[w201/w124] Zerwane mocowanie pompy wspomagania.
#11
Napisano 07 kwietnia 2011 - 15:50
#12
Napisano 07 kwietnia 2011 - 16:15
starykot napisał:
Do zakupów dodaj jeszcze siemering koła na wale silnika, bo też będziesz musiał wymienić. Oprócz tego pamiętaj, że jak będziesz odkręcał dekiel, to musisz również odkręcić pokrywę zaworów i odkręcić 2 śruby na głowicy bodajże ( siedzą w dosyć głębokich gniazdach, jeżeli mnie pamięć nie myli ) - niektórzy "mechanicy" zapominali o tych śrubach i próbowali na siłę wytargać dekiel - mało sympatycznie się to kończyło, bo materiał z którego jest wykonana pokrywa należy raczej do kruchych.
W razie pytań zapraszam na PW - jak tylko będę potrafił i pamiętał co i jak po kolei się robi to pomogę
#13
Napisano 07 kwietnia 2011 - 17:18
lukaszstas napisał:
Czyli uszczelka miski (wymieniałeś całą uszczelkę miski z demontażem miski czy tylko ten element na zdjęciach odsłonięty?)
Uszczelka dekla.
Uszczelka vacum pompy
Uszczelka pokrywy zaworów, jak się domyślam te dwie śruby pod nią więc konieczny demontaż i wymiana.
Simerring wału korbowego
Dekiel
Pasek
Rolka napinacza
Łożysko kiwaczki
Nie wiem czy jest sens wymieniać całą kiwaczkę skoro można łożysko i rolkę.
Może amortyzator napinacza
Może jak pokrywę zaworów będę miał zdjętą to od razu szklanki i uszczelniacze zaworów zrobię
Ech PLN-y się sumują. Parę stówek za to co napisałem pójdzie.
Jak sprawa z olejem wygląda. Nic nie trzeba spuszczać, wszystko siedzi w misce (jeśli nie ma konieczności jej demontażu?)
#14
Napisano 07 kwietnia 2011 - 17:48
starykot napisał:
starykot napisał:
Sam sobie zaprzeczasz - uszczelki miski nie demontowałem. Pod deklem uszczelki też nie było - dekiel założyłem na silikon wysokotemperaturowy i nic nie cieknie.
starykot napisał:
starykot napisał:
starykot napisał:
Nie pamiętam już czy zlewałem olej z silnika - na wszelki wypadek możesz tak zrobić - nic trudnego przecież
starykot napisał:
A niedomagają już? Jeżeli nie wykazują za bardzo oznak zużycia, to ja zostawiłbym je w spokoju - zresztą sam zobaczysz, że później dostęp do nich nie jest ciężki - zdjęcie pokrywy zaworów to jest chwila.
#15
Napisano 08 kwietnia 2011 - 04:10
lukaszstas napisał:
starykot napisał(a): Nic nie trzeba spuszczać, wszystko siedzi w misce (jeśli nie ma konieczności jej demontażu?)
Sam sobie zaprzeczasz - uszczelki miski nie demontowałem. Pod deklem uszczelki też nie było - dekiel założyłem na silikon wysokotemperaturowy i nic nie cieknie.
Chodziło mi o to czy w przypadku gdy demontaż miski nie będzie konieczny trzeba spuszczać olej. Bo jeśli ją trzeba demontować to wiadomo..
lukaszstas napisał:
Dostępna jedynie w ASO, dlatego tą uszczelkę również zastąpiłem silikonem. Możecie powiedzieć, ze to druciarstwo, ale potrzebowałem pilnie samochodu i wykorzystywałem to co miałem pod ręką.
lukaszstas napisał:
A niedomagają już? Jeżeli nie wykazują za bardzo oznak zużycia, to ja zostawiłbym je w spokoju - zresztą sam zobaczysz, że później dostęp do nich nie jest ciężki - zdjęcie pokrywy zaworów to jest chwila.
Sam już nie wiem. Czasem na rozgrzanym jest ta praca silnika i co jakiś czas "klek" jednego dnia częściej raz rzadziej (codziennie wracam z pracy do domu 10KM po nocnej zmianie i 4 rano jak otwieram bramę to słucham co się dzieje w silniku).
Raz po otwarciu maski się przeraziłem bo lekko podniosłem obroty i coś zaczęło dzwonić z pokrywy zaworów. Pewnie łańcuch. A teraz ze 3 razy po powrotach z pracy patrzyłem i nie ma tego
Chciałem wpaść na zlot miał być niedługo na podpromiu a tu psikus, może koledzy by "posłuchali" silnika i powiedzieli co i jak wtedy.
#16
Napisano 20 marca 2012 - 19:40
Użytkownik Rpetryko edytował ten post 20 marca 2012 - 19:41
#17
Napisano 20 marca 2012 - 21:35
A chcę zakupić taką: http://allegro.pl/po...2209697133.html
#18
Napisano 20 marca 2012 - 22:54
#19
Napisano 23 marca 2012 - 18:07
Jakby po jakimś przebieu coś wyszlo nie tak, to napiszę
Użytkownik Rpetryko edytował ten post 23 marca 2012 - 18:08
#20
Napisano 07 marca 2017 - 22:20
1. Jaki muszę kupić pasek wieloklinowy, żeby ominąć pompę wspomagania? - symbol, długość - silnik OM 602.912, bez klimy.
2. W teorii, można założyć ten krótszy pasek omijając pompę wspomagania i jeździć tak zawsze. Skutkowało to będzie jedynie dyskomfortem jazdy oraz tym, że wszystkie koszulki zrobią się za małe w bicepsie ( ). Czy w praktyce jest tak samo, czy ominięcie pompy wspomagania na dłuższą metę niesie za sobą jakieś inne konsekwencje?
Użytkownik Recy edytował ten post 07 marca 2017 - 22:26
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
[W140] Mocowanie chłodnicy |
Mercedes S, CL i SEC | Walgoz |
|
|
|
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[W201] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|