Spotkałem się ostatnio z teorią, że naciągnięcie linki gazu tak by pedał gazu reagował od razu na dodanie gazu jest bardzo niekorzystne, że może powodować zniszczenie kopułki itp...
Ile jest w tym prawdy, bo ja jakoś sceptycznie na to patrzę... Ma w ogóle jakiś negatywny wpływ takie dociągnięcie linki gazu, by nie miała za dużego luzu? :roll:
0
[w201/w124] Podciąganie linki gazu
Rozpoczęty przez EssiRS, maj 15 2008 20:21
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 maja 2008 - 20:21
#2
Napisano 16 maja 2008 - 01:53
Jest w WIS'ie podana procedura ustawiania "gazu". Zdziwilo mnie to, ze ten luz musi byc fabrycznie - tak jest przewidziane. Ja u siebie zrobilem malutka rzezbe (calkowice odwarcalna) i wszystko jest jak w ksiazce, a silnik reaguje po musinieciu pedalu gazu
#3
Napisano 16 maja 2008 - 06:36
Charlie9 napisał:
Zdziwilo mnie to, ze ten luz musi byc fabrycznie - tak jest przewidziane.
Jak wiadomo pedał gazu nie obsługuje tylko przepustnicy, po drodze napotyka zawsze na jakiś stycznik, mikro wyłącznik itp ponadto linka pracuje podczas zmian temperatury. Z Więc mały luzik jest wskazany
#4
Napisano 16 maja 2008 - 09:04
Czyli rozumiem, że jest unormowane to przez Mercedesa jaki ma mieć luz ( jak macie jakąś fotkę z WIS pomocniczą to chętnie zobaczę), ale czy jeżeli podciągnie się tak by nie było luzu to czy ma to jakiś negatywny wpływ, a jeżeli tak to na jakie podzespoły.
Charlie9, co za cudo wystrugałeś? Jak długo na tym jeździsz?
Charlie9, co za cudo wystrugałeś? Jak długo na tym jeździsz?
#5
Napisano 16 maja 2008 - 09:06
roxa napisał:
mowa jest o manualnej skrzyni
#6
Napisano 16 maja 2008 - 10:45
Najwazniejszy jest mikrowlacznik przy dzwigni otwierajacej przepustnice. Po skasowaniu luzu nie bedzie on wlaczany. Poszukam pozniej skanow z WIS i je wrzuce.
#7
Napisano 16 maja 2008 - 11:34
Charlie9 napisał:
Najwazniejszy jest mikrowlacznik przy dzwigni otwierajacej przepustnice.
Między innymi o niego też chodzi.
Cytat
Musze odszczekać , że zwróciłem uwage Robowi o manualu.
Spox.
A wracając do tematu to jak i w manualu tak i w ASB ustawienie naciągu linki ma znaczenie. Oczywiście jeżeli będzie ona naprężona za bardzo nic złego oprócz zakłóceń w pracy silnika się nie stanie (brak lub złe wolne obroty, nie odbijanie gazu przy zdjęciu nogi z pedału i inne pierdoły).
#9
Napisano 22 września 2009 - 14:53
Odświeżę temat.
Do czego to konkretnie służy wspomniany mikrowłącznik?
Też wkurza mnie luz na pedale gazu, a jak go się podkręci na lince, to dźwignia już nie dochodzi do tego włącznika...
Do czego to konkretnie służy wspomniany mikrowłącznik?
Też wkurza mnie luz na pedale gazu, a jak go się podkręci na lince, to dźwignia już nie dochodzi do tego włącznika...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] cięgno gazu i... ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gumisio |
|
||
Linka gazu do OM602 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | k4mi3n |
|
||
ke-jet, wtrysk gazu. |
LPG i Paliwa Alternatywne | szymtro |
|
||
s124 e320 ASB - gwaltownie rusza do tylu po nacisnieciu lekko gazu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kibibyte |
|
||
W124 automat - brzęczenie przy odpuszczaniu gazu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Fighter600 |
|