Skocz do zawartości




CODEC - Octavia II FL 1.4 TSI '09


44 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 17 stycznia 2010 - 02:04

codec napisał:

Jest to wersja Ambient z motorem 1.4TSI

Gratuluję. Bardzo fajne auto za dobrą kasę. Testowałem taki wariant przed zakupem, ale w końcu wybrałem dla ojca 1.9 TDI ze względu na ładowanie ON w koszty firmy oraz możliwość zakupu po 3PLN/litr.
Ta Oktawka ma bardzo fajne właściwości jezdne, jest cicha. Ktoś narzekał na plastiki - nie potwierdzam. Nic nie piszczy, nie stuka wszystko miękkie w dotyku i przyjemne wizualnie. U mnie ma 8 w skali 10 punktowej w tej klasie.



#12 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 17 stycznia 2010 - 10:08

To pierwszy silnik z rodziny TSI, ktory nie ma kompresora tylko sama turbine. Pozostale warianty mocy, czyli 140 i 170 KM maja oba te urzadzenia ;)

Boss napisał:

1.4TSI 122KM

Masakra

Czemu masakra ? Downsizing przeciez jest ostatnio modny. Gdzies czytalem, ze MB planuje do S-klasy silnik 1.8 :coto:

#13 Offline   maciek179


  • Postów: 128
  • Na forum od: 21 paź 2009
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 17 stycznia 2010 - 10:25

Bardzo ładne auto, zreszą skoda ostanio odbiła się dosyć moco;)

I tu przychodzi dylemat, nowiutka pachnąca Octavia za 70 tys zł czy W211.... ;)

#14 Offline   BOD


  • Postów: 1 217
  • Na forum od: 01 gru 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C140 CL 500 '96

Napisano 17 stycznia 2010 - 10:29

maciek179:Z całym szacunkiem, ale i tak wolałbym kupić W211. :old:
Skoda nowe auto, ale i tak to do mnie nie przemawia w porównaniu do :star: .

#15 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 17 stycznia 2010 - 10:29

"stare" silniki 1.8T (150 KM) w audi i vw mają podobny stosunek mocy do pojemności co ten 1.4 (ok 86KM z 1l pojemnosci) więc tutaj szału nie ma, natomiast moment obrotowy i spalanie to inna bajka ;)

Ja bym brał W211 :star: :old:

#16 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 17 stycznia 2010 - 11:05

BOD napisał:

maciek179:Z całym szacunkiem, ale i tak wolałbym kupić W211.

O dużym dieslu i aucie we wzorowym stanie zapomnij w 211 za tą kasę. Benzynę owszem, można wyszukać. No chyba że będziesz celował w 211 za 45kPLN


BOD napisał:

Skoda nowe auto, ale i tak to do mnie nie przemawia w porównaniu do :star: .

Ale jest nowe i na gwarancji. Zresztą co tu pisać, mam takie na co dzień więc wiem co to jest warte. I uważam że warte jest swojej ceny.

#17 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 stycznia 2010 - 11:17

piotrek.m5 TSI to wtrysk bezpośredni + turbo. wydaje mi się, że najzwyklej skrócili nazwę w związku z produkcją motorów głównie z wtryskiem bezpośrednim. jest też 1.2 TSI 105 KM, który idzi np w Skodzie Yeti :star:
Rob benzynę też możesz amortyzować w firmie (co i ja robię) i koszt 1L po odliczeniach to 2.61PLN
BOD za kwotę jaką dałem za Octavię mógłbym mieć duuużo aut (XC90 '05 2.5T sprzedałem za 62tyś, magnuma SXT za 40 tyś, A4 '07 2.0T Quattro za 54tyś). sprowadzałem auta z USA i na dzień dzisiejszy mógłbym mieć prawdziwego masakratora ulic :old:. chciałem wreszcie auto NOWE "z kratką", a w tym zakresie za dużego pola do popisu w naszych salonach nie ma. gdybym nie potrzebował kratki, to w nowych autach jest duży wybór

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 17 stycznia 2010 - 11:59

codec napisał:

Rob benzynę też możesz amortyzować w firmie

Wiem, koszty kosztami ale trzeba na nie zarobić ;-) Po drugie spalanie benzyny w porównaniu z dieslem wypada jednak blado na niekorzyść benzynowców. Szczególnie w mieście i w trybie miejskim.... Po drugie dopóki TIRy chodzą na ON dopóty go nie zabraknie ba rynku wtórnym :old:

A tak prywatnie to jednak strasznie się do diesli przyzwyczaiłem :star:

#19 Offline   BOD


  • Postów: 1 217
  • Na forum od: 01 gru 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C140 CL 500 '96

Napisano 17 stycznia 2010 - 12:10

Rob: Dobrze, ale i tak mnie nie przekonasz po tym Fabia nie może zapalić przy nawet najmniejszych mrozach.Weź pod uwagę również, że kolega codec brał auto na firmę i jeszcze z wyprzedaży rocznika. Taka wersja normalnie kosztuje +/- 80 tyś. zł, a to już przynajmniej dla mnie jest dużo jak za tego typu pojazd, będący tak naprawdę "napakowanym" kompkatem.

#20 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 stycznia 2010 - 12:11

fakt, diesel dużo oszczędniejszy. wszystko zależy od km/rok jakie się robi. w moim przypadku dopłata do diesla mijała się z celem, bo już nie latam tyle po Polsce co kilka lat wcześniej. teraz firma w domu i 6km dalej warsztat, więc jak strzelę 1500 km w miesiącu to max. kupując diesla rocznie bym oszczędził 200 zł przy takich przebiegach (15x3Lx0.35złx12mies), co w skali 5 lat w firmie daje 1000 zł. dopłata do diesla to 3tyś zł - 2 tyś w plecy + droższa eksploatacja
BOD nie porównuj Fabii do 211 czy Octavii. to całkiem inne auta co przekłada się na ich eksploatację, zużycie czy wykonanie








Podobne tematy Zwiń