Skocz do zawartości




- - - - -

[r129] 500 SL przepalający się 6 bezpiecznik, niesprawny dach


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kstboy


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 paź 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129, 500SL, M119 129.066

Napisano 05 maja 2013 - 23:48

Witam!

Po zimowym postoju i wymianie siłownika w ryglu dachu w słupku wystąpił problem. Po przekręceniu stacyjki przepala się 6 bezpiecznik. W związku z tym nie działa sterowanie dachu, nie ma klaksonu, kierunkowskazów, czasem nie działają szyby, nie ma światła cofania. Po przekręceniu kluczyka pojawia się sygnał ostrzegawczy. Przycisk otwierania dachu nie podświetla się.
Spotkał się ktoś z tym problemem?

Znalazłem jedynie to, po angielsku ale u mnie nie ma problemu z odpalaniem, rozrusznik zachowuje się prawidłowo.

"Ok so this is weird i have a 1990 300SL i replaced fuse #6 with a new one since it needed to be replaced and im have a problem with my power windows and soft top not working, but when i start the car with the new fuse in place it cranks over and its on but at the same time its stays stuck on the on position
I turn it off the car in fear that im going to kill my starter and i take out the fuse and the car turns on with out a problem and with out the grinding starter noise can someone tell me whats wrong and can some tell me why my power windows and soft top dont work all of the fuses in the aux box in the truck are good thanks."

Na ten post niestety nikt nie odpowiedział
Liczę na pomoc.



#2 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 07 maja 2013 - 14:32

nr 6 w skrzynce? czy z tyłu w kufrze? Obstawiam kufer.
Nie pozostaje nic innego jak kuknąć w schemat, i po kolei odłączać to co pod nim jest. Jak to jest od dachu, to za pasażerem masz pod klapą z tyłu centralę Becker od dachu.

#3 Offline   kstboy


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 paź 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129, 500SL, M119 129.066

Napisano 07 maja 2013 - 14:47

W skrzynce pod maską niestety. Tak wiem widziałem ten sterownik jak czyściłem ławeczkę. Masz może schematy? Gdzie są przekaźniki od kierunków, szyb, klaksonu i innych rzeczy podpiętych pod 6?

#4 Offline   VALENTINE


  • Postów: 371
  • Na forum od: 30 wrz 2007
  • Miejscowość: z miasta
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 maja 2013 - 21:11

Tu masz opis bezpieczników do 129 :
Dołączona grafika

Spróbuje Ci znależć jakieś schematy ,ale widzę ,że jest ciężko z tym modelem.

Może odłącz na początek moduł ,,power soft top control'' ,oznaczony N52 .Tu masz rozpiskę gdzie się znajduje.:

Dołączona grafika

Użytkownik VALENTINE edytował ten post 07 maja 2013 - 21:32


#5 Offline   kstboy


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 paź 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129, 500SL, M119 129.066

Napisano 07 maja 2013 - 22:41

Opis mam ale dziękuję bardzo.
Ok od tego zacznę a gdzie szukać "relay left safety packet"? to jest jakiś przekaźnik od pałąka p kapotażowego? Pałąk zadziałał przy b. mocnym hamowaniu.

#6 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 08 maja 2013 - 06:57

Że się podniósł, to możliwe, że to jest zasługa zawieszenia AMG, może nie są wyregulowane czujniki, a wahacze mają mniejszy skok.
Na wahaczach tylnych masz wyłączniki i to one decydują o podniesieniu się rollbara. Są w stanie zwartym, gdy koła się odrywają wahacz naciska i układ elektryczny jest otwarty i rollbar podnosi się. Ale to działa, tylko podczas jazdy.
To samo będzie, gdy usuniesz wyłącznik czy odłączysz wtyczkę, przy prędkości ok 15km/h rollbar podniesie się. A gdzie jest centrala o tego to się dowiem :)

Niestety niby stary dwudziestoletni SL, ale rozwiązania są w nim sprytne.
A możesz go schować?? bo jak rusza w trybie awaryjnym też, jest myk aby się złożył. Trzeba przytrzymać przycisk w pozycji otwierania go, przez chyba 10s.

Użytkownik majsterus edytował ten post 08 maja 2013 - 07:02


#7 Offline   kstboy


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 paź 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129, 500SL, M119 129.066

Napisano 14 maja 2013 - 23:31

Po wyjęciu i założeniu przekaźników, modułu, styków na pompie dach o dziwo dziś ruszył.
Nie wiem czego to zasługa ale bezpiecznik przestał się przepalać i wszystko jak na razie jest ok

#8 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 15 maja 2013 - 07:27

Utlenianie, niestety w mercedesie nie są tak hermetyczne wtyczki i gniazdka jak w autach japońskich.
Tyczy się to także, a może głownie bezpieczników, które się nie przepalają, ale przecinają od gniazd i napięcie jest, a amperaż nie i elektryka szwankuje.








Podobne tematy Zwiń