Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Podciąganie linki gazu


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 15 maja 2008 - 20:21

Spotkałem się ostatnio z teorią, że naciągnięcie linki gazu tak by pedał gazu reagował od razu na dodanie gazu jest bardzo niekorzystne, że może powodować zniszczenie kopułki itp... ;)

Ile jest w tym prawdy, bo ja jakoś sceptycznie na to patrzę... Ma w ogóle jakiś negatywny wpływ takie dociągnięcie linki gazu, by nie miała za dużego luzu? :roll:



#2 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maja 2008 - 01:53

Jest w WIS'ie podana procedura ustawiania "gazu". Zdziwilo mnie to, ze ten luz musi byc fabrycznie - tak jest przewidziane. Ja u siebie zrobilem malutka rzezbe (calkowice odwarcalna) i wszystko jest jak w ksiazce, a silnik reaguje po musinieciu pedalu gazu :mrgreen:

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 maja 2008 - 06:36

Charlie9 napisał:

Zdziwilo mnie to, ze ten luz musi byc fabrycznie - tak jest przewidziane.

Jak wiadomo pedał gazu nie obsługuje tylko przepustnicy, po drodze napotyka zawsze na jakiś stycznik, mikro wyłącznik itp ponadto linka pracuje podczas zmian temperatury. Z Więc mały luzik jest wskazany :mrgreen:

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 16 maja 2008 - 09:04

Czyli rozumiem, że jest unormowane to przez Mercedesa jaki ma mieć luz ( jak macie jakąś fotkę z WIS pomocniczą to chętnie zobaczę), ale czy jeżeli podciągnie się tak by nie było luzu to czy ma to jakiś negatywny wpływ, a jeżeli tak to na jakie podzespoły.

Charlie9, co za cudo wystrugałeś? Jak długo na tym jeździsz?

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 16 maja 2008 - 09:06

roxa napisał:

mowa jest o manualnej skrzyni
Bardziej mi chodzi o automata, ale opinię na temat manualnej też chętnie poznam.

#6 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maja 2008 - 10:45

Najwazniejszy jest mikrowlacznik przy dzwigni otwierajacej przepustnice. Po skasowaniu luzu nie bedzie on wlaczany. Poszukam pozniej skanow z WIS i je wrzuce.

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 maja 2008 - 11:34

Charlie9 napisał:

Najwazniejszy jest mikrowlacznik przy dzwigni otwierajacej przepustnice.

:pub: Między innymi o niego też chodzi.

Cytat

Musze odszczekać :star: , że zwróciłem uwage Robowi o manualu.

:D Spox.
A wracając do tematu to jak i w manualu tak i w ASB ustawienie naciągu linki ma znaczenie. Oczywiście jeżeli będzie ona naprężona za bardzo nic złego oprócz zakłóceń w pracy silnika się nie stanie (brak lub złe wolne obroty, nie odbijanie gazu przy zdjęciu nogi z pedału i inne pierdoły).

#8 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maja 2008 - 12:13

No to znalazlem. 1-dla manuala, 2-dla automatu.

Dołączona grafika Dołączona grafika

#9 Offline   fiedik


  • Postów: 8
  • Na forum od: 22 wrz 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 22 września 2009 - 14:53

Odświeżę temat.
Do czego to konkretnie służy wspomniany mikrowłącznik?
Też wkurza mnie luz na pedale gazu, a jak go się podkręci na lince, to dźwignia już nie dochodzi do tego włącznika...

#10 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2013 - 15:44

Witam.
Czy wie ktoś może wie, jak należy przeciągnąć linkę przez otwór ściany grodziowej- tej z wyciszeniem? Tzn chce ją wyjąć, ale nie mam pojęcia jak to wszystko rozmontować aby wróciła potem to samo miejsce.
Dołączona grafika Dołączona grafika

Pozdrawiam








Podobne tematy Zwiń