Witam!
Dzisiaj podjałem sie montażu oryginalnego termometru...Sprawa byla prosta...przygotować przewody, znaleść miejsce na czujnik i wyjąć licznik...i na liczniku utknąłem :coto: .Przeczytałem instrukcje w FAQ jak zdemontować zegary, zdjąłem pokrywę pod kierownicą, odkręciłem linkę od prędkościomierza, podważyłem zegary dwoma śrubokrętami i za nic nie chcą wyjść :evil: .Wyjąłem środkowy trójkąt od nawiewu aby lepiej złapać te zegary i dalej nie chcą wyjść .Walczyłem z tymi zegarami ok.3godziny i się poddałem...Mam do was prośbę czy zna ktoś jakiś patent na bezstresowe wyjęcie tych zegarów?Będę wdzięczny za każdą pomoc.
PS.Nie wiedziałem gdzie zamieścić temat więc wybrałem najbezpieczniejsze rozwiązanie.
0
Zegary - problem z demontażem
Rozpoczęty przez Marcin112, lut 02 2008 19:16
22 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 lutego 2008 - 19:16
#2
Napisano 02 lutego 2008 - 19:32
O ile sie orientuje to do wyjecia zegarów (bezstresowage wyjecia zegarów) są potrzebna takie 2 "druty" widac je w FAQ...a próbowałeś wyszarpną je tzn mocno szarpną do siebie ??
#3
Napisano 02 lutego 2008 - 19:49
SzmicioW124 napisał:
a próbowałeś wyszarpną je tzn mocno szarpną do siebie ??
Próbowałem ale jest to efekt takiej sprężyny...lekko sie wyciągną i wracaja na swoje miejsce :?
#4
Napisano 02 lutego 2008 - 19:52
a odlączyłes wszystkie kable ?? bo czytam ze linka okręcona...no coś musi trzymać ;-)
#5
Napisano 02 lutego 2008 - 20:08
Trzymaja to jakieś zaczepy o których ktoś czasami wpominał na różnych forach.Wszyscy jednak zawsze dochodzili do wniosku że zegary należy "rwać" do siebie :-| .W moim przypadku nie bardzo to chce puścić.Próbowałem również podważać nożem licznik z różnych boków ale to też nie pomogło...jakieś bardzo oporne te moje zegary :shock: .
#6
Napisano 02 lutego 2008 - 21:20
Marcin112, jeżeli miałeś odkrecona linke predkosciomierza to nic innego zegarow nie trzyma, oprocz 2 zatrzaskow na godz 12. Zegary musza wyjsc, wiec musisz probowac wyciagnac. Widac Twoich jeszcze nikt nie ruszal...
#7
Napisano 02 lutego 2008 - 23:18
Dziękuje za wszystkie pomocne rady .Jutro będę walczył dalej z tymi zegarami .
#8
Napisano 03 lutego 2008 - 01:00
Może pomocna będzie podpowiedź, że w moim przypadku zamiast drutów opisanych w FAQ bardzo pomocne do złapania zegarów okazało się szydełko o grubości 0 10 (takie miało oznaczenie na sobie). Mogłem nim zahaczyć zegary i trzymając to szydełko kombinerkami byłem w stanie na tyle mocno pociągnąć zegary do siebie, żeby wyszły. Szydełko jest dość grube, więc żeby wsunąć je do środka, trzeba lekko śrubokrętem nagiąć boki zegarów.
Nie wiem jak to jest w modelu 201 (przypuszczam że tak samo), ale w 124 zegary trzymają się na takich półokrągłych blaszkach, które działają tak, że dopóki nie przeciągniesz zegarów nad szczytem blaszki, to się cofną jak puścisz (efekt sprężyny o którym pisałeś).
Nie wiem jak to jest w modelu 201 (przypuszczam że tak samo), ale w 124 zegary trzymają się na takich półokrągłych blaszkach, które działają tak, że dopóki nie przeciągniesz zegarów nad szczytem blaszki, to się cofną jak puścisz (efekt sprężyny o którym pisałeś).
#9
Napisano 03 lutego 2008 - 10:15
Marcin112 napisał:
.Jutro będę walczył dalej z tymi zegarami .
Jak nie dasz rady to mogę Ci wysłać haki, a później mi odeślesz Albo sobie kup w ASO, koszt około 100PLN i sporo korzyści, bo wyciągasz zegary w kilka sekund i nie trzeba podważać śrubokrętami czy innymi drapieżnymi narzędziami które powoduję porysowanie obudowy
#10
Napisano 03 lutego 2008 - 19:14
Dzisiaj udało mi się wreszcie jak to widac na zdjęciu wyciągnąc zegary .
Jak widac na drugim zdjęciu zegary są zamontowane na trzech zatrzaskach, jeden centralnie u góry i dwa na dole.Udało mi się je zdemontowac podważając nożem górny zatrzask i w tym samym czasie ciągnąc(bardzo mocno ) w swoją stronę zegary z prawej strony.Pomocne jest też zdemontowanie środkowego trójkąda zimnych nawiewów, można wtedy lepiej chwycic zegary.
Jak widac na drugim zdjęciu zegary są zamontowane na trzech zatrzaskach, jeden centralnie u góry i dwa na dole.Udało mi się je zdemontowac podważając nożem górny zatrzask i w tym samym czasie ciągnąc(bardzo mocno ) w swoją stronę zegary z prawej strony.Pomocne jest też zdemontowanie środkowego trójkąda zimnych nawiewów, można wtedy lepiej chwycic zegary.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] stopione zegary... |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | paweu |
|
|
|
Licznik/zegary MB SL500 R129 USA>EUROPA |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lkwkrane |
|
|
|
[w201] Zegary - brak wskazań kontrolki "rezerwy" |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Ryniu |
|
|
|
[w201] zegary: kolejność przewodów dot wtyczki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Slavko |
|
||
[W124] Zegary. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | W124POWER |
|