szafa napisał:
z checia dowiem sie od Ciebie za ile i jak to zrobic krok po kroku uwzgledniajac wszystkie potrzebne elementy i przerobki
Krok po kroku to ci moge powiedzieć jak będę miał miał przed sobą kompletny układ turbo od auta dawcy i komorę silnika 190tki.
Przyjmując za dawce golfa TD operacja wygląda tak jak opisał to maciek88 z tym że:
- nie trzeba wyspawać całego nowego kolektora wydechowego - wystarczy przespawać flansze + ewentualnie troche pokombinować
- nie trzeba robić nowego układu wydechowego
- kolektor dolotowy nie musi być wyspawany od nowa - wystarczy przerobić oryginał
- przy niskim doładowaniu nie trzeba odprężyć silnika - a jak już to ja bym dał grubą stalową / miedzianą uszczelkę pod głowice i po sprawie
- mbc nie instalujesz bo turbina vw ma regulację ciśnienia
- z pompą wtryskową nic nie kombinujesz - inicjatorowi pomysłu nie zależy na znacznym wzroście mocy i na oryginalnej pompie też da rade.
Co do kosztów... sprawną używaną turbine z kolektorem chłodnicą oleju można dostać nawet za 500zł. Do tego jakiś intercoolerek za 100zł i weżyki do podłączenia smarowania.
Największa rzeźba będzie z podłączeniem tego smarowania i wężów do dolotu. Trzeba by pochodzić troche po szrotach żeby znaleźć odpowiednie + ewentualnie dorobić do nich jakieś kolanka. Przeróbka kolektorów to w praktyce tylko koszt robocizny i ewentualne alu do kolektora dolotowego.
Nie mówię że jestem jakimś specjalistą ale po prostu zwróciłem uwagę na to że niektórzy mają dosyć przeciętne pojęcie o turbinach a najgłośniej zabierają głos i odradzają koledze ciekawego pomysłu. To nie jest żadna kosmiczna technologia i nie trzeba dużo pieniędzy żeby zakupić kompletny sprawny układ turbo. Uprzedzając wszelkie wątpliwości - normalnie użytkowana turbina za 500zł naprawdę spokojnie przejedzie jeszcze grubo ponad sto tysięcy kilometrów