Skocz do zawartości




- - - - -

w202 dylemat


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   lukasz78


  • Postów: 35
  • Na forum od: 27 sie 2012
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Vectra

Napisano 27 grudnia 2012 - 13:38

Siema ! Mam pewien dylemat który mnie ciągle męczy czytam na forach internetowych i wogóle mnóstwo artykułów ale chciałbym dowiedzieć się dowiedzieć co wy macie do powiedzenia na ten temat. Aktualnie posiadam w201 2.0 diesel jestem zadowolony bardzo z auta ale z czasem niestety kazdy z nas na to cierpi że brakuje nam mocy... ;D Chciałbym się przesiąść na w202 może jakąś benzyne bo jak diesel bo tylko 2.5, 2.5 TD. Nie wiem czy jest sens pchać się w diesla... Auto słuzy mi do dojazdów do pracy około 7 km w jedną strone czasami jakaś dalsza trasa. Teraz moje pytanie pchać sie w diesla czy tym razem kupić benzyne ? Jak ma się awaryjność i spalanie np. w takim silniku 1.8 czy 2.0 ? bo raczej nic wiekszego mi nie jest potrzebne.



#2 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 27 grudnia 2012 - 14:30

Posiadam w202 2l benzyna, 250TD jest bardzo fajnym silnikiem, napewno bardziej dynamiczny niz 2l benzyna. Spalanie w obydwu wyjdzie podobnie ok 10l. Na twoim miejscu wzialbym tego 250TD. Benzyniaki cierpią na awarie PMS-a i wieczne problemy z falowaniem/drganiem obrotów na jałowych obrotach. Ile chcesz poswiecic na w202 ?

#3 Offline   koksownik1


  • Postów: 38
  • Na forum od: 17 kwi 2012
  • Miejscowość: stargard szczeciński
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudnia 2012 - 20:58

moj brat posiadal w202 2.2 Diesel 1994. silniczek chodzil rowniutko i bez rzadnych problemów. 95KM dupy nie urywało ale za to mało palił. Teraz posiada w202 1.8 benzyna 1995 rok. 122KM garnie sie znacznie lepiej od diesla lecz spalanie tez jest wieksze. Jesli zalezy ci na ekonomi uderz w diesla.

#4 Offline   lukasz78


  • Postów: 35
  • Na forum od: 27 sie 2012
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Vectra

Napisano 27 grudnia 2012 - 21:10

Na auto miałbym z 8 tyś. wydaje mi się ze taka benzyne mogłbym juz dorwać w miare dobrym stanie. 2.2 d odpada jakoś nie mam przekonania do tego silnika wolałbym juz zostać przy swoim klasyku 2.0 d. 2. 5 td napewno fajnie się prowadzi musi coś wypić to wiadomo że zje te 10 l lecz wedlug mnie nikt auta z tym silnikiem w dobrym stanie nie odda za darmo.. Całe zycie jezdze dieslem, teraz mam wlasnie ten nieuturbiony silnik auto mi pasuje ale dynamiki mi troche brak z tąd moj dylemat wlansie..

#5 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 27 grudnia 2012 - 22:02

Jesli juz koniecznie chcesz beznyne to szukaj 2.2/2.3 pali tyle co 1.8 a 150KM ma, jak bedzie zdrowe tzn. zrobiona wiazka silnika, sprawna przepustnica sprawny moduł PMS to oczywiscie mozna polecic. Dla mnie sluszne silniki do w202 to 250TD i c280.

#6 Offline   lukasz78


  • Postów: 35
  • Na forum od: 27 sie 2012
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Vectra

Napisano 27 grudnia 2012 - 22:07

Rozumiem dzięki kolego ; ) Widze, że jest podobnie jak z bmw lepiej wziąść wiekszy silnik bo wypije minimalnie więcej a zapas mocy jest.. Chciałem się jeszcze zapytać czy z tymi silnikami benzynowymi jest aż taki duży problem ? wydawało mi się zawsze że silniki benzynowe powinny być w lepszym stanie nie mają tyle nakręcone km co diesel a jedyna ich wada to poprostu większe spalanie.. Czyli nawet nie warto pakować się w 1.8 w tym mercu ?

#7 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 28 grudnia 2012 - 08:19

Z silnikiem niema zadnego problemu. Jest problem z osprzetemtypu przepustnica, wiazki, moduł. Nie jest to reguła ale trzeba to sprawdzić. Nie jest to jakis ogromny koszt, ale zapas wgotowki w razie czego trzeba w rezerwie posiadac. Mozesz kupic model po lifcie na wtrysku juz HFM, to ci odpadnie problem modułu PMS i chyba wiązek też. Nie mówie że nie warto m111 ogólnie jest dobrym silnikiem, fajnie znosi instalacje lpg, ale jak kupisz 1.8 to będziesz żałował że nie kupiłeś 2.2 :) Jak znajdziesz dobry egzemplarz to jak najbardziej warto.]

Moja c200 waży 1380kg i fabrycznie ma 136km i 190nm, jakoś to jedzie ale szału nie robi. Moc czuć tak dopiero przy ok 4tys obr. w 1.8 będzie jeszcze słabiej. Tylko że ja mam problem najprawdopodbniej z wiązką i sterowaniem cewek albo przepustnicą także napewno sporo kucy mi gdzieś ucieka, ale po kupnie tego problemu nie było i na początku autko sprawiało frajde z jazdy, poźniej przejechałęm się 250TD i byłem smutny żę takiego niemam :D

Na twoim miejscu szukałbym modelu po dużym lifcie 1997r. w wersji elegance z 2l benzyna (po lifcie nie bylo juz 2.2)albo kompresorem albo modelu przedliftowego 250TD lub 2.2 benzyna.
Chyba że lubisz jak jest twardo i stabilnie w zakrętach to wersja sport/esprit

Użytkownik m00n edytował ten post 28 grudnia 2012 - 08:26


#8 Offline   fikus1974


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 gru 2007
  • Miejscowość: Ełk
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2012 - 08:32

kolego polecam silnik 2.2..jeździłem takim prze 2 lata i żałuję że sprzedałem bo korozja zaczęła robić swoje...auto chodziło na gazie jak ta lala a miał coś koło 360 tys. przebiegu..teraz kolega zrobił blacharkę i cieszy się jazdą i nic praktycznie przy silniku nie robi..także szukać zadbany egzemplarz i cieszyć się jazdą

#9 Offline   lukasz78


  • Postów: 35
  • Na forum od: 27 sie 2012
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Vectra

Napisano 29 grudnia 2012 - 15:21

Dzięki koledzy za wasze opinie właśnie tego mi było potrzeba ; ) 1.8 odpuszcze postawie na 2.2 jeśli oczywiście bym taki motor znalazł, a jak nie to tego 250 TD jednak warto poszukać tylko w ogarniętym stanie ; ) Wujo ma Bmw e39 2.5 b bo tak wsiąde sobie czasem z mojej 190 to aż milo się jedzie z takim zapasem mocy ale wygody ta bmka i tak nie przebija. No coż za miesiąc coś pomyśle nad nowym Mercedesem bo szczerze mówiąc nie widze innych aut dla mnie w tym przedziale cenowym lubie Mercedesa i chciałbym przy nim zostać.








Podobne tematy Zwiń