Skocz do zawartości




- - - - -

Szum z przełącznika regulacji świateł


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kaczor123


  • Postów: 50
  • Na forum od: 03 mar 2011
  • Miejscowość: Warszawa Ursynów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2023 - 15:04

Witam,

mam dziwny problem z MB 190E 1.8 rocznik 1992.

A mianowicie przełącznik regulacji świateł szumi. Brzmi to trochę jak nawiew...

Gdy przełączam na pozycję 1 szum jest głośny. Gdy na 3 cichszy, ale nadal słyszalny.

Co to może być? Zakładam, że coś z elektryką?







#2 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 29 kwietnia 2023 - 19:00

Sterowanie jest pneumatyczne, więc pewnie masz nieszczelność

#3 Offline   kaczor123


  • Postów: 50
  • Na forum od: 03 mar 2011
  • Miejscowość: Warszawa Ursynów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2023 - 19:12

Dzięki za odpowiedź. A gdzie może być taka nieszczelność?

Samochód przechodził ostatnio większy remont blacharski - m.in. lakierowanie maski i błotników.

#4 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 29 kwietnia 2023 - 19:40

Nieszczelność jest na podciśnieniu. Kto robił ten remont? Może połamali końcówki lub przewody podciśnieniowe idące do reflektorów i jest nieszczelność. Są plastikowe łatwo urwać przy demontażu.Z tego co pamiętam chyba koloru fioletowego, zresztą otwórz maskę silnika i posprawdzaj połączenia, rzeźbiarstwo łatwo jest zauważyć.

#5 Offline   kaczor123


  • Postów: 50
  • Na forum od: 03 mar 2011
  • Miejscowość: Warszawa Ursynów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2023 - 20:02

Dzięki wielkie za informację.

#6 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 maja 2023 - 15:00

Może odłączył się któryś z przewodów podciśnieniowych od tego włącznika właśnie. Skoro tam szumi najgłośniej, to zacznij od jego demontażu.

#7 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 02 maja 2023 - 12:51

To nie jest szumienie. To jest bardziej takie syczenie.
Otóż żeby lampy się pochylały musi do nich docierać więcej lub mniej podciśnienia - zależnie od tego w jakim stopniu reflektory mają być opuszczone. Regulator działa w ten sposób, że podciśnienie które do niego dociera jest dzielone: część idzie do siłownika w lampie, a reszta jest "upuszczana" do atmosfery (o ile tak można powiedzieć o podciśnieniu) I właśnie ta część, która idzie do atmosfery syczy. Zależnie od stopnia pochylenia reflektora do atmosfery idzie więcej lub mniej tego podciśnienia i dlatego syczy bardziej lub mniej. Takie jest prawidłowe działanie tego regulatora. Usterka natomiast polega na tym, że nowy regulator tłumi ten szum skutecznie, a stary jak widać na załączonym obrazku.








Podobne tematy Zwiń