Skocz do zawartości




- - - - -

[w140]Co zrobic z instalacja gazowa


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 15 lutego 2013 - 13:45

Posiadam instalacje gazową elpigaz stella 8 cylindrową. Z papieró wynika ze instalka zalozona w roku 2005 takze zaczal sie dla niej 8 rok. Wczoraj przy szybszej jezdzie zaczal mi szarpac na gazie, podpierac sie benzyna, dzis zaczal gasnac po przelaczeniu sie na gaz az w koncu w momencie przelaczenia zaczyna piszczec ze niema gazu mimo iz jest polowa butli. BYlem u gaziarza ktory stwierdzil ze reduktor jzu najlepsze lata ma za soba. Za 2 lata mija homologacja na butle, przez pół roku zrobiłem 5 tys km takze licze ze nie bede nim jezdzil wiecej jak 10 tys km rocznie, a i tak sa to krotkie miejskie trasy gdzie nawet nie zdazy sie nagrzac zbytnio zeby na gaz sie przelaczyc. I teraz mam pytanie co zrobic z instalką, jest to raczej instalka sredniej klasy wiec zeby ogarnac ja zeby dzialala idealnie pewnie z tysiaka trzeba by wladowac (nowy reduktor, lepsze wtryski) Powaznie sie zastanawiam nad usunieciem z auta instalki i jezdzenie na PB. Jakie sa wasze opinie ?



#2 Offline   piotrek_124D


  • Postów: 448
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega 2,5v6 98 rok pb/lpg

Napisano 15 lutego 2013 - 15:57

Kolego ja w 190 już dawno wywaliłem to cholerstwo i powiem ci szczerze jestem teraz zadowolony z jazdy po mieście 8 litrów pb na 100km a trasa około 6 litrów na 100km a silnik to 1.8 zrobisz jak będziesz uważał

#3 Offline   Dziąbek


  • Postów: 102
  • Na forum od: 27 sty 2010
  • Miejscowość: Elbląg
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3.2 SE + LPG
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0D

Napisano 15 lutego 2013 - 21:23

Jak piszczy Ci że nie ma gazu, to jest za niskie cisnienie na listwach wtryskowych. Proponuję Ci zacząć od wymiany filtra gazu.

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 15 lutego 2013 - 21:31

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 15 lutego 2013 - 13:45 napisał

Powaznie sie zastanawiam nad usunieciem z auta instalki i jezdzenie na PB. Jakie sa wasze opinie ?

jak cię stać na pb, to rozbierz sam instalacje lpg ,wystaw na allegro za jakieś tam grosze i gitara ,potem jak pojedziesz na przegląd to ci dadzą taką karteczkę ,że nie ma lpg ,jedziesz do wydziału komunikacji wykreślają lpg z dowodu i karty pojazdu i cała robota .

#5 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 15 lutego 2013 - 22:21

Wyreguluj. Auto, które ma lpg wbite w dowód zawsze szybciej się sprzeda. Tym bardziej że jest na 8 cylindrów. Taka instlacja nie kosztuje 1500zł.
Jak już jest, to trzeba ją tylko doprowadzić do porządku.
A mądrale, którzy piszą wywal to mają silniki 1.8 2.0, ci, którzy mają większe, po wywaleniu szybko się przekonują, że wcale paliwo nie jest takie tanie i pozbywają się pojazdu.

Użytkownik majsterus edytował ten post 15 lutego 2013 - 22:22


#6 Offline   piotrek_124D


  • Postów: 448
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega 2,5v6 98 rok pb/lpg

Napisano 16 lutego 2013 - 08:31

majsterus, ja tylko pisalem co ja zrobiłem zgadza sie mam mały silnik ale nie zmienia to faktu że jeśli bym miał duży silnik starał bym się doprowadzic instalację do łądu i jeżdzić dalej nawet przy 1.8 trzepie mnie trochę po kieszeni ale to już się nie zmieni :)

#7 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 16 lutego 2013 - 09:10

Ok, postaram sie wyregulwoac instalke, znalzlem od niej papiery, czy te elementy sa wystarczajace do tego silnika czy mzoe cos wymienic ?

zbiornik zt 650-50
reduktor ana 04
przewod gazowy Dxxx elpigaz
wielozawor elpigaz at02a 200/30 - tor
obudowa gazoszczelna stako
wlew gazu elpigaz
wtryskiwacz SW 4-sekcyjny Stella
Komputer sterujacy 6-8 cyl. elisa/stella

#8 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 18 lutego 2013 - 09:25

moon. Kup sobie na alledrogo kabel pod usb dedykowany do Twojej instalacji. Potem soft i sam sobie będziesz regulować, ustawiać i kombinować. To nie prom kosmiczny. Robią to ludzie. Wystarczy znać zasadę działania i wszystko można ogarnąć, satysfakcja gwarantowana.

#9 Offline   Dariusz Suchorz


  • Postów: 21
  • Na forum od: 25 kwi 2010
  • Miejscowość: Pierwoszyno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 230GE
  • Trzeci Mercedes:Jeep Comanche 4,0 4x4
  • Inne auto:Jeep Liberty 3,7 V6

Napisano 30 maja 2013 - 09:01

Trzeba podłaczyć sie pod kompa i ewentualnie wymienić zużyte części.
Reduktor lub wtryski, to nie wielki koszt, a różnica z kosztach paliwa znaczna.
Napraw instalacje i tyle.

#10 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 31 maja 2013 - 07:26

No taki w sumie mam zamiar. Czy reduktor KME GOLD (pojedynczy) wystarczy zeby pociagnac ten silnik ? Jestem w sumie sklonny zamontowac 2 reduktory, tylko pytanie cz do instalki z jednym reduktorem trzeba bedzie wprowadzac jakies modyfikacje ? (ciagnac dodatkowe weżę, przewody itp?) Czy poprostu dodaje sie plug&play drugi reduktor ? Wtryski chce zalozyc hana zielone ale an listwie zeby pasowaly pod to co jest teraz.








Podobne tematy Zwiń