1
Klimatronik - jeż czy moduł sterujący?
Rozpoczęty przez pomx, paź 08 2020 23:05
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 08 października 2020 - 23:05
Witam,
Mam problem ze sterowaniem konsoli nadmuchu (klimatronik). Po zwolnieniu '0' uruchamia się delikatna praca dmuchawy (ćmi). Ten stan nie zmienia się pod wpływem wciskania jakichkolwiek przycisków (tak poziomych jak i pionowych). Sporadycznie słyszalne jest jej delikatne przyspieszenie. Regulator ciepło/zimno nie zawsze załapuje, trzeba 'pobawić się' w górę i w dól, by zechciał załapać zadane ustawienie (grzanie bez względu na ustawienie i odwrotnie).
Dodam, że klimatyzacja jest niesprawna.
Zapoznawałem się z podobnymi wątkami, jednakże nigdzie nie odnalazłem zbieżności braku reakcji przycisków wraz z regulatorem temperatury, stąd prośba o pomoc..
Jeśli coś przeoczyłem, przepraszam.
Mam problem ze sterowaniem konsoli nadmuchu (klimatronik). Po zwolnieniu '0' uruchamia się delikatna praca dmuchawy (ćmi). Ten stan nie zmienia się pod wpływem wciskania jakichkolwiek przycisków (tak poziomych jak i pionowych). Sporadycznie słyszalne jest jej delikatne przyspieszenie. Regulator ciepło/zimno nie zawsze załapuje, trzeba 'pobawić się' w górę i w dól, by zechciał załapać zadane ustawienie (grzanie bez względu na ustawienie i odwrotnie).
Dodam, że klimatyzacja jest niesprawna.
Zapoznawałem się z podobnymi wątkami, jednakże nigdzie nie odnalazłem zbieżności braku reakcji przycisków wraz z regulatorem temperatury, stąd prośba o pomoc..
Jeśli coś przeoczyłem, przepraszam.
#2
Napisano 09 października 2020 - 19:33
Użytkownik pomx dnia 08 października 2020 - 23:05 napisał
Jeśli coś przeoczyłem, przepraszam
Pomiędzy panelem i jeżem jest cienki przewód sterujący.Możesz do niego dotrzeć od strony panela, można również przy jeżu, a można też na podszybiu. Otóż nad kolumną kierowniczą jest taki "kielich" i na jego szczycie jest połaczenie dla jeża. Jak otworzysz maskę i mocno się ukłonisz, to głeboko pod listwą podszybia zobaczysz wtyczkę na trzy piny. Jak chcesz lepeij do niej dojść, to wystarczy usunięcie plastikowej listwy podszybia. No więc na tej wtyczce są dwa grube kable (plus i minus) i jeden cienki. Na tym cienkim zmienia się napięcie od ok. pół wolta dla obrotów minimalnych do około siedmiu dla max nawiewu. Wystarczy posłużyć się woltomierzem i zarejestrować. Istnienie prawidłowego napięcia i brak spodziewanej reakcji dmuchawy nie przesądza o usterce jeża. Może być sytuacja, że silniczek dmuchawy ma wewnętrzne zwarcie i przy próbie załączenia wyższych obrotów dmuchawy aktywuje się zabezpieczenie nadprądowe ograniczając moc silnika dmuchawy.
Użytkownik Gerri edytował ten post 09 października 2020 - 19:34
#3
Napisano 09 października 2020 - 22:26
Dziękuję za dyspensę i odpowiedź .
A czy sporadyczna/losowa reakcja na próbę przełączania ciepło/zimno może jakkolwiek łączyć się ze wspomnianą wcześniej szybkością pracy dmuchawy, czy to oddzielny temat?
A czy sporadyczna/losowa reakcja na próbę przełączania ciepło/zimno może jakkolwiek łączyć się ze wspomnianą wcześniej szybkością pracy dmuchawy, czy to oddzielny temat?
#4
Napisano 07 lutego 2021 - 19:39
Użytkownik pomx dnia 09 października 2020 - 22:26 napisał
Dziękuję za dyspensę i odpowiedź .
A czy sporadyczna/losowa reakcja na próbę przełączania ciepło/zimno może jakkolwiek łączyć się ze wspomnianą wcześniej szybkością pracy dmuchawy, czy to oddzielny temat?
A czy sporadyczna/losowa reakcja na próbę przełączania ciepło/zimno może jakkolwiek łączyć się ze wspomnianą wcześniej szybkością pracy dmuchawy, czy to oddzielny temat?
#6
Napisano 14 września 2021 - 05:16
A dmucha cały czas ciepłym, czy cały czas zimnym powietrzem?
#7
Napisano 14 września 2021 - 23:14
Użytkownik Szarik dnia 14 września 2021 - 05:16 napisał
A dmucha cały czas ciepłym, czy cały czas zimnym powietrzem?
Zazwyczaj dmucha wedle ustawień, lecz sporadycznie potrafi się zbuntować i mimo zmiany z ciepłego na zimne dalej dmucha ciepłym. Po pobawieniu się pokrętłem w tą i z powrotem, raczy za którymś razem łaskawie załapać na żądaną temperaturę. Celowałem w panel klimatyzacji, lecz po wymianie bez zmian.
#8
Napisano 15 września 2021 - 07:15
W czasie gdy leci za ciepłe postukaj płaskim kluczem w elektrozawór ogrzewania - bardzo prawdopodobne, że to on się zawiesza.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[S124] Moduł komfortu kombi. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomuss1980 |
|
||
[W124] Becker BE 1150 - moduł Bluetooth |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | paweu |
|
|
|
[w124] tajemniczy moduł za schowkiem 875240 462002200 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zabamix |
|
|
|
[124] Moduł zapłonowy - wymiana Bosch na Siemens |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
||
[w124] brak zasilania modułu zapłonowego, brak iskry. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TernaryComa |
|