Witam.
Chciałbym dowiedzieć się co dokładnie muszę wymienić żeby swap miał ręce i nogi.
Piec który mam na oku pochodzi z SLK R170
Wiem że potrzebuję:
- łap silnika m111 z w124
- serca z osprzętem
- kompa z wiązką z dawcy
Powiedzcie prozę co z wałem, dyfrem, półosiami, skrzynią (mam MB 5b), licznikiem, dolotem, wydechem, układem paliwowym.
Czytałem podobny temat na forum, jednak nie uzyskałem w nim odpowiedzi, z jednej strony ludzie mówią że to swap praktycznie p&p a z drugiej że muszę zrobić kompleks czyli wymienić pół auta.
Czekam na odpowiedź i pozdrawiam serdecznie
0
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor
Rozpoczęty przez Maku, paź 25 2023 14:36
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 października 2023 - 14:36
#2
Napisano 26 października 2023 - 06:02
Absolutnie nie jest to p&p. Wszystko, co wymieniłeś jest problemem.
-pompa paliwa do wymiany
-nie pamiętam czy nie ma tam przypadkiem zasilania paliwem bez przewodu powrotnego, więc to też
-Upchnięcie intercoolera
-skrzynia od slk nie podejdzie (sposób mocowania lewarka zmiany biegów, brak napędu prędkościomierza)
-wydech do przerobienia
-półosie i dyfer są słabe w w201, będzie problem
-immo do wywalenia ze sterownika albo przełożenie pętli immo
-pozostaje temat braku ASR/ESP w budzie w201 a sterownik silnika może nie być zadowolony z tego powodu
-sam piec to 10%, do takiego swapa przydałby się cały samochód na dawcę+spore zaplecze warsztatowe.
Da się to zrobić, bo widziałem jeżdżący taki projekt, ale nakład prac jest bardzo bardzo duży.,
-pompa paliwa do wymiany
-nie pamiętam czy nie ma tam przypadkiem zasilania paliwem bez przewodu powrotnego, więc to też
-Upchnięcie intercoolera
-skrzynia od slk nie podejdzie (sposób mocowania lewarka zmiany biegów, brak napędu prędkościomierza)
-wydech do przerobienia
-półosie i dyfer są słabe w w201, będzie problem
-immo do wywalenia ze sterownika albo przełożenie pętli immo
-pozostaje temat braku ASR/ESP w budzie w201 a sterownik silnika może nie być zadowolony z tego powodu
-sam piec to 10%, do takiego swapa przydałby się cały samochód na dawcę+spore zaplecze warsztatowe.
Da się to zrobić, bo widziałem jeżdżący taki projekt, ale nakład prac jest bardzo bardzo duży.,
#3
Napisano 26 października 2023 - 17:41
Dzięki za podpowiedź, pozostaje mi szukanie dawcy.
Mam jeszcze pytanie z jakiej budy będzie najłatwiej zaadaptować części, przypuśćmy kupuję dawcę w202 czy przełożenie ww. układów jest realne?
Problem polega na tym że mój mechanik który miał wymienić panewki w moim m102, rozłożył silnik i nie zalał go olejem, silnik od środka skorodował.
Mechanik zaproponował mi swap, zorientowałem się być może błędnie że najłatwiejszy do wykonania swap relatywnie mocnego silnika do w 201 to m111.
Sam już nie wiem co mam robić, auto chciałem przeznaczyć na sprzedaż tak na prawdę bo mam drugiego Mercedesa daily i e30 na tor.
Mam jeszcze pytanie z jakiej budy będzie najłatwiej zaadaptować części, przypuśćmy kupuję dawcę w202 czy przełożenie ww. układów jest realne?
Problem polega na tym że mój mechanik który miał wymienić panewki w moim m102, rozłożył silnik i nie zalał go olejem, silnik od środka skorodował.
Mechanik zaproponował mi swap, zorientowałem się być może błędnie że najłatwiejszy do wykonania swap relatywnie mocnego silnika do w 201 to m111.
Sam już nie wiem co mam robić, auto chciałem przeznaczyć na sprzedaż tak na prawdę bo mam drugiego Mercedesa daily i e30 na tor.
#4
Napisano 22 grudnia 2023 - 00:02
Ogółem swap na m111 bardzo prosty jeśli mówimy tu o m111 na sterowniku me2.1 z innych samochodów będziemy potrzebować
-łapy silnika m111 2.2 w124
-skrzynia biegów 2.3k/2.0k 192/193km lub 2.5D z w124 lecz 2.5d ma długi wałek sprzęgłowy oraz będzie potrzebna też seryjna skrzynia 5b z w201
-bsi z elektroniki dawcy
-kpl większych hamulców bo jednak jak coś ma większą moc to i wypadało by żeby to też hamowało (z własnego doświadczenia wiem ze bardzo łatwo je zagotować)
a pompa paliwa jesli jest zdrowa to bez problemu obsłuży 2.3k
ogółem na ten moment cena samych gratów do swapu na m111 dochodzi do 9k a z robocizną w okolicach 14-16tys zł
-łapy silnika m111 2.2 w124
-skrzynia biegów 2.3k/2.0k 192/193km lub 2.5D z w124 lecz 2.5d ma długi wałek sprzęgłowy oraz będzie potrzebna też seryjna skrzynia 5b z w201
-bsi z elektroniki dawcy
-kpl większych hamulców bo jednak jak coś ma większą moc to i wypadało by żeby to też hamowało (z własnego doświadczenia wiem ze bardzo łatwo je zagotować)
a pompa paliwa jesli jest zdrowa to bez problemu obsłuży 2.3k
ogółem na ten moment cena samych gratów do swapu na m111 dochodzi do 9k a z robocizną w okolicach 14-16tys zł
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 2.3 Coupe / Swap 2.3 Kompressor,, 722.6, customowe wnętrze |
Modyfikacje,Tuning | dvjcodec |
|
||
[201] Mercedes 190 2.3 Kompressor SWAP |
Modyfikacje,Tuning | godzix |
|
|
|
W202 w201 schematy instalacji silnikowej m111 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Moz |
|
|
|
[W201] M102 Swap silnika M111 Kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Sysy95 |
|
||
[s202] EssiRS 2.3E M111 Kompressor Eaton + Turbo (Twincharger) - zabawka na tory wyścigowe |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | EssiRS |
|