Witam,
mam dziwny problem z MB 190E 1.8 rocznik 1992.
A mianowicie przełącznik regulacji świateł szumi. Brzmi to trochę jak nawiew...
Gdy przełączam na pozycję 1 szum jest głośny. Gdy na 3 cichszy, ale nadal słyszalny.
Co to może być? Zakładam, że coś z elektryką?
1
Szum z przełącznika regulacji świateł
Rozpoczęty przez kaczor123, kwi 29 2023 15:04
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 kwietnia 2023 - 15:04
#2
Napisano 29 kwietnia 2023 - 19:00
Sterowanie jest pneumatyczne, więc pewnie masz nieszczelność
#3
Napisano 29 kwietnia 2023 - 19:12
Dzięki za odpowiedź. A gdzie może być taka nieszczelność?
Samochód przechodził ostatnio większy remont blacharski - m.in. lakierowanie maski i błotników.
Samochód przechodził ostatnio większy remont blacharski - m.in. lakierowanie maski i błotników.
#4
Napisano 29 kwietnia 2023 - 19:40
Nieszczelność jest na podciśnieniu. Kto robił ten remont? Może połamali końcówki lub przewody podciśnieniowe idące do reflektorów i jest nieszczelność. Są plastikowe łatwo urwać przy demontażu.Z tego co pamiętam chyba koloru fioletowego, zresztą otwórz maskę silnika i posprawdzaj połączenia, rzeźbiarstwo łatwo jest zauważyć.
#5
Napisano 29 kwietnia 2023 - 20:02
Dzięki wielkie za informację.
#6
Napisano 01 maja 2023 - 15:00
Może odłączył się któryś z przewodów podciśnieniowych od tego włącznika właśnie. Skoro tam szumi najgłośniej, to zacznij od jego demontażu.
#7
Napisano 02 maja 2023 - 12:51
To nie jest szumienie. To jest bardziej takie syczenie.
Otóż żeby lampy się pochylały musi do nich docierać więcej lub mniej podciśnienia - zależnie od tego w jakim stopniu reflektory mają być opuszczone. Regulator działa w ten sposób, że podciśnienie które do niego dociera jest dzielone: część idzie do siłownika w lampie, a reszta jest "upuszczana" do atmosfery (o ile tak można powiedzieć o podciśnieniu) I właśnie ta część, która idzie do atmosfery syczy. Zależnie od stopnia pochylenia reflektora do atmosfery idzie więcej lub mniej tego podciśnienia i dlatego syczy bardziej lub mniej. Takie jest prawidłowe działanie tego regulatora. Usterka natomiast polega na tym, że nowy regulator tłumi ten szum skutecznie, a stary jak widać na załączonym obrazku.
Otóż żeby lampy się pochylały musi do nich docierać więcej lub mniej podciśnienia - zależnie od tego w jakim stopniu reflektory mają być opuszczone. Regulator działa w ten sposób, że podciśnienie które do niego dociera jest dzielone: część idzie do siłownika w lampie, a reszta jest "upuszczana" do atmosfery (o ile tak można powiedzieć o podciśnieniu) I właśnie ta część, która idzie do atmosfery syczy. Zależnie od stopnia pochylenia reflektora do atmosfery idzie więcej lub mniej tego podciśnienia i dlatego syczy bardziej lub mniej. Takie jest prawidłowe działanie tego regulatora. Usterka natomiast polega na tym, że nowy regulator tłumi ten szum skutecznie, a stary jak widać na załączonym obrazku.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Włącznik świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Simon1 |
|
|
|
[W124] brak prądu w gnieździe zapalniczki po włączeniu świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Przełącznik świateł od 201 do 124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|
||
[W201] Ustawienie świateł przeciwmgłowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[w201] Uszkodzone pokrętło regulacji temperatury ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WoerGi |
|