Skocz do zawartości




- - - - -

[w140]m119 wspolczynnik wypenienia - fuel ratio test, x11


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 18 października 2013 - 17:24

Witam
Jako ze dzis mialem dzien wolny to zaczalem wymyslac co by tu porobic z autem :) I wyczytalem ze mozna zmierzyc poprawnosc skaldu mieszanki powietrze/paliwo. Dane co prawda dla silnika m119.960 ale do .970 powinno byc tak samo. Tak wiec bez posiadania odpowiedniego miernika mozna zrobic to zwyklym multimetrem. Do tego celu musimy sie dostac do gniazda 9-pinowego znajdujacego sie pod modulem zaplonu. Wpinamy sie najpierw w piny 2 i 6 ustawiajac miernik na woltomierz. Odczyt jest wartoscia ladowania alternatora. U mnie wyszlo 14.1. Aha silnik musi byc zagrzany do 80 stopni i pracowac na obrotach jalowych. Wynik sobie zapisujemy i wpinamy sie w piny 2 i 3. Tu wartosci powinny sie zmieniac w jakims tam zakresie. U mnie zmienialy od 7V do 8V. I teraz meritum dla silnika .960 wartosci powinny byc od 45% do 55% napiecia ladowania, U mnie bylo 7V i 8V takze mam 50% i 57%. Nie wiem dokladnie co oznacza wartosc min i max. Pytanie czy dla mojego motoru sa to wartosci prawidlowe i znaczy ze mieszanka jest ok ?










Podobne tematy Zwiń