Jump to content




- - - - -

[w201/w124] Srebrny przekaźnik



103 replies to this topic

#101 Offline   hadrianus


  • posts 248
  • Joined 06 Jul 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 21 July 2022 - 20:26

na innym abs dziwnie działa. Wszystkie były przelutowane i nie mają zimnych lutów, za to maja upalone uzwojenia cewek.

Edited by hadrianus, 21 July 2022 - 20:26.




#102 Offline   Gerri


  • posts 2,649
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 21 July 2022 - 22:00

W srebrnym przekaźniku N I E M A N A J M N I E J S Z E J F I L O Z O F I I - to zwykły przekaźnik który załącza i wyłącza prąd, a wy mu ciągle przypisujecie jakieś cudowne i tajemnicze właściwości.
Jeżeli chodzi o ABS, to jedyne co może powodować „srebrny” to za małe napięcie dostarczane do komputera ABSu (np. wspomniane zanieczyszczone styki przekaźnika) co spowoduje jego wyłączenie sygnalizowane zapaleniem kontrolki na liczniku.

#103 Offline   Gerri


  • posts 2,649
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 22 July 2022 - 04:45

Zmierz oporność uzwojenia - jeżeli jest to około 100 omów to kolorem uzwojenia się nie przejmuj.
Jeżeli chodzi o czyszczenie styków to bardzo często po zdjęciu sprężynki można blaszkę zwierającą - „kotwicę” wysunąć całkowicie na zewnątrz. Wtedy jest możliwość dokładnie wyczyścić styki.

#104 Offline   Historyk


  • posts 13
  • Joined 04 Feb 2020
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W-126
  • Inne auto:International Scout II

Posted 25 May 2023 - 19:32

Wyświetl postUżytkownik bisqit dnia 11 January 2012 - 21:38 napisał

Przekaźnik można sprawdzić na dwa sposoby. Odpalasz i patrzysz, czy zgasła kontrolka oraz włączasz zapłon i osłuchujesz pompę ABS. Ma wydać dwa kliknięcia (przekaźniki)



Jeśli mowa o dieslu, to żadne. Przy benzynie na wtrysku KE nie będziesz miał wzbogacania mieszanki na zimnym silniku oraz sterowania jałowymi obrotami
(uzupełnij profil :/ )
Bardzo dziękuję za tą informacje. Pomogła mi rozwiązać problem w moim Mercu.








Podobne tematy Zwiń