Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Elektryczny fotel



51 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 17 lipca 2009 - 18:20

jackie01 napisał:

Spróbuj włożyć coś kwadratowego i przekręcić.

Tam nie ma żadnej regulacji ręcznej. Zazwyczaj siadają styki w przełączniku. Z naprawą nie ma ŻADNEGO problemu (jeżeli tylko coś nie jest połamane - co się raczej nie zdarza).
Trzeba tylko rozłożyć duże prześcieradło - wewnątrz jest kilkanaście elementów (kuleczek, blaszek i sprężynek) Jeżeli jednak żadna część nie zostanie zagubiona to powtarzam: nie ma ŻADNEGO problemu z poskładaniem całości po przeczyszczeniu styków.

Natomiast w sytuacji awaryjnej można wypiąć pod fotelem wtyczkę i bezpośrednio na określony silniczek podać 12v w celu ustawienia siedzenia w żądanej pozycji.



#12 Offline   IwanKKS


  • Postów: 4
  • Na forum od: 08 sty 2010
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 09 stycznia 2010 - 18:03

Mam problem z elektrycznym fotelem kierowcy. Przestał działać mechanizm przesuwania fotela do przodu. Pozostałe kierunki ustawień fotela działają bez problemów. W czym może tkwić problem ?

#13 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2010 - 18:14

Obstawiam włącznik (sterownik) w drzwiach. Jeżeli jego budowa jest identyczna jak w 190/126 to należy go rozkręcić i przeczyścić styki. Z biegiem czasu nadpalają sie stad problemy. Rozbieranie włącznika należy robić delikatnie żeby nie pogubić kuleczek i sprężynek. Praca do trudnych nie należy. Postępować spokojnie i będzie dobrze.

#14 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 10 stycznia 2010 - 09:09

jackie01 napisał:

Obstawiam włącznik
ja rowniez bo mam u siebie w kombi. tylko u mnie było gorzej poniewarz fotel sie wyłozyl do tyłu i zonk :mlot: nie chcialem sam grzebac wiec oddałem go do elektryka. gosciu wziął 80zł i zrobił na cacy dziala do dzis ;)

#15 Offline   thoreg


  • Postów: 14
  • Na forum od: 22 lut 2012
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 października 2012 - 12:31

Podepnę się pod temat. Mam fotel kierowcy sterowany elektrycznie. Działa przesuwanie przód/tył, zagłówek góra/dół, oparcie tył. Niestety w pozostałych pozycjach nie udaje się ustawić fotela. :/ Jest to szczególne uciążliwe, bo oparcie jest bardzo opuszczone i nie da się go podnieść. Szukając w necie udało mi się znaleźć manuale dotyczące czyszczenia styków przełącznika (link 1 link 2). Wczoraj zabrałem się pełen chęci do naprawy, ale po rozebraniu przełącznika zamiast blaszek, kulek, sprężyn ukazała mi się płytka drukowana. Z tym już nie wiem jak sobie poradzić, a dalsze szukanie również nie przyniosło efektów. :/ Czy istnieje jakakolwiek opcja ustawienia fotela bez konieczności wymiany przełącznika? Jest jakaś manualna regulacja?

#16 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 04 października 2012 - 21:39

Istnieje taka opcja, schemat w łapkę i szukaj odpowiednich przewodów z oparcia, dwie zworki na wtyczce i pójdzie. Jak znajde schemat to podpowiem. A fotele z pamięcią czy bez? Jaka płytka drukowana? Możesz wrzucić fotki?

#17 Offline   OldPiernik


  • Postów: 138
  • Na forum od: 03 sie 2011
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 października 2012 - 13:30

Albo wpisz numer przełącznika z obudowy - też będzie pomocny.

#18 Offline   thoreg


  • Postów: 14
  • Na forum od: 22 lut 2012
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 października 2012 - 21:36

Trochę czasu minęło, ale byłem w ostatnim czasie tak zawalony robotą, że nie miałem możliwości ogarnięcia zdjęć/numerów. Fotel bez pamięci. Nr przełącznika: 124 821 27 51. Poniżej zdjęcie wnętrza przełącznika:

Dołączona grafika

Znalazłem też schemat instalacji. Rozpracowałem sobie, które piny na przełączniku za co odpowiadają. Z racji tego, że jestem totalnie początkujący jeśli chodzi o elektrykę, to czy mógłby ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak podać napięcie/masę, żeby niczego nie spalić i sprawić, by fotel się podniósł? :) Z góry dzięki!

Użytkownik thoreg edytował ten post 22 października 2012 - 21:37


#19 Offline   OldPiernik


  • Postów: 138
  • Na forum od: 03 sie 2011
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2012 - 10:56

O ile dobrze pamiętam to w tym modelu nie ma pamięci nastaw tylko steruje się silnikami bezpośrednio przez przyciski.
Do przycisku dochodzą dwa kable czerwony z żółtym paskiem i czerwony z białym paskiem to są plusy. Dochodzą też dwa brązowe - to jest masa.
Teraz są różne pary przewodów idące bezpośrednio do odpowiednich silników (np para różowy / różowy - szary jest odpowiedzialna za zagłówek), za wysokość fotela odpowiada para biały - czarny. Podłączasz "+" do białego a "-" do czarnego przewodu i patrzysz w którą stronę jedzie siedzisko. Jeżeli opada na dół a ty chciałeś żeby podnosiło się do góry to zamieniasz bieguny (czyli "-" do białego a "+" do czarnego) i siedzenie musi zacząć się podnosić.
Oczywiście zakładam, że silnik jest sprawny i wiązka kablowa też.

#20 Offline   thoreg


  • Postów: 14
  • Na forum od: 22 lut 2012
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 października 2012 - 10:09

Operacja udana. :) Jest dokładnie tak, jak mówisz. Wiązka oraz silniki są w porządku, ale przełącznik szwankuje... Podając manualnie plus i masę udało się wszystko odpowiednio ustawić. Dzięki za pomoc!








Podobne tematy Zwiń