Jump to content




- - - - -

Klimatronik - jeż czy moduł sterujący?


8 replies to this topic

#1 Offline   pomx


  • posts 8
  • Joined 26 Aug 2020
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 08 October 2020 - 23:05

Witam,
Mam problem ze sterowaniem konsoli nadmuchu (klimatronik). Po zwolnieniu '0' uruchamia się delikatna praca dmuchawy (ćmi). Ten stan nie zmienia się pod wpływem wciskania jakichkolwiek przycisków (tak poziomych jak i pionowych). Sporadycznie słyszalne jest jej delikatne przyspieszenie. Regulator ciepło/zimno nie zawsze załapuje, trzeba 'pobawić się' w górę i w dól, by zechciał załapać zadane ustawienie (grzanie bez względu na ustawienie i odwrotnie).
Dodam, że klimatyzacja jest niesprawna.
Zapoznawałem się z podobnymi wątkami, jednakże nigdzie nie odnalazłem zbieżności braku reakcji przycisków wraz z regulatorem temperatury, stąd prośba o pomoc..
Jeśli coś przeoczyłem, przepraszam.



#2 Offline   Gerri


  • posts 2,647
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 09 October 2020 - 19:33

Wyświetl postUżytkownik pomx dnia 08 October 2020 - 23:05 napisał

Jeśli coś przeoczyłem, przepraszam
Masz dyspense dla początkującego. :)
Pomiędzy panelem i jeżem jest cienki przewód sterujący.Możesz do niego dotrzeć od strony panela, można również przy jeżu, a można też na podszybiu. Otóż nad kolumną kierowniczą jest taki "kielich" i na jego szczycie jest połaczenie dla jeża. Jak otworzysz maskę i mocno się ukłonisz, to głeboko pod listwą podszybia zobaczysz wtyczkę na trzy piny. Jak chcesz lepeij do niej dojść, to wystarczy usunięcie plastikowej listwy podszybia. No więc na tej wtyczce są dwa grube kable (plus i minus) i jeden cienki. Na tym cienkim zmienia się napięcie od ok. pół wolta dla obrotów minimalnych do około siedmiu dla max nawiewu. Wystarczy posłużyć się woltomierzem i zarejestrować. Istnienie prawidłowego napięcia i brak spodziewanej reakcji dmuchawy nie przesądza o usterce jeża. Może być sytuacja, że silniczek dmuchawy ma wewnętrzne zwarcie i przy próbie załączenia wyższych obrotów dmuchawy aktywuje się zabezpieczenie nadprądowe ograniczając moc silnika dmuchawy.

Edited by Gerri, 09 October 2020 - 19:34.


#3 Offline   pomx


  • posts 8
  • Joined 26 Aug 2020
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 09 October 2020 - 22:26

Dziękuję za dyspensę i odpowiedź :) .
A czy sporadyczna/losowa reakcja na próbę przełączania ciepło/zimno może jakkolwiek łączyć się ze wspomnianą wcześniej szybkością pracy dmuchawy, czy to oddzielny temat?

#4 Offline   macy75


  • posts 6
  • Joined 25 Apr 2008
  • Miejscowość: Kodeń
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 February 2021 - 19:39

Wyświetl postUżytkownik pomx dnia 09 October 2020 - 22:26 napisał

Dziękuję za dyspensę i odpowiedź :) .
A czy sporadyczna/losowa reakcja na próbę przełączania ciepło/zimno może jakkolwiek łączyć się ze wspomnianą wcześniej szybkością pracy dmuchawy, czy to oddzielny temat?
Proszę podpowiedzieć czy nawiew działa?


#5 Offline   pomx


  • posts 8
  • Joined 26 Aug 2020
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 13 September 2021 - 23:52

Wyświetl postUżytkownik macy75 dnia 07 February 2021 - 19:39 napisał

Proszę podpowiedzieć czy nawiew działa?

Winowajcą okazał się wentylator dmuchawy. Po wymianie na nowy dmucha jak szalony. Jednakże ciepło/zimno mimo wymiany panela klimatyzacji nadal bez zmian.

#6 Offline   Szarik


  • posts 1,164
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 14 September 2021 - 05:16

A dmucha cały czas ciepłym, czy cały czas zimnym powietrzem?

#7 Offline   pomx


  • posts 8
  • Joined 26 Aug 2020
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 14 September 2021 - 23:14

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 14 September 2021 - 05:16 napisał

A dmucha cały czas ciepłym, czy cały czas zimnym powietrzem?

Zazwyczaj dmucha wedle ustawień, lecz sporadycznie potrafi się zbuntować i mimo zmiany z ciepłego na zimne dalej dmucha ciepłym. Po pobawieniu się pokrętłem w tą i z powrotem, raczy za którymś razem łaskawie załapać na żądaną temperaturę. Celowałem w panel klimatyzacji, lecz po wymianie bez zmian.

#8 Offline   Gerri


  • posts 2,647
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 15 September 2021 - 07:15

W czasie gdy leci za ciepłe postukaj płaskim kluczem w elektrozawór ogrzewania - bardzo prawdopodobne, że to on się zawiesza.

#9 Offline   pomx


  • posts 8
  • Joined 26 Aug 2020
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 16 September 2021 - 00:26

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 15 September 2021 - 07:15 napisał

W czasie gdy leci za ciepłe postukaj płaskim kluczem w elektrozawór ogrzewania - bardzo prawdopodobne, że to on się zawiesza.

Gdy usterka się powtórzy, tak zrobię.
Tymczasem wielkie dzięki.








Podobne tematy Zwiń