Cześć
Kolejne pytanie świeżego użytkownika.
Oczywiście szukałem już wcześniej na forum, ale nie znalazłem w pełni satysfakcjonującej odpowiedzi. Większość z Was poleca Micheliny, Dunlopy i Continentale. Może wybiorę Micheliny? W ogóle w tym aucie od nowości były Micheliny (tak wynika z VINu), teraz mam założone łyse Potenza - o tej marce nikt nic nie pisał. Jeszcze mam dylemat czy kupić 195/65 ZR15 czy 205/60 ZR15?? Czym te opony się różnią? 195/65 ZR15 bardziej komfortowe i ekonomiczne, a 205/60 ZR15 lepiej się trzymają drogi? Chciałbym kupić nowe opony. Mam standardowe ośmioramienne alufelgi.
Dzięki http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif
Poprawiono tytuł i błędy
2
169 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 kwietnia 2008 - 15:24
#2
Napisano 02 kwietnia 2008 - 15:51
z tego co widzialem w faq czy katalogach wystarcza 195/65 a o centymetr szersze 205 do sportowych zawieszen akurat mowa zapewne o sportline wsumie z tego co piszesz polecam Ci te 195tki a tutaj masz takie wyjasnienia oznaczen http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_wink.gif a co do marki miecheliny sa dobre moj ojciec smiga na takim rozmiarze i nie narzeka
#3
Napisano 02 kwietnia 2008 - 18:47
YuSuzuki napisał:
e pisał. Jeszcze mam dylemat czy kupić 195/65 ZR15 czy 205/60 ZR15?? Czym te opony się różnią?
Na 205 będzie lepiej wyglądał wcale nie gorzej jeździł jak na 195 ;-) Według mnie 124 na 195 wygląda trochę łyso. Inna sprawa że niższy profil powoduje że opona nie "pływa" na boki. Szersza opona = większe pole styku z asfaltem (pod warunkiem że jest równo), czyli lepiej hamujemy (na suchym) między innymi. Z kolei węższa guma jest cichsza i jest bardziej odporna na aquaplaning> Szersza guma nie wybiera też małych nierówności, ubytków w jezdni. Są oczywiście róznice w spalaniu na niekorzyść szerokiej. Optymalnie, jeżeli zakładamy szersze gumy niż zaleca producent nie powinniśmy przekraczać 3 cm (chodzi o szerokość), później znacznie zmienia się charakterystyka prowadzenia pojazdu.
Polecam 205/60/15 to kompromis cena-wygląd-właściwości jezdne.
#4
Napisano 06 kwietnia 2008 - 21:43
Rob napisał:
Polecam 205/60/15 to kompromis cena-wygląd-właściwości jezdne.
Dokładnie, do W124 na lato na 7 calową felgę i nasze drogi 205/60/15 to najlepszy rozmiar - na zimę może być zamiennik: 195/65/15, co do marki: Micheliny moim zdaniem (i zdaniem wielu użytkowników) są obecnie mocno przereklamowanymi oponami - zapłacisz głownie za markę (choć to oczywiście dobre opony). Kupując średnią półkę czyli np Klebera, Dunlopa, Uniroyal czy Fuldę będziesz równie zadowolony - bez przepłacania.
#5
Napisano 09 kwietnia 2008 - 15:53
Odniosę się do wypowiedzi przedmówcy. Jakieś dwa miesiące temu kupiłem dwie opony FULDA ECO-CONTROL 2 na tylną oś, w cenie 220 PLN sztuka. Nie są hałaśliwe, na mokrej nawierzchnie spisują się dobrze. Mogę spokojnie polecić je innym
#6
Napisano 09 kwietnia 2008 - 18:07
Witam. Roxa - czym się różni zalecane przez 195/65 ZR15 od posiadanych przeze mnie 195/65 R15 91H? Zostały mi one po poprzednim skradzionym wozidełku (jeździłem na nich ok. 1,5 miesiąca). Czy moge te Michałki założyć mojej
#7
Napisano 09 kwietnia 2008 - 19:03
Dzięki Roxa - no to w przyszłym tygodniu zmienię gumki ;-)
P.S.
Zamek działa - podziękowałem Ci w tamtym temacie :grin:
P.S.
Zamek działa - podziękowałem Ci w tamtym temacie :grin:
#8
Napisano 19 maja 2008 - 08:15
Witam Panowie... Popieram zdanie Rob'a, co do łysego wyglądu 124 na oponach o szerokości 195...mam takie założone w mojej Dlaczego wstawiłem ten uśmiech? a mianowicie dlatego że kilku moich znajomych posiadających przesiadło/przesiada się właśnie na oponki o tej szerokości...,mają już dosyć rzucania w koleinach i dokuczliwego szumu - nie wspomnę o większym spalaniu :sad:
I nie jestem przekonany czy na szerszych oponach samochód będzie się lepiej trzymał drogi (może w tym przypadku pomiędzy 195 a 205 nie będzie znaczącej różnicy) bo przy większej szerokości opony ciężar jest rozkładany na większą powierzchnię a co za tym idzie mniej opona jest dociskana do podłoża, co na mokrej nawierzchni może być zgubne... :? Jeżeli miałbym wybierać pomiędzy 195 a 205 chyba wybrałbym jednak 195, choć bardzo kusi mnie te 205... A z tego co wiem to moja 200D fabrycznie przewidziane miała oponki o szerokości 185/65/15 wtedy dopiero wyglądała łyso
Wiem że już temat się zakończył ale nie mogłem powstrzymać się od dodania swoich 3groszy... Pozdrawiam
I nie jestem przekonany czy na szerszych oponach samochód będzie się lepiej trzymał drogi (może w tym przypadku pomiędzy 195 a 205 nie będzie znaczącej różnicy) bo przy większej szerokości opony ciężar jest rozkładany na większą powierzchnię a co za tym idzie mniej opona jest dociskana do podłoża, co na mokrej nawierzchni może być zgubne... :? Jeżeli miałbym wybierać pomiędzy 195 a 205 chyba wybrałbym jednak 195, choć bardzo kusi mnie te 205... A z tego co wiem to moja 200D fabrycznie przewidziane miała oponki o szerokości 185/65/15 wtedy dopiero wyglądała łyso
Wiem że już temat się zakończył ale nie mogłem powstrzymać się od dodania swoich 3groszy... Pozdrawiam
#9
Napisano 19 maja 2008 - 15:38
markusso77 napisał:
Wiem że już temat się zakończył ale nie mogłem powstrzymać się od dodania swoich 3groszy... Pozdrawiam
E 124 300D popularnie zwanego Boćkiem ujeżdżałem na 205/60/15. 124 260E zakupiłem swego czasu z oponami 195/65/15 przód oraz 205/60/15 tył (taki trochę dziwak jak traktor, ale to rzeźba poprzednika). Na pewno o wiele lepiej wygląda 124 na 205/60/15 to taki optymalny rozmiar. Co do właściwości trakcyjnych to jest niemal tak samo, wiadomo na koleinach węższa guma lepsza, ale znowu przy hamowaniu na suchym, równym asfalcie przydaje się szersza ;-) Jeden kolega z forum ma w 124 17 calowe koła (nie pamiętam jaka szerokość) i tu już czuć "myszkowanie". Więc reasumując 205/60/15 daje radę Co do spalania i szumu opon to wszystko zależy od zasobności portfela ;-) jeżeli ktoś kupi nową gumę uznanej marki to naprawdę jest cicho, a w dodatku najnowsze gumy mają specjalne mieszanki które niby pozwalają trochę oszczędzać paliwo... Według mojego doświadczenia opony posiadające rowki biegnące wzdłuż obwodu opony są cichsze i powodują mniejsze opory toczenia np Conti jakie miałem w Boćku a teraz mam identyczne w 211 tyle że 225/55/16.
#10
Napisano 19 maja 2008 - 15:59
Miałem Continentala EcoConti w poprzednim mniejszym samochodzie i nie byłem za bardzo zadowolony bo były strasznie twarde i szybciutko traciły kontakt z nawierzchnią jak tylko zrobiło się mokro... :shock: (być może w większych cięższych samochodach spisywały się lepiej). Co prawda przejechałem na nich ponad 70.000km i nie były jeszcze granicznie zużyte ale wiadomo bezpieczeństwo jest najważniejsze więc je zmianiłem na Good Year'a i dopiero poczułem co to bezpieczna opona...
I być może przy kolejnej zmianie kupię 205/60/15...bo bardzo mnie kusi...
Dzięki Rob za miłą wypowiedź i pozdrawiam...
I być może przy kolejnej zmianie kupię 205/60/15...bo bardzo mnie kusi...
Dzięki Rob za miłą wypowiedź i pozdrawiam...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Opony letnie R15 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Benz190 |
|
||
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|
|
Opony 195 50 R15 jeździł ktoś na takim niskim profilu? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marxim |
|
|
|
CB RADIO + ANTENA. Ale jakie? |
CB-Radio, GPS i Nawigacje | MŁYNEK |
|
||
Kabel Adapter AUX do jakiego radia pasuje? |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | PiotrZG |
|