Skocz do zawartości




- - - - -

E500 HP+++


25 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Mofi


  • Postów: 239
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 23 stycznia 2008 - 19:58

consol85 napisał:

ciekawe rozwiazanie z liltrem powietrza ladnie wyglada

amerykański renntech ma ładniejszy air box do m119, karbonowy ale cena 1 tys $ trochę dużo



#12 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 23 stycznia 2008 - 20:59

Przepraszam, ale gdzie widzicie airbox'a? (proszę o zaznaczenie na zdjęciu)

#13 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 stycznia 2008 - 21:15

Cudowny choć te zegary i wydech mi nie pasują ale ogólnie ... ŚLICZNOTKA

Szczególnie fele :D

#14 Offline   Mofi


  • Postów: 239
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 23 stycznia 2008 - 21:30

Kudłaty napisał:

gdzie widzicie airbox'a?
wystarczy ze powiem ze to to niebieskie ?

#15 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 23 stycznia 2008 - 22:02

Mofi, cyt. "to to niebieskie" nie jest airbox'em i pełni inną funkcję.
Airbox to platikowa puszka w której osadzony jest filtr powietrza - np. w twoim aucie.

#16 Offline   Mofi


  • Postów: 239
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 23 stycznia 2008 - 22:11

Cytat

Airbox to platikowa puszka w której osadzony jest filtr powietrza - np. w twoim aucie.

u mnie są nawet dwa filtry ;)

tak tak kudłaty i to jest to

a jak wcześniej pisałem renntech ma taką ale nie plastikową tylko carbonową

kolego

#17 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 23 stycznia 2008 - 22:19

Widzę, że nie wiesz co piszesz... tak więc...
Renntech ma puche na filtr, w tym konkretnym modelu Koenig prezentowanym na zdjęciach jest zamontowany zestaw z kompressorem, filtr powietrza jest umieszczony obok spreżarki mechanicznej tuż przy błotniku, a cyt. "to to niebieskie" ma za zadanie skumulować nad klapą spiętrzajacą doładowane powietrze i je delikatnie schłodzić dlatego jest takie duże i płaskie, gdyby miało nie schładzać to zrobili by zwykłą małą czapę bo i poco wrzucać taki ciężki kawał mela pod machę.

#18 Offline   Mofi


  • Postów: 239
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 24 stycznia 2008 - 09:10

najwidoczniej nie wiem co piszę..

airbox jest elementem układu dolotowego mającego zwiększyć jego pojemność i wcale nie musi być to właśnie w nim umieszczony filtr. do schładzania masy powietrza służy intercooler. "to to niebieskie" jest airboxem i błędem jest myślenie że to potrafi schłodzić, no co najwyżej nie nagrzać dodatkowo powietrze. to miejsce uwierz nie jest odpowiednie by chłodzić :-) tam temperatura jest wysoka. Dlatego też renntech zastosował taki izolator jak carbon żeby się dodatkowo nie nagrzewało. Z czego wykonał to koenig - nie mam pojęcia.
inne rozwiązanie przy doładowaniu i carbonowy renntecha

Dołączona grafikaDołączona grafika

#19 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 25 stycznia 2008 - 10:32

Widzisz, nie musisz mi wyjasniać czym jest airbox (terminologia) i jakie spełnia zadanie bo ja to doskonale wiem, natomiast interesuje mnie konkretny przypadek KOENIG i tego dlaczego nazwałeś to błędnie airbox'em. Zdjęcia które wrzuciłeś idealnie potwierdziły moje słowa... RENNTECH zastosował po prostu airbox'a z karbonu (pucha w której znajduje sie filtr/filtry), a na drugim zdjęciu przedstawiona jest propozycja firmy która zastosowała kompressor z nasadką oraz dużą maskownicę nad silnikiem czysto stylistycznie aby nie pozostawić dziury opierając się na patentach innych firm. Pytaniem jest skąd masz pewność, że w przypadku KOENIG oraz tej drugiej firmy prezentowanej w tym wątku jest zastosowany intercooler?

Opierając się na 30 letnim doświadczeniu firmy Turbo Technics oraz Mosselmann które budowały przed laty zestawy TT oraz mit Kompressor stosowały IC tuż przed klapą spiętrzającą, bo jak wiesz lub nie w full doposażonym Mercu nie ma miejsca na zastosowanie intercooler'a. Możnaby wiele na ten temat pisać oraz dywagować . . .

#20 Offline   Mofi


  • Postów: 239
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 29 stycznia 2008 - 09:57

tak na szybko.
Wcale nie sugerowałem, że jest tam IC. faktycznie jednak może się tam znajdować.
Dlaczego ? sposób montażu. łatwiej byłoby przeprowadzić dolot patrząc z przodu z lewej strony, a nie z prawej. Montaż z prawej sugerowałby jednak obieg jeszcze przez IC. Miejsce dla chcącego się znajdzie. zobacz że i tak zakładając ten kompresor trzeba pozbyć się NIVO i zbiornika płynu spryskiwaczy.

Kudłaty napisał:

a na drugim zdjęciu przedstawiona jest propozycja firmy która zastosowała kompressor z nasadką oraz dużą maskownicę nad silnikiem czysto stylistycznie aby nie pozostawić dziury opierając się na patentach innych firm.

No to chyba to coś niebieskiego koenig`a jest większe i kwestie patentowe są chyba nadinterpretacją :czujnik:

Oczywiście postaram się jeszcze dołączyć jakiś materiał zdjęciowy później.








Podobne tematy Zwiń