Skocz do zawartości




- - - - -

[W124]200D przekrzywiona rolka napinacza paska wielorowkowego


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   RoBal


  • Postów: 6
  • Na forum od: 18 paź 2022
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Pontiac Trans Sport 3,8 '93

Napisano 19 października 2022 - 10:52

Witam wszystkich,
rozleciał mi się w strzępy pasek wielorowkowy. Jak się okazało na łożysku napinacza był duży luz i pasek spadł z rolki i go przemieliło. Jak odkręciłem napinacz (kołyskę) to się okazało że ktoś wcześniej dokręcił go na siłę i uszkodził gwint w pokrywie rozrządu. Nową kołyskę wkręciłem na mocny klej do gwintów i się trzyma ale rolka (nowa) jest lekko odchylona i pasek zsuwa się na jej krawędź. To wygląda jakby pokrywa się wykrzywiła i oś gwintu się odchyliła i cały napinacz jest przekrzywiony.
Mechanik polecił mi wymianę całej pokrywy rozrządu (MB 603 015 00 01).
Nie znalazłem używanej, a nowa to 1800pln nettto.
Nie chce mi się wierzyć że pokrywa mogła się skrzywić.
Czy nie pomogła by regeneracja gwintu tak żeby nie demontować pokrywy? Ktoś to robił?



#2 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 19 października 2022 - 12:40

Pokrywa używana coś poniżej 300zł na grupie facebookowej mercedes w124

#3 Offline   RoBal


  • Postów: 6
  • Na forum od: 18 paź 2022
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Pontiac Trans Sport 3,8 '93

Napisano 20 października 2022 - 07:35

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 19 października 2022 - 12:40 napisał

Pokrywa używana coś poniżej 300zł na grupie facebookowej mercedes w124
Mam alergię na Facebooka ale jeśli nie można inaczej to będę musiał się z niej wyleczyć -:)

#4 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 20 października 2022 - 09:04

Wyświetl postUżytkownik RoBal dnia 20 października 2022 - 07:35 napisał

Mam alergię na Facebooka ale jeśli nie można inaczej to będę musiał się z niej wyleczyć -:)
Kupuję różne rzeczy od kilku sprawdzonych sprzedawców i zawsze jest ok.Sporo taniej jak na allegro

#5 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 20 października 2022 - 15:03

Wymieniłbym profilaktycznie jeszcze całą kiwaczkę . U mnie kiedyś w OM603, w kilku miejscach pękła przednia obudowa rozrządu ,właśnie przy otworze do mocowania kiwaczki. Jak rozebrałem ,okazało się że są uszkodzone łożyska i ramię blokowało się ,a drgania przenosiły się bezpośrednio na obudowę . W zamiennikach widziałem że nie ma łożysk tylko jakaś dziwna tuleja . Obudowę kupiłem również używaną z silnika OM602 ,wszystko pasowało .

#6 Offline   RoBal


  • Postów: 6
  • Na forum od: 18 paź 2022
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Pontiac Trans Sport 3,8 '93

Napisano 20 października 2022 - 21:26

Wyświetl postUżytkownik januszek1971 dnia 20 października 2022 - 15:03 napisał

Wymieniłbym profilaktycznie jeszcze całą kiwaczkę
Wymieniłem na nowe wszystkie elementy (kiwaczkę, rolkę i tłumik drgań) i wszystko byłoby dobrze gdyby nie przekrzywienie napinacza. Dlatego, zanim wymienię całą pokrywę, spróbuję poprawić gwint wkładką V-coil. Zamówiłem już zestaw naprawczy.

Użytkownik RoBal edytował ten post 20 października 2022 - 21:30


#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2022 - 09:37

Ostrożnie z tym helicoilem, bo przy wierceniu łatwo wrzucić jakiegoś wióra do wnętrza silnika i katastrofa gotowa. Do tego, to musi być na prawdę solidnie zrobione - siły i wibracje są tam znaczne.
Pokrywy w om601/602/603 były zamienne. Było też ich kilka wersji rózniącymi się usprawnieniami technicznymi odnośnie trwałości w okolicy kiwaczki - w pierwszych wersjach zdarzało się, że pokrywa pękała. Trzeba by zobaczyć w EPC numery ostatniej rewizji.
Wymiana tego dekla jest śmiertelnie upierdliwa, bo mocno kompresuje go od dołu miska olejowa a od góry głowica. Jedno z tych dwóch trzeba odkręcić, żeby prawidłowo przeprowadzić wymianę.

#8 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 23 października 2022 - 19:28

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 23 października 2022 - 09:37 napisał

Wymiana tego dekla jest śmiertelnie upierdliwa, bo mocno kompresuje go od dołu miska olejowa a od góry głowica. Jedno z tych dwóch trzeba odkręcić, żeby prawidłowo przeprowadzić wymianę.
Ja odkręciłem śruby mocujące miskę od przodu a boczne poluzowałem tak na 3/4 długości miski,zrobiłem dwa drewniane kliny które po odgięciu miski włożyłem po obu stronach ,tuż za miejscem styku dekla i bloku. Miska się poddała i powstała szczelina ok 2mm, To wystarczyło aby wyjąć uszkodzoną pokrywę i wszystko wyczyścić .Przed montażem nowej pokrywy,wszystkie powierzchnie styku posmarowałem masą montażową Victor Reinz

#9 Offline   RoBal


  • Postów: 6
  • Na forum od: 18 paź 2022
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Pontiac Trans Sport 3,8 '93

Napisano 24 października 2022 - 19:03

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 23 października 2022 - 09:37 napisał

Ostrożnie z tym helicoilem, bo przy wierceniu łatwo wrzucić jakiegoś wióra do wnętrza silnika i katastrofa gotowa. Do tego, to musi być na prawdę solidnie zrobione - siły i wibracje są tam znaczne.
Dzięki za czujność :-))
Niebezpieczeństwu wpadnięcia wióra do środka chcę zapobiec nadciśnieniem w komorze łańcucha rozrządu, wytworzonym nadmuchem sprężonego powietrza do otworu odmy (widziałem takie rozwiązanie na YT). Wytrzymałość połączenia gwintowanego chciałbym wzmocnić odpowiednim klejem użytym przy wkręcaniu helicoili, a potem kiwaczki. I tu prośba do Was - jaki klej byłby odpowiedni. teraz mam to wkręcone na super mocny K2... i trzyma na luźnym gwincie, przez ok. 80km.
Chciałbym uniknąć wymiany całej pokrywy jeśli nie będzie to konieczne.

#10 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 24 października 2022 - 20:35

Helicoili wkręciłbym na czymś mocnym ale samą kiwaczkę na niebieskim "średnim" ,abyś miał kiedyś możliwość jej wymiany .








Podobne tematy Zwiń