Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Dobór przełożenia dyferencjału



237 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2009 - 19:36

piotrek.m5, tylko zamiast zalać Mobil ATF 220, zalał Mobil ATF 200 więc zonk. ATF 200 nie posiada składnika smarującego synchronizatory (z tego co udało mi się dowiedzieć). Mogę być w błędzie, pewnie głównie chodziło o to, że nowy, rzadki olej wypłukał stary i zaczęła się destrukcja.

Devcrk, u mnie ewidentnie musi rozłączyć skrzynię żeby przestało huczeć, delikatne wciśnięcie nic nie daje...

Więc może ktoś się wypowie w temacie jaką skrzynię mogę do mego auta zamontować oprócz 717433?
Ewentualnie zaufana skrzynia na sprzedaż od kogoś z Was?



#12 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 20 grudnia 2009 - 21:29

w faq jest temat "dane techniczne" - tam trzeba poszukać. licznika zmieniać nie trzeba (chyba ze zmienisz dyfer)

#13 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2009 - 21:58

Bialy, fakt dane techniczne to niezłe źródło informacji :jump: szkoda tylko że nie jest tam napisane która ze skrzyń jest wzmacniana a która standardowa. Z tego co czytałem to jeśli chce się włożyć skrzynie z benzyniaka do diesla w Mercedesie to musi to być skrzynia wzmacniana, inna może nie wytrzymać momentu przy niskich obrotach.
Ktoś wie które były wzmacniane a które nie?

#14 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2009 - 22:54

roxa, wielkie dzięki, właśnie tego szukałem :jump:

#15 Offline   longikolomowski


  • Postów: 79
  • Na forum od: 20 sie 2009
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 września 2010 - 09:04

Witam. Odświeżę troszkę temat mam most do wymiany i chciałem założyć od c 180 takie same numery(2013511608) tylko przełożenie ma 3.91 a mój stary 3.64 pytanko czy różnica będzie znacznie odczuwalna w jeździe?? Napewno bedzie wolniejszy a mocniejszy tylko o ile bo nie chciał bym aby przy 2500obr/min jechał 80

#16 Offline   szyderca


  • Postów: 469
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Dubeczno
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 września 2010 - 09:54

Z tych wzorów możesz sobie obliczyć prędkość

V = 0,377 * [ ( prędk.obr.silnika * rd ) / ( Ib * Ig ) ] km/h
Promień dynamiczny koła rd ≈ 0,97 * r
Przykładowo dla kola 185/65 R15
r = [ (15 * 25,4) + (2 * 185 * 0,65 ) ] / 2 = 310,75 mm
rd = 0,97 * 310,75 = 301,43 mm ≈ 0,3 m
Ib – przełożenie biegu
Ig – przełożenie przekładni głównej

#17 Offline   longikolomowski


  • Postów: 79
  • Na forum od: 20 sie 2009
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 września 2010 - 10:04

a tak prościej ?? :faq:

#18 Offline   rajter


  • Postów: 310
  • Na forum od: 06 sty 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2011 - 08:21

Odświeżę trochę temat bo prawdę mówiac utknalem na tym wyliczeniu...

Chodzi o to, że skrzynia jest z 300CE V manual '89, silnik jest 91' om603 (300TD). Jako, że do tego motoru nigdy nie było montowanej V-manuala (przynajmniej ja takiej informacji nie znalazłem) muszę dopasować dyfer. Czy ktoś byłby uprzejmy wyliczyć mi który dokładnie powinienem dobrać do tego dyferencjał albo chociaż co najlepiej podpasuje żeby działało to możliwie optymalnie? Jak na razie mam wstawione 3,27 i wydaje mi się (subiektywnie), że biegi sa trochę za "długie". :)

#19 Offline   Michał


  • Postów: 261
  • Na forum od: 28 gru 2010
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2011 - 16:32

Kolego 300 turbo wychodziło z manualną skrzynią biegów a przełożenie mostu zależało od typu skrzyni biegów, a z kolei typ skrzyni biegów był uzależniony od przeznaczenia pojazdu np.TAXI. Wszystkie przełożenia mostów są rozpisane w EPC w 35 grupie, trzeba tylko cierpliwie tam poszukać.
Osobiście proponował bym Ci most 3.07 jeśli uważasz że masz zbyt długie biegi. Ale gdy to zrobisz licznik też zacznie przekłamywać.

#20 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2011 - 17:27

Oooo !!! Kolega widzę ma pojęcie o przełożeniach.Jakie jest ryginalne przełożenie dla mojego autka?Ex-taxi.








Podobne tematy Zwiń