1
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego
Rozpoczęty przez MarcinCIE, gru 13 2023 12:02
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 13 grudnia 2023 - 12:02
Witam,
Mam pytanie ponieważ wskazówka temperatury płynu chłodzącego leży nieruchomo,chciałem sprawdzić czy uszkodzony jest czujnik czy coś innego.
1. Czy czujnik temperatury powinien dawaćwskazanie na desce rozdizelnczej w drugim położeniu kluczyka ( na zgaszonym silniku). Nagrzałem czujnik wykręcony ale na desce nic sie nie dzieje.
2. Czy podłączenie wtyczek ma znaczenie? NIe wydaje mi się, ale wolęsie upenić, piny są odpowiedizalne za:
Temperature sensor for:
CFI control black
Ignition control and CFI control module green
#2
Napisano 13 grudnia 2023 - 13:04
Czy to na pewno ten?
Mam identyczny sinik, ale musiałbym zobaczyć. Tych czujników tam jest więcej niż jeden.
To jeszcze pytanie do mądrzejszych.
Czy po odłączeniu przewodu od czujnika wskazówka powinna pójść do samej góry? Jeżeli tak, to mógłby to być najprostszy test.
Mam identyczny sinik, ale musiałbym zobaczyć. Tych czujników tam jest więcej niż jeden.
To jeszcze pytanie do mądrzejszych.
Czy po odłączeniu przewodu od czujnika wskazówka powinna pójść do samej góry? Jeżeli tak, to mógłby to być najprostszy test.
Użytkownik SQ5NAZ edytował ten post 13 grudnia 2023 - 13:10
#3
Napisano 13 grudnia 2023 - 22:09
.
Zastanów się: wtyczki (dwie) mają po jednym pinie. Jak ma prąd płynąć po jednym kablu? W czujniku są dwa czujniki składowe: jeden podaje sygnał na moduł zapłonowy, drugi na moduł silnika. Żeby prąd płynął, obudowa czujnika musi mieć połączenie z masą głowicy. Akurat ten czujnik nie ma nic wspólnego ze wskazaniem na liczniku.
Tu masz rację. Wewnątrz są dwa czujniki o identycznych parametrach. Tak więc zamiana kabelków nie ma znaczenia.
Użytkownik MarcinCIE dnia 13 grudnia 2023 - 12:02 napisał
Nagrzałem czujnik wykręcony ale na desce nic sie nie dzieje.
Użytkownik MarcinCIE dnia 13 grudnia 2023 - 12:02 napisał
Czy podłączenie wtyczek ma znaczenie? NIe wydaje mi się
#4
Napisano 13 grudnia 2023 - 22:15
Użytkownik Gerri dnia 13 grudnia 2023 - 22:09 napisał
.
Zastanów się: wtyczki (dwie) mają po jednym pinie. Jak ma prąd płynąć po jednym kablu? W czujniku są dwa czujniki składowe: jeden podaje sygnał na moduł zapłonowy, drugi na moduł silnika. Żeby prąd płynął, obudowa czujnika musi mieć połączenie z masą głowicy. Akurat ten czujnik nie ma nic wspólnego ze wskazaniem na liczniku.
Tu masz rację. Wewnątrz są dwa czujniki o identycznych parametrach. Tak więc zamiana kabelków nie ma znaczenia.
Zastanów się: wtyczki (dwie) mają po jednym pinie. Jak ma prąd płynąć po jednym kablu? W czujniku są dwa czujniki składowe: jeden podaje sygnał na moduł zapłonowy, drugi na moduł silnika. Żeby prąd płynął, obudowa czujnika musi mieć połączenie z masą głowicy. Akurat ten czujnik nie ma nic wspólnego ze wskazaniem na liczniku.
Tu masz rację. Wewnątrz są dwa czujniki o identycznych parametrach. Tak więc zamiana kabelków nie ma znaczenia.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] dokładanie instalacji temperatury zewnętrznej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w124] wskazówka temperatury cieczy się nie podnosi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Zmiana temperatury zewnętrznej z F na C |
Mercedes S, CL i SEC | Walgoz |
|