Skocz do zawartości




- - - - -

Jaka jest fabryczna grubość lakieru


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Dargut


  • Postów: 205
  • Na forum od: 15 sty 2014
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Jeden Jedyny W140 300 SEL
  • Trzeci Mercedes:Jeżeli drugi to Tylko W126
  • Inne auto:Iveco Daily 2,3HPI

Napisano 16 lutego 2014 - 18:46

Jak w temacie- możecie napisać jaka była fabryczna grubość lakieru Mercedesów z lat 80-90. Ostatnio mierzyłem na W126 i miał 240um, a na moich współczesnych samochodach jest miedzy 40-60um

Użytkownik Dargut edytował ten post 16 lutego 2014 - 18:50




#2 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 16 lutego 2014 - 20:11

W moim S124 '95, pokazywało 80-100 μm. Przy wskazaniach ~250 μm auto mogło być malowane. Nie porównuj tego z nowymi autami bo to nie ma sensu, nowe są malowane przez automaty, powłoka jest nanoszona elektostatycznie.
Jest przez to wiele kłopotów bo np. VW ma tak cienką powłokę że przy maloaniu uszkodzonego elementu wychodzą jaja z odcieniem.

#3 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 08 września 2016 - 13:03

Witam
Podepnę się pod temat choć zakurzony nieco...
Kupiłem niedawno W124 z 86 roku. Jaka w tych latach mogła być fabryczna grubość lakieru?
Czy porządne picowanie i gruba warstwa wosku jest w stanie zmylić ten odczyt?

#4 Offline   seweryn24


  • Postów: 406
  • Na forum od: 10 sie 2014
  • Miejscowość: Północ
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL 320 R129 1995r.

Napisano 08 września 2016 - 14:18

Jeśli kolor akryl to powinno być między 60-90 mikronów a jak metalik to koło 120-200 mikronów.

#5 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 08 września 2016 - 14:28

Dziękuję. I właśnie w takich się waha granicach 120-200...bardziej 150-200 :hmm: wcześniej myślałem ze 120-150 i trochę mnie to 200 zmartwiło :/
Lakier metalik

#6 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 08 września 2016 - 16:41

Wyświetl postUżytkownik seweryn24 dnia 08 września 2016 - 14:18 napisał

Jeśli kolor akryl to powinno być między 60-90 mikronów a jak metalik to koło 120-200 mikronów.
Czy aby na pewno ??
U mnie we wnękach drzwi jest 60-80 μm i jest to ori warstwa, całe auto ma na sobie drugą warstwe lakieru i w wiekszości miejsc odczyty są od 130-250 μm

Wyświetl postUżytkownik AiM dnia 08 września 2016 - 14:28 napisał

wcześniej myślałem ze 120-150 i trochę mnie to 200 zmartwiło

Wydaje mi się że 200 μm to już będzie druga warstwa.

#7 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 08 września 2016 - 17:28

Wiem na 100% ze jest grubo nawoskowany dlatego tez pytałem czy może mieć to wpływ. Dodatkowo wcześniej pomiar był wykonywany elektronicznym miernikiem i wartości były niższe, teraz robiłem kolejny pomiar na już nieco zakurzonym aucie i miernikiem magnetycznym. Wiem, niezbyt on dokładny ale różnice pokarze.
I tak, dach okolo150-170, słupki to samo, drzwi tez oprócz prawego tylu gdzie była mala zaprawka przy listwie, tam pokazuje około 260. Tylne błotniki 170-180, przednie górna część - dochodzi do dwustu, dolna około 170-180, co ciekawe obie strony symetrycznie takie same wartości. Maska dochodzi do 200 ale jest małe zniekształcenie jak spojrzeć pod słońce i na zawiasach był ustawiany. Błotniki przednie wydaja się nie zdejmowane, od wew przy lampach widać wosk zabezpieczający. Zastanawiałem się czy może druga warstwa bezbarwnego bo prezentuje się za dobrze jak na swój wiek ale musiał być bardzo dobrze machnięty bo nie ma nigdzie śladów odcięcia, ani wtrąceń, w ogóle ciężko się przyczepić do czegokolwiek. Linie idealnie proste, idealnie spasowany.... :/ mam zagwozdkę :hmm:

Xpert - a który rok?

Zdjęcia w Galerii Użytkowników ;)

Xpert - na słupkach od wew jest dużo cieńsza warstwa, często bez bezbarwnego
u mnie 200 to absolutne maximum z wyłączeniem tego jednego miejsca

#8 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 08 września 2016 - 19:04

Fachowcem nie jestem niech się ktoś bardziej obeznany wypowie, ja tylko mówię jak jest u mnie :)

#9 Offline   tosh


  • Postów: 41
  • Na forum od: 12 cze 2014
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 września 2016 - 22:34

120 to max

#10 Offline   kashka


  • Postów: 3
  • Na forum od: 20 wrz 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 września 2016 - 12:28

Nie znam się na technicznych sprawach, ale czy wychodzi na to, że starsze auta mają grubszy lakier, bo...? Chodzi mi o to, że czy większa ilość znaczy wytrzymalszą warstwę?








Podobne tematy Zwiń