Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Ekonomizer - bardzo mocna reakcja


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Matwrobel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 mar 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 kwietnia 2023 - 14:12

Cześć Panowie

Proszę o pomoc w temacie
Po odebraniu samochodu od mechanika (celem wizyty był między innymi problem z odpalaniem silnika na ciepło), miałem podejrzenia że po "regulacji" dokonanej przez niego, samochód chodzi zdecydowanie za bogato a silnik nadal okazuje się że, nie palił na ciepło.
Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i zaczął odpalać bez problemu, czy zimny czy rozgrzany, czy zgaszony chwilę wcześniej czy też po godzinie, dwóch postoju

Został problem zbyt bogatej mieszanki. Podjechałem na SKP, rozgrzany samochód, wolne obroty, facet podpina sondę i ba dum tss:

CO na poziomie 10,74%
HC 290 ppm
O2 0.64%
Lambda 0,74

Czyli Mercedes chodził bardzo mocno za bogato.

Po podniesieniu obrotów do 3 tys, CO spadało poniżej 0,5% czyli do poprawnych wartośći

Dodatkowo ekonomizer po odpalaniu samochodu wychylał się w prawą stronę niezależnie czy był zimny czy nie a każde dotknięcie gazu to bardzo mocne wychylenie tego wskaźnika w prawą stronę
Samochód też do 3 tys obr. bardzo mulił, szarpał w szczególności miedzy 2 a 2,7 tys obr przy mocniejszym przyspieszaniu a także bardzo mocno było czuć szarpnięcie w momencie kiedy ponownie zaczynał dawkować paliwo podczas hamowanie silnikiem na drugi biegu

Dziś zwiększyłem ilość powietrza śrubą do regulacji w przepływomierzu

Silnik zaczął zdecydowanie równiej pracować na wolnych obrotach, nie trzepie już nim a wskazówka ekonomizera leży na wolnych obrotach na lewej stronie więc jest progres
Podczas jazdy szarpanie przy dynamicznym przyspieszaniu mocno zmalało, także moment ponownego dawkowania paliwa podczas hamowania silnikiem już nie jest tak wyczuwalny
Zamierzam w wolnej chwili podjechać ponownie na SKP i sprawdzić emisje po regulacji.

Został temat bardzo mocnej reakcji ekonomizera na ruch gazu. Co może to powodować, w którą stronę się kierować?
Przy sprawdzaniu pinów 3 i 5 z gniazda wyszło 80% 11.40V do 13.80V co sugeruje problem z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego. Czy dobrze myślę?

Dodatkowo w samochodzie jak się rozgrzeje czuć jakby płyn chłodzący. Czym to może być spowodowane? Auto białej chmury za sobą nie pozostawia a ubytek płynu chłodzącego nie jest znaczący.
Pytanie czy mechanik zepsuł remont silnika, czy to może być uszkodzona nagrzewnica na której spala się uciekający płyn?

Pozdrawiam
Mateusz



#2 Offline   Matwrobel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 mar 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 kwietnia 2023 - 18:46

Jako że już edytować nie mogę postu:
"Przy sprawdzaniu pinów 3 i 5 z gniazda wyszło 80% 11.40V do 13.80V co sugeruje problem z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego. Czy dobrze myślę?"
Mea coulpa, źle sprawdziłem, jutro zweryfikuje jeszcze raz

Po wizycie na SKP aktualnie jest:
CO na poziomie 2,64%
CO2 na poziomie 13.4 - wzrosło z 8.4% przed regulacją
HC 219 ppm
O2 0.62%
Lambda 0,94

Więc idzie w dobrą stronę

#3 Offline   Matwrobel


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 mar 2016
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 maja 2023 - 18:53

Podsumowując temat (może się przyda komuś)
Dzięki wielkiej pomocy kolegi Sawyer-a temat został ogarnięty
Za błąd 0% odpowiadał zły sterownik o nie właściwym numerze do tego samochodu
Po jego wymianie od razy nastąpiła poprawa (wróciła moc oraz chęć do jazdy) i gniazdo zaczęło pokazywać zmiany wartości napięcia faktycznie w zależności od regulacji.
Po wyregulowaniu samochód pięknie śmiga

Sawyer jeszcze raz dziękuje

Pozdrawiam,








Podobne tematy Zwiń