Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Renowacja i zabezpieczenie progów


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kubaat3lover


  • Postów: 545
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2012 - 21:57

Poniższą operacje polecam wszystkim uzytkownikom MB201/124.
Zrobiłem wczesniej to w swoim 2.5D a tu fotorelacja z 2.0E z 89'.
Zagladamy w przednie progi

Dołączona grafika
i tylne
Dołączona grafika

po zdjeciu progów:
Dołączona grafika

nie jest źle,

Dołączona grafika
zrywamy fabryczna gume, nie ma tragedii
rudy jeszcze nie wżarł się

zdzieramy do gołej blachy:
Dołączona grafika

2x podkład reaktywny
Dołączona grafika

2x akryl
Dołączona grafika
Dołączona grafika

końcówka, na to położyłem lakier nadwozia:
Dołączona grafika
Dołączona grafika

nastepnie zabezpieczyłem to barankiem/guma oraz zalałem wszystko woskiem/doprofili zamknietych:

Dołączona grafika

I możemy spać spokojnie! W obu autkach progi wygladały bardzo ładnie, w przeciwienstwie do innych aut MB, które ogladałem dla znajomego.. szok dziury itp... brr.

Pozdrowienia

PS. Używałem produktów firmy APP,BOLL oraz NOVOL



#2 Offline   road


  • Postów: 124
  • Na forum od: 19 lip 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:FSO Polonez 1.4 GLI 16 V 1995 r.
  • Trzeci Mercedes:FSO Polonez 1.6 GLE 1995 r.

Napisano 16 stycznia 2012 - 10:10

Fabryczna guma bardzo ładnie maskuje rdze. Na pierwszy rzut oka wygladało prawie idealnie przed robota (okolice otworu). Zamiast gum/baranków które z czasem zasychaja co powoduje mikro pekniecia nastepnie przedostawanie sie pod nie wilgoci i dalej korozje która pieknie maskuja jak fabryczna guma dałbym smar. Jak nie profesionalny antykorozyjny tupu mike sanders czy fluid film to chociaz towot czy ŁT do łozysk - blacha bedzie ladnie natłuszczona przez co zabezpieczona a towotu woda nie wymyje. tak samo w otwór zamiast wosku z którego z czasem odparuje rozcienczalnik i zamieni sie w sucha skorupę która tez będzie pekać tak samo dałbym coś tłustego.
Zajrzyj Kolego jeszcze w tylne nadkola - tam pod zaslepkami otworow technologicznych tez fabryczna guma ladnie może zakrywac korozje.

Użytkownik road edytował ten post 16 stycznia 2012 - 10:13


#3 Offline   Michał


  • Postów: 261
  • Na forum od: 28 gru 2010
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 stycznia 2012 - 10:22

Dobra robota ale nie zapominajcie o jeszcze jednym bardzo korodującym miejscu w naszych :star:,
a mianowicie o mocowaniach (tych bliżej przodu auta) tylnej belki. Przegnicie w tym miejscu niestety eliminuje auto z ruchu.

#4 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 stycznia 2012 - 17:30

Wyświetl postUżytkownik Michał dnia 16 stycznia 2012 - 10:22 napisał

Przegnicie w tym miejscu niestety eliminuje auto z ruchu
Tylko do czasu naprawy ;)

#5 Offline   Diabolique


  • Postów: 12
  • Na forum od: 02 lis 2011
  • Miejscowość: Dęblin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda Accord

Napisano 16 stycznia 2012 - 18:52

podklad reaktywny spelnia tutaj zadanie gruntu?
dales na kolor bezbarwny?

#6 Offline   Kubaat3lover


  • Postów: 545
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwietnia 2013 - 15:41

Tak na kolor poszedl lakier bezbarwyn. Podklad reaktywny jest gruntem,

#7 Offline   road


  • Postów: 124
  • Na forum od: 19 lip 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:FSO Polonez 1.4 GLI 16 V 1995 r.
  • Trzeci Mercedes:FSO Polonez 1.6 GLE 1995 r.

Napisano 09 kwietnia 2013 - 08:54

Wyświetl postUżytkownik Kubaat3lover dnia 07 kwietnia 2013 - 15:41 napisał

Tak na kolor poszedl lakier bezbarwyn. Podklad reaktywny jest gruntem,
Muszę przy okazji pochwalić i polecić produkty Novol'a. Rok temu zaprawkowałem mojego Poloneza używajac Novola reaktywnego z linii Spectral. Nic nie wyszło po tej zimie :D . Na reaktywny oczywiście akryl też dwukomponentowy.

Użytkownik road edytował ten post 09 kwietnia 2013 - 08:54


#8 Offline   misiaaak


  • Postów: 8
  • Na forum od: 07 paź 2013
  • Miejscowość: chojnice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2013 - 20:48

Kubaat3lover: w jaki sposób wyciąga się te zatyczki z progów? nie chcę nic uszkodzić, a musiałbym wykonać opisaną przez Ciebie procedurę - progi są na razie naprawdę zdrowe, ale w okolicy tych zatyczek właśnie powoli zaczyna się coś niedobrego dziać :/

#9 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 01 listopada 2013 - 20:57

Normalnie, paluchem, albo podważ ostrożnie czymś miękkim.








Podobne tematy Zwiń