Skocz do zawartości




* * * * * 2 głosy

Serwis na start R129 500SL


82 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dr.big


  • Postów: 517
  • Na forum od: 19 mar 2013
  • Miejscowość: Szczecin i okolice
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW

Napisano 12 listopada 2013 - 11:47

Witam,
chciałbym przed startem wiosną powymieniać płyny i filtry ...

O ile co do filtrów (olejowy, powietrza i przeciwpyłkowy) wszystko znalazłem na stronie Manna, o tyle nic nie mogę znaleźć jeśli chodzi o dyferencjał. Ile oleju i jaki (numer MB byłyby idealny) tam wchodzi? ASR jest na pokładzie...

Na razie pytam o numer tego oleju, ale z czasem na pewno parę pytań się tu znajdzie, takich typowo dotyczących pozakupowego serwisu.

Bo olej silnikowy musi spełniać normy MB 229.3 lub wyższą 229.5? Ja zakupiłem Liqui Moly 5W40 z dopuszczeniem MB 229.5.



#2 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 12 listopada 2013 - 12:09

Ja bym oleju w moscie nie ruszał,z tego co wiem to jelsi nic sie nie dzieje z mostem to nie podlega on jakiejs tam cyklicznej wymianie. Jezeli jednack sie uprzesz to kupiłbym go w ASO.

#3 Offline   dr.big


  • Postów: 517
  • Na forum od: 19 mar 2013
  • Miejscowość: Szczecin i okolice
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW

Napisano 12 listopada 2013 - 12:46

Wychodzę z założenia, że każdy płyn lub olej podlega wymianie :) ... Podchodząc inaczej do problemu, to olej w dyfrze miałyby tam np. pracować 20 lat, nie mówiąc już o przebiegu? Specjalistą nie jestem, ale wydaje mi się, że to trochę dziwne :) ...


Edit: PS: Ile wchodzi oleju do dyfra, żeby w ASO nie wcisnęli mi jakiś bzdur.

Użytkownik dr.big edytował ten post 12 listopada 2013 - 13:06


#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2013 - 13:35

Wyświetl postUżytkownik dr.big dnia 12 listopada 2013 - 12:46 napisał

Edit: PS: Ile wchodzi oleju do dyfra, żeby w ASO nie wcisnęli mi jakiś bzdur.
Wg Motula 1.1L

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2013 - 13:36

Wchodzi 1,1 - 1,5 litra, zależnie od dyferencjału - i tak musisz kupić 2 litry. Do dyfra z ASR leje się olej taki sam, jak do zwykłych dyfrów - nie ma blokady ciernej. Ma spełniać normę 235.0

#6 Offline   dr.big


  • Postów: 517
  • Na forum od: 19 mar 2013
  • Miejscowość: Szczecin i okolice
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW

Napisano 12 listopada 2013 - 16:17

Jeszcze jedno pytanko początkującego, jak sprawdzić czy jest ASR czy ASD ? Czy może oba :o ?

PS. Bo z tego co wyczytałem, do dyfra z ASD potrzebny jest olej z oznaczeniem LS - Limited slip np. taki -> 75W140 GL5 LS

Użytkownik dr.big edytował ten post 12 listopada 2013 - 16:23


#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2013 - 17:38

Oba nie mogę być - te systemy wzajemnie się wykluczają.

-Kontrolka na zegarach - ASR albo ASD
-Z Vinu
-Przycisk z "oponką" albo ASR OFF - ASR
-Dać w palnik na mokrej nawierzchni - utnie moc i przyhamuje - ASR.
-Zanurkować pod samochód i zobaczyć, czy do dyferencjału dochodzi przewód hydrauliczny - ASD. Dwa czujniki prędkości przy flanszach półosi (od góry) - ASR. Dyfry z ASD miały też dodatkową tabliczkę z informacją o oleju, obok nabitego przełożenia dyfra.

Do dyfra z ASD leje się olej zgodny z normą MB 235.7 - albo z ASO (chora cena) albo któryś Ravenoil spełnia tą normę. Innych nie widziałem. Można też zalać jakiegoś zwykłego do dyfrów z LSD, ale to na własne ryzyko.

#8 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 12 listopada 2013 - 20:43

Wymień lepiej gumy na górze silnika, a nie olej w dyfrze.

#9 Offline   dr.big


  • Postów: 517
  • Na forum od: 19 mar 2013
  • Miejscowość: Szczecin i okolice
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW

Napisano 12 listopada 2013 - 20:51

Tak, mam przycisk z "oponką", THX :) ...


@Majsterus: gumy na górze silnika? To znaczy co?

#10 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 12 listopada 2013 - 21:07

Wszystkie rurki, uszczelki jest tego trochę a w ke-jet są bardzo ważne, te rurki Y które łączą wtryski.
zdejmij osłonę silnika i zobaczysz.
Dodatkowo przewody chłodnicy oleju ASB, przeowód elastyczny paliwa pompa-filtr.
Zresztą wszystko co gumowe jest to wymiany :)

W swojej czterysecie dziś sprawdziłem karteczkę zmiany oleju...olej silnikowy ma 3 lata :D ale brakuje mu 1500km aby go zmienić wg karteczki helmutowskiej. I jeżdzę :) Jest czysty, nie smierdzi, więc nie martwię się nim.

Jak zmienię to na wiosnę :D

Zabrałem się za wymianę płynu chłodzącego i...zeszło jakieś 6 litrów, za chiny nie mogłem znaleźć kurka w bloku....trzeba mieć kanał. Wlałem nowy, się wymieszały chaba?

Użytkownik majsterus edytował ten post 12 listopada 2013 - 21:12









Podobne tematy Zwiń