Skocz do zawartości




- - - - -

[W124/W201] Co to jest? Identyfikacja elementów



456 odpowiedzi w tym temacie

#451 Offline   Zicco


  • Postów: 22
  • Na forum od: 13 cze 2024
  • Miejscowość: Włodawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2024 - 05:21

Sprawdzę z tą choinką na lampach ale nie zauważyłem kierując i na przeglądzie też nic nie było , jeszcze dodam że jak zamknę samochód bo mam centralny to napięcie tam znika .



#452 Offline   Gerri


  • Postów: 2 678
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 29 czerwca 2024 - 20:04

Wyświetl postUżytkownik Zicco dnia 26 czerwca 2024 - 05:21 napisał

Sprawdzę z tą choinką na lampach ale nie zauważyłem kierując ������ i na przeglądzie też nic nie było , jeszcze dodam że jak zamknę samochód bo mam centralny to napięcie tam znika .
To w takim razie może być połączenie masowe z siłownika centralnego zamka umieszczonego w tylnej klapie. To jeden drut. Drugi nie przychodzi mi do głowy.

#453 Offline   Marcin2481


  • Postów: 3
  • Na forum od: 06 lip 2024
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lipca 2024 - 22:08

Witam wszystkich, już po oficjalnym, pierwszym przywitaniu.

Dziś zauważyłem w komorze silnika om601 200D, że kabelki od wtyczki przy tym elemencie (grafika poniżej) są oderwane. Z tego co znalazłem po kodzie elementu, jest to jakiś zawór podciśnienia, ale nie wiem czym on dokładnie steruje, ponieważ nie zauważyłem specjalnych zmian w jeździe samochodu. Możliwe, że kable były już wcześniej urwane pod oplotem i nie było tego widać). Czy piny na tym zaworku (?) są spolaryzowane?. Idą do niego 2 przewody, żółty i brązowy i nie wiem czy mogę je przylutować do wtyczki dowolnie czy nie. Wtyczka ma piny numerowane 1 i 2.

Dołączona grafika]

Dziękuję za pomoc.

#454 Offline   Gerri


  • Postów: 2 678
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 07 lipca 2024 - 08:19

To są zaworki bezbiegunowe - nie ma znaczenia jak podłączysz. Natomiast czego ten zaworek dotyczy to ja nie pamiętam. Sądzę jednak, że można tego dociec po przejrzeniu podłączeń pneumatycznych w pobliżu.

#455 Offline   kuwi


  • Postów: 75
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipca 2024 - 09:06

Witam a mnie bardzo ciekawi za co odpowiadają te dwa elementy
Dołączona grafika

#456 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 143
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 07 lipca 2024 - 16:35

Dolna wtyczka to chyba ARA.

#457 Offline   Marcin2481


  • Postów: 3
  • Na forum od: 06 lip 2024
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipca 2024 - 17:59

Dziękuję za odpowiedź. Zobaczymu jakie będą zmiany po zlutowaniu wtyczki.








Podobne tematy Zwiń