Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w124] Tylna półka z zagłówkami - montaż



37 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 12 października 2009 - 12:43

jackie01, trafna uwaga :mrgreen: Przyznam się szczerze, że na początku też się nabrałem z tymi zagłówkami. Byłem przekonany, że stawia się je również za pomocą przycisku, ale po kilku nieudanych próbach doszedłem do wniosku, że chyba tak to nie działa. Zaskoczyło mnie również to, że opuszcza się je tylko na włączonym silniku.



#32 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 stycznia 2010 - 17:14

Dołączę się do tematu ;-)
Nie mam z tyłu zagłówków, a chciałbym dołożyć. Jest problem ze znalezieniem półki w kolorze beżowym, ale użytkownik darul ma taką na sprzedaż tylko że bez mechanizmów. I teraz mam pytanie: Co oprócz tych mechanizmów z aukcji mi jeszcze potrzebne?
Mechanizmy

Wiem że jakaś wiązka elektryczna z przyciskiem, ale na tych mechanizmach nie widzę żadnego miejsca gdzie by się ją podłączało :D Oprócz tego są potrzebne wężyki, gość z allegro mówi że nie ma takich, więc czy dam radę przypasować jakieś i gdzie się je podłącza?

Z góry dziękuję i pozdrawiam?

PS. Jak ktoś ma na sprzedaż wszystko co jest potrzebne do montażu takiej półki oprócz samej półki i zagłówków to proszę pisać. Jak ktoś ma beżową półkę z zagłówkami ze wszystkim co jest potrzebne to też proszę pisać ;-)

[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 17:14 ]
I jeszcze coś co mnie najbardziej interesuje. Te mechanizmy montuje się do blachy pod tylną półką od strony bagażnika czy między półką a blachą? I czy te mechanizmy wystarczą mi do tego żeby postawić zagłówki do pionu bez możliwości składania?

#33 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 22 stycznia 2010 - 18:39

Mechanizmy montujesz bycząc się w bagażniku, czyli od dołu półki. Przyciski montowany jest w konsolę środkową(cena na All ok.10-40PLN), potrzebny jest jeszcze zawór elektropneumatyczny(umieszcza się obok modułu komfortu pod tylną kanapą), wiązka(czyli prozaiczne kabelki), kilka metrów wężyka podciśnieniowego z tworzywa(bo łączy on wspomniany zawór z kolektorem ssącym auta i zawór z mechanizmami zagłówków), oczywiście nieco gumowego wężyka podciśnieniowego(no połączenia).
Działanie?
Odpalasz silnik->w kolektorze powstaje podciśnienie ale zaworek pod kanapą nie "puszcza go" na mechanizmy"(zagłówki stoją)->wciskasz przycisk, zaworek puszcza podciśnienie->podciśnienie "wsysa" siłowniki przy zagłówkach zwalniając ich blokady->zagłówki "upadają" na półkę->pasażerowie podskakują wystraszeni, powolna mucha zostaje zabita zagłówkiem :E

Na zdjęciu w aukcji widać bolce do przyłączenia podciśnień -wystają z czarnych siłowników podciśnieniowych i...też są czarne ;-) . Oczywiście zagłówki podnosi się ręcznie.

#34 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 stycznia 2010 - 18:45

kloss72, dziękuję :E Trochę mi to rozjaśniłeś :/ Tylko powiedz mi czy jak założę półkę z zagłówkami i te mechanizmy, których link podałem wyżej to czy wystarczy to do tego żeby zagłówki cały czas stały? I czy jak będę chciał potem dołożyć brakujące elementy to czy będę musiał ściągać półkę czy będzie się to dało zrobić od strony bagażnika?

#35 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 22 stycznia 2010 - 18:55

Zagłówki będą się zachowywać jak przy uszkodzeniu np. zaworka, czy utracie podciśnienia(rozłączone przewody podciśnieniowe) itp. itd. Najzwyklej nie będzie ich można odblokować, a co za tym idzie opuścić. Ale w pionie będą sterczeć solidnie jak na markę przystało. Oczywiście dołączenie pozostałego osprzętu pozwoli je opuszczać jak to przewidziano w fabryce.
Moja rada -są potrzebne to załóż, a do siłowników dołącz wężyki i puść luzem do bagażnika. Jak będą zagłówki przeszkadzać to je "paszczowo" odessiesz ;-) . Nie pamiętam dokładnie ale chyba próbowałem z sukcesem uruchomić te siłowniki własnymi płucami.

#36 Offline   slawquu


  • Postów: 182
  • Na forum od: 27 paź 2007
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D 90r. OM 602
  • Trzeci Mercedes:W124 200D 87r. OM601

Napisano 18 lutego 2011 - 09:31

Troche reaktywuje temat, z racj tego że jestem na etapie kompletowania szpeja do instalacji opuszczania zagłówków i stąd moje pytanie czy ten elektorzawór z linka poniżej jest własciwy do tej instalki?? Czy jest on może do automatycznej skrzyni i montuje się go na grodzi w komorze silnika??

http://allegro.pl/mercedes-124-e-klasa- ... 49578.html

#37 Offline   zawilec


  • Postów: 3
  • Na forum od: 30 lip 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 grudnia 2017 - 04:23

Witam,
W moim mesiu brakuje tylnych zagłówków, tzn są dziury, wnęki w półce, przycisk, ale brakuje sporo instalacji m.in. mechanizmów zagłówków. Wiem że same zagłówki są mniejsze niż w sedanie, ale czy reszta instalacji też się różni czy jest taka sama w sedanie i coupe?

#38 Offline   RolandV


  • Postów: 469
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 520

Napisano 10 grudnia 2017 - 20:53

Raczej taka sama.








Podobne tematy Zwiń