Skocz do zawartości




[W124] Piledriver 2.5D '91


22 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 11 lutego 2018 - 13:33

Wyświetl postUżytkownik LukeSkyWalker dnia 11 lutego 2018 - 13:27 napisał

Świetna baza żeby zrobić sobie pięknego klasyka, wystarczy kilka złotych i trochę chęci żeby był jak nowy.

Jaja sobie robisz? :E



#12 Offline   Bartlomiej


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 sty 2017
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2018 - 13:38

Panowie przestańcie, są teraz środki specjalne do konserwacji podwozia. Po oczyszczeniu i zabezpieczeniu nie będzie śladu po korozji na wiele lat.Czepiacie się oczywistych rzeczy w starym autku.

#13 Offline   LukeSkyWalker


  • Postów: 336
  • Na forum od: 10 maj 2013
  • Miejscowość: Poddębice
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2018 - 13:53

Ja bym pomyślał o żółtych blachach, zawsze to dodaje prestiżu przy tak wiekowym aucie.

#14 Offline   Bartlomiej


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 sty 2017
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2018 - 14:44

Kolega ma na żółtych Passata z 89 roku tak zwaną świnkę, pierwszy model serii b3. Super sprawa bo jest wieczny przegląd techniczny i oc bardzo niskie chyba 350 zł za cały rok zapłacił. Można mieć też gaz zamontowany i nikt nie czepia się zabytków na żółtych jak mają lpg. Więc warto rejestrować na zabytkowe blachy.

Użytkownik Bartlomiej edytował ten post 11 lutego 2018 - 14:44


#15 Offline   LukeSkyWalker


  • Postów: 336
  • Na forum od: 10 maj 2013
  • Miejscowość: Poddębice
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2018 - 14:49

Dołączona grafika

#16 Offline   mkm


  • Postów: 21
  • Na forum od: 01 lut 2018
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2018 - 14:59

A co w tym Porsche takiego dziwnego? Żółte blachy w PL tylko dla aut wiekowych? Może chłop ma same porszaki z końcówką VINu 666?

#17 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 11 lutego 2018 - 15:47

Wyświetl postUżytkownik Bartlomiej dnia 11 lutego 2018 - 14:44 napisał

oc bardzo niskie chyba 350 zł za cały rok
To i tak wyższe niż ja mam za 2.3 litra na białych tablicach :grinhihi:

#18 Offline   Piledriver


  • Postów: 5
  • Na forum od: 20 paź 2017
  • Miejscowość: Laziska Gorne
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2018 - 17:47

Dzisiaj kolejny dzień borowania i odkrywania tajemnic.

Po kilku miłych niespodziankach czas na dwie gorsze. Widziałem przy zakupie wykwit rdzy w jednym miejscu w bagażniku i spodziewałem się tam małej dziurki... no cóż okazała się być jakieś 20 razy większa bo ma na oko 20cm długości... drugą niemiłą niespodzianką jest mała dziurka w okolicy prawego tylnego kielicha która dzisiaj pod wpływem szczotki drucianej na wkrętarce ewoluowala w średniej wielkości krater... No cóż, tak jak przy starych domach zawsze są niespodzianki to przy starym samochodzie też należało się tego spodziewać.

Całość zaczyna wyglądać mimo wszystko coraz mniej przerażająco a ja o dziwo z każdym dniem nabieram coraz większej motywacji do doprowadzenia dziada do porządku. Teraz ojciec mnie zmienił i czyści wszystko z rdzawego pyłu żeby jutro móc przystąpić do drugiej rundy czyszczenia i niestety prawdopodobnie będzie to już szorowanie ręczne, a po południu zabawa z wózkiem/sankami.

...Taka refleksja mnie dzisiaj naszła że ten samochód zaczyna mi przypominać takiego dziadka który już swoje w życiu zrobił i ma już wszystko gdzieś i narobi czasem w majtki tylko po to żeby młoda pielęgniarka musiała za nim posprzątać bo uważa że to zabawne...

Przy okazji mała sprawa do bardziej doświadczonych i zaprawionych w bojach użytkowników baleronów - gdzie jeszcze można się spodziewać rudej w podwoziu? Bo rozgrzebałem już chyba wszystkie możliwe pęcherze ale dzisiaj mnie coś tknęło żeby rozgrzebać też miejsce gdzie amortyzator tylny wchodzi do bagażnika i ku mojemu zaskoczeniu odkryłem tam wodę pomiędzy izolacją a blachą więc wolałbym zlokalizować wszystkie tego typu niespodzianki żeby prędko nie wracać do tematu blacharki.

Na koniec kilka aktualniejszych zdjęć:
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikahttp://mb201-124.eu/index.php?Dołączona grafikaDołączona grafika

Użytkownik Piledriver edytował ten post 11 lutego 2018 - 17:48


#19 Offline   mkm


  • Postów: 21
  • Na forum od: 01 lut 2018
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2018 - 18:19

Do blacharki będziesz wracał jeszcze bardzo często, a jak pozbędziesz się ostatniego placki rudej to zgnije Ci to co robiłeś jako pierwsze.
Niestety to co piszą Forumowicze o rwaniu gumy jest w pełni uzasadnione - tam czai się zło - co gorsze nawet jak guma w całości, a element wygląda na zdrowy.

Dołączona grafika

w rozmiarze, gdzie więcej widać: https://i.imgur.com/D2kYyNv.jpg

Ja bym na Twoim miejscu się tak nie starał (chyba, że wujek z ojcem znaleźli sobie hobby, to niech drą).
Opukajcie jakimś przebijakiem gumę, tam gdzie będzie głucho wstawcie łartę i ciesz się autem.
Jak wejdziesz za bardzo w detal, to w wymarzoną podróż nie pojedziesz jeszcze latami.

#20 Offline   Bartlomiej


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 sty 2017
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2018 - 19:21

Super robota, postępy duże. Nie przejmuj się tymi dziurami, to normalne i typowe w 124 przy budżetowym zakupie. Poradzisz sobie. Są teraz środki maskujące ,że nic nie będzie widać po spawaniu.

Użytkownik Bartlomiej edytował ten post 11 lutego 2018 - 19:23