Witam. Kiedy ostatnio wyjmowałem zegary rozpadła się okrągła wtyczka po lewej stronie. Po jej złożeniu podświetlenie jest na kontrolkach na dole, na kontrolce ASD i rezerwie paliwa, natomiast same liczniki są ciemne. W czym może występować problem?
Jeszcze wcześniej przed rozpadnięciem się wtyczki (rozpadła się ponieważ była nie do końca złożona) podświetlenie występowało wszędzie poza kontrolkami po lewej stronie i było bardzo słabe.
0
[W201] Problem z podświetleniem zegarów
Rozpoczęty przez ksiumaxx, lut 25 2024 19:31
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 lutego 2024 - 19:31
#2
Napisano 27 lutego 2024 - 13:19
czerwony bezpiecznik za licznikiem cały?
#4
Napisano 27 lutego 2024 - 16:08
Mimo tego, że jest to 1987 rocznik, czerwony bezpiecznik jest i to cały. Jeśli natomiast chodzi o zimne luty lub spalone ścieżki, od zewnątrz wszystko jest w najlepszym porządku.
Użytkownik ksiumaxx edytował ten post 27 lutego 2024 - 16:10
#5
Napisano 27 lutego 2024 - 19:39
Czyli licznik miał zmieniany
#6
Napisano 27 lutego 2024 - 20:16
Jest co całkiem prawdopodobne, ponieważ na liczniku widnieje niecałe 200tys kilometrów, ale po samym wyglądzie wnętrza oczywiste jest, że był użytkowany dużo więcej.
Czy wiadomo co innego może być przyczyną braku podświetlenia?
Czy wiadomo co innego może być przyczyną braku podświetlenia?
#7
Napisano 28 lutego 2024 - 08:53
Od frontu licznika masz 2 pokrętła, lewe służy m.in. do regulacji natężenia oświetlenia. Spróbuj nim poruszać, czasem przy maksymalnym odkręceniu wyłącza podświetlenie całkowicie. Może masz uszkodzony potencjometr do regulacji tego.
#8
Napisano 28 lutego 2024 - 17:30
Wielkie dzięki za informację o pokrętle. Teraz podświetlenie wróciło do stanu poprzedniego , czyli jest słabe wszędzie poza lewą stroną, gdzie go nie ma.
Co mogę zrobić aby zwiększyć jasność? Zakładam, że winne w tym przypadku są złe żarówki ponieważ po przekręceniu pokrętła do samego końca podświetlenie wciąż jest bardzo słabe. Jakie powinienem zamówić i gdzie się one znajdują abym mógł je wymienić?
Co mogę zrobić aby zwiększyć jasność? Zakładam, że winne w tym przypadku są złe żarówki ponieważ po przekręceniu pokrętła do samego końca podświetlenie wciąż jest bardzo słabe. Jakie powinienem zamówić i gdzie się one znajdują abym mógł je wymienić?
#9
Napisano 28 lutego 2024 - 17:37
Żarówki W3W, w górnej części licznika. Wyciągane od tyłu. Nie można dawać mocniejszych, np. W5W, bo stopią plastik wewnątrz. Być może żarówka już ma opaloną bańkę i słabo świeci
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[w201] brak podświetlenia zegarów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | p0wel |
|
|
|
[W124] Wyjęcie zegarów e420 "licznik elektroniczny" |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mateuszeq |
|
||
[W201] kabel od zegarów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TuttoMio |
|
||
[w203] nie odpala i nie świeci tablica zegarów |
Mercedes C, E i CLK | Jony |
|