[W124]200D przekrzywiona rolka napinacza paska wielorowkowego
#1
Napisano 19 października 2022 - 10:52
rozleciał mi się w strzępy pasek wielorowkowy. Jak się okazało na łożysku napinacza był duży luz i pasek spadł z rolki i go przemieliło. Jak odkręciłem napinacz (kołyskę) to się okazało że ktoś wcześniej dokręcił go na siłę i uszkodził gwint w pokrywie rozrządu. Nową kołyskę wkręciłem na mocny klej do gwintów i się trzyma ale rolka (nowa) jest lekko odchylona i pasek zsuwa się na jej krawędź. To wygląda jakby pokrywa się wykrzywiła i oś gwintu się odchyliła i cały napinacz jest przekrzywiony.
Mechanik polecił mi wymianę całej pokrywy rozrządu (MB 603 015 00 01).
Nie znalazłem używanej, a nowa to 1800pln nettto.
Nie chce mi się wierzyć że pokrywa mogła się skrzywić.
Czy nie pomogła by regeneracja gwintu tak żeby nie demontować pokrywy? Ktoś to robił?
#2
Napisano 19 października 2022 - 12:40
#5
Napisano 20 października 2022 - 15:03
#6
Napisano 20 października 2022 - 21:26
Użytkownik januszek1971 dnia 20 października 2022 - 15:03 napisał
Użytkownik RoBal edytował ten post 20 października 2022 - 21:30
#7
Napisano 23 października 2022 - 09:37
Pokrywy w om601/602/603 były zamienne. Było też ich kilka wersji rózniącymi się usprawnieniami technicznymi odnośnie trwałości w okolicy kiwaczki - w pierwszych wersjach zdarzało się, że pokrywa pękała. Trzeba by zobaczyć w EPC numery ostatniej rewizji.
Wymiana tego dekla jest śmiertelnie upierdliwa, bo mocno kompresuje go od dołu miska olejowa a od góry głowica. Jedno z tych dwóch trzeba odkręcić, żeby prawidłowo przeprowadzić wymianę.
#8
Napisano 23 października 2022 - 19:28
Użytkownik m104 dnia 23 października 2022 - 09:37 napisał
#9
Napisano 24 października 2022 - 19:03
Użytkownik m104 dnia 23 października 2022 - 09:37 napisał
Niebezpieczeństwu wpadnięcia wióra do środka chcę zapobiec nadciśnieniem w komorze łańcucha rozrządu, wytworzonym nadmuchem sprężonego powietrza do otworu odmy (widziałem takie rozwiązanie na YT). Wytrzymałość połączenia gwintowanego chciałbym wzmocnić odpowiednim klejem użytym przy wkręcaniu helicoili, a potem kiwaczki. I tu prośba do Was - jaki klej byłby odpowiedni. teraz mam to wkręcone na super mocny K2... i trzyma na luźnym gwincie, przez ok. 80km.
Chciałbym uniknąć wymiany całej pokrywy jeśli nie będzie to konieczne.
#10
Napisano 24 października 2022 - 20:35
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Kontrolka klocków nie zaświeca się |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Kontrolka klocków nie zaświeca się |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
[w124] Napinacz paska wieloklinowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | marr |
|
|
|
M102 - klucz do napinacza łańcucha rozrządu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[w201/w124] Świecąca się kontrolka ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | jedrus |
|