Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Stopien sprezania


20 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 21 października 2007 - 11:57

kubcia napisał:

Rob, nie jestem mechanikiem :( poznaje auto - swoje i ogolne zasady :(

Spoko :( Żartowałem.



#12 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 października 2007 - 16:56

kubcia napisał:

byly podlewane olejem - nic nie gubil. zreszta oleju wcale nie gubi - 0,5l na 8tys km. czyli uszczelka chyba tez odpada?
Przy podlewaniu tłoków olejem nie chodzi o to czy zgubi olej... Jest to tzw. Próba olejowa, która ma wykazać jak zmieni się ciśnienie sprężania po wlaniu oleju do cylindra... Gdy pierścienie są już wytarte i nie trzymają ciśnienia, to olej nieco uszczelni cylinder i wtedy zmierzony stopień sprężania będzie większy... To świadczy o zużyciu pierścieni...

Piszesz jednak, że oleju wcale Ci nie bierze, dlatego skłoniłbym się raczej do regeneracji głowicy... Mogą być zawory nieszczelne...

#13 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 21 października 2007 - 17:09

kubcia napisał:

Wyniki byly troche niepokojace : 9,5, 10, 10, 9,5, 8, 7
Witam
Po wynikach obstawiam, że przyczyną niższego ciśnienia na 5 i 6 cylindrze są wywalone gniazda zaworów. Przy okazji możesz zweryfikować wałki rozrządu :mrgreen: na ww. cylindrach

#14 Offline   kubcia


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 paź 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 21 października 2007 - 17:47

jjanicki, cisnienie nie zmienilo sie.

jednym slowem kupa zabawy. ile to moze kosztowac? ( zmierzam do tego czy nie lepiej kupic caly silnik z malym przebiegiem :mrgreen: )

i ponawiam pytanie - czy sugerowane uszkodzenia beda mialy wplyw na osiagi? ( te sa zblizone do katalogowych )

#15 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 21 października 2007 - 21:08

kubcia napisał:


jednym slowem kupa zabawy. ile to moze kosztowac? ( zmierzam do tego czy nie lepiej kupic caly silnik z malym przebiegiem :mrgreen: )


Możez kupic taki jak masz albo gorszy... Ja bym remontował

#16 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 października 2007 - 04:00

Zrób głowicę - w ca. 700PLN powinieneś sie zmieścić, a będziesz miał pewność, że góra silnika jest w porządku - pośmigasz kolejne 300kkm... :mrgreen:

#17 Offline   jackjan73


  • Postów: 9
  • Na forum od: 12 mar 2020
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 października 2020 - 21:20

Wyświetl postUżytkownik abt-xx dnia 19 października 2007 - 20:52 napisał

U mnie w m103 3l. jest 11-11,5 podobno max jest 12.
Przed płukanką
nagrzany13
po płukance z nowym olejem
zimny 13
nagrzany 13
Na pozytyw zmiana ciśnienia oleju na wolnych obr. z 1 na 2,3
Olej 5w40
Jaki był wcześniej, nie wiem

#18 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 28 października 2020 - 08:17

Koleg Jackjan73, jestes głownym kandydatem do nagrody Kotleta Roku. :)
13 lat wstecz to juz lekkie archiwum X.
Pozdrawiam.
Ps: a cisnienie sprezania i oleju masz super. :grinhihi:

#19 Offline   jackjan73


  • Postów: 9
  • Na forum od: 12 mar 2020
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 października 2020 - 21:32

Wyświetl postUżytkownik tomuss1980 dnia 28 października 2020 - 08:17 napisał

Koleg Jackjan73, jestes głownym kandydatem do nagrody Kotleta Roku. :)
13 lat wstecz to juz lekkie archiwum X.
Pozdrawiam.
Ps: a cisnienie sprezania i oleju masz super. :grinhihi:
Próbuję wywołać "wilka z lasu" ;)
Z ASD i tempomatem walczę, piszę w innych tematach ale nikt nic nie doradza... :(

#20 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 października 2020 - 14:09

Musisz uzbroić się w cierpliwość i czekać. Niestety fora mają to do siebie, że z czasem ubywa użytkowników, nawet tych, którzy posiadają odpowiednią wiedzę. Albo są na facebooku, albo już dawno przestali się interesować tytułowym modelem, albo nie mają czasu, ochoty itp.