Skocz do zawartości




- - - - -

Chłodnica W201 2.0 D


20 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   badylski


  • Postów: 31
  • Na forum od: 17 paź 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marca 2013 - 14:58

Witajcie, mam kolejne zapytanie, po przeglądaniu ogłoszeń na alledrogo napotkałem na to ogłoszenie, http://allegro.pl/ch...3086362608.html jest co prawda w nim zapisane że do silnika benzynowego ale po porównywaniu ze zdjęciami do chłodnic do mojej Mercedes doszedłem do wniosku że ta z ogłoszenia jest CHYBA taka sama. I tu pytanie do Was czy faktycznie tak jest że ktoś rąbnął się przy ogłoszeniu, czy też to NIE jest do mojej Mercedes chłodnica:) ?



#12 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marca 2013 - 15:32

Nie wiem czy się ktoś rąbnął, ale pomyśl gdzie podłączysz przewody ze skrzyni? Wiem, że tania, ale weź przeczytaj porzadnie to, co Ci piszemy w tym temacie.

#13 Offline   badylski


  • Postów: 31
  • Na forum od: 17 paź 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 marca 2013 - 23:50

witam, problem z chłodnicą i cieknącym płynem chłodniczym rozwiązany :)
otóż chłodnica nie była dziurawa, płyn chłodniczy uciekał mi ponieważ przewód od skrzyni biegów (górny) który wchodzi w chłodnicę na samym końcu zakończony jest nakrętką którą dziś z rana wyjąłem w 3 częściach :P podjechałem do firmy Gambrat specjalizującej się w chłodnicach i człowiek tam pracujący pomógł mi bez wymiany chłodnicy - nakrętka wymieniona, mocno ściśnięte i "tędy już nigdy nie ucieknie płyn chłodniczy" :)

o tyle duża ulga że nie kosztowało mnie to chłodnicę, a tylko i wyłącznie felerną nakrętke :)

#14 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 lipca 2020 - 10:02

Panowie pytanie o korek do zbiorniczka,są korki od 1,1 bara do 1,4bara ,zauważyłem że dwie chłodnice mi pociekły przy tem.gdzie załącza się wentylator ,obecnie mam korek 1.4,czy mogę zmienić na 1,1bar.auto MB 190 1.8

Użytkownik melfio1 edytował ten post 01 lipca 2020 - 10:04


#15 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lipca 2020 - 10:04

Z tego co pamiętam, to korki 1.1 lub 1.2 zostały zastąpione przez 1.4 bara. Sprawdź dla pewności w EPC.

#16 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 01 lipca 2020 - 11:36

Tak, ja w 1.8 też mam.1.4 bar kupiony pod VIN w ASO

#17 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 lipca 2020 - 13:29

Ok,ja na też 1.4 ale zauważyłem że jakby za duże ciśnienie,do chłodnicy,dobra założę 1 ,1 i będę obserwował.

#18 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 01 lipca 2020 - 15:38

Dokładnie, przynajmniej szybko można powrócić do 1.4

#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 28 lipca 2020 - 11:29

Założyłem ten korek 1.1bara ,jest ok żadnych zmian nie zauważyłem ,po zatym że węże jakby mniej twarde.

#20 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipca 2020 - 12:42

melfio1, wyższe ciśnie w układzie to wyższa temp wrzenia cieczy. Ponadnormatywny wzrost ciśnienia w układzie wiąże się z małą wydajnością chłodzenia - słaba wydajność pompy, zarośnięta chłodnica, ewentualnie usterka silnika - uszczelka pod głowicą, uszkodzenie głowicy.

Zmieniając korek wcale nie rozwiązałeś problemu, tylko go odsunąłeś ma bok. Nie bagatelizuj sprawy, przyjrzyj się temu dokładniej.








Podobne tematy Zwiń