napisał

Panowie, u mnie od wczoraj kontrolka strażnika świeci się cały czas, tzn. od momentu włączenia zapłonu. Do tej pory działała normalnie. Od czego zacząć szukanie? Gdzie go mogło powikłać?
I Co znalazles odpowiedz ? bo ja mam ten sam problem








Podobne tematy Zwiń