Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] sposób na sprawdzenie turbiny


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kuwi


  • Postów: 74
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 listopada 2024 - 20:41

Witam, om602 turbo, auto straciło moc, wydaje mi się że to wina turbiny, czy jest jakiś konkretny sposób bez demontażu aby sprawdzić czy rzeczywiście turbo przestało działać? Wirnik ma lekki luz góra dół, dosłownie 1mm prawie nieodczuwalny i to wszystko auto pracuje ładnie

Dodać mogę, że w aucie zostało wyczyszczone sitko w baku, nowe przewody, pompa wtryskowa wyczyszczona płukanką oraz są nowe wtryski.

Użytkownik kuwi edytował ten post 05 listopada 2024 - 20:44




#2 Offline   kuwi


  • Postów: 74
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2024 - 00:00

Auto nie posiada EGR, ALDA jest podłączona bezpośrednio,
nie ma zaworu przepięciowego, jest czyste turbo ALDA i to wszystko

#3 Offline   januszek1971


  • Postów: 132
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 09 listopada 2024 - 10:13

https://mb201-124.eu...__1#entry218987 czytałeś ten wątek? Nie odpięło ci się coś?

#4 Offline   kuwi


  • Postów: 74
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2024 - 12:06

Wyświetl postUżytkownik januszek1971 dnia 09 listopada 2024 - 10:13 napisał

https://mb201-124.eu...__1#entry218987 czytałeś ten wątek? Nie odpięło ci się coś?

wątek czytałem, nic się nie odpięło z czasem (jakoś od miesiąca) zauważyłem coraz większy spadek mocy. Dlatego myślę że to turbina ale luzów nie ma żadnych

#5 Offline   januszek1971


  • Postów: 132
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 09 listopada 2024 - 21:19

Rozumiem że wirnik lekko się kręci ,po stronie zimnej masz sucho czy jest olej? Dymi jak mu depniesz w czasie jazdy?

#6 Offline   kuwi


  • Postów: 74
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2024 - 22:37

Wyświetl postUżytkownik januszek1971 dnia 09 listopada 2024 - 21:19 napisał

Rozumiem że wirnik lekko się kręci ,po stronie zimnej masz sucho czy jest olej? Dymi jak mu depniesz w czasie jazdy?

tak kręci się, jak jest zimny to zadymi na szaro i jest trochę oleju po stronie zimnej, na zaworach ssących też jest olej.

#7 Offline   januszek1971


  • Postów: 132
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 10 listopada 2024 - 09:40

Wiesz co ,w sieci znalazłem taki zestaw do pomiaru ciśnienia doładowania ale dedykowany do TDI . Składa się z kilkunastu korków i manometru ,ale kosztuje prawie 1000zł i nie wiadomo czy podpasujesz coś z tego do swojego auta. Jak ci się chce pobawić i masz warunki to ja na twoim miejscu, dorobiłbym sobie taki korek z gwintowanym otworem na manometr,montowany na turbinie ,zamiast końcówki rury do kolektora ssącego .
Ale jeżeli piszesz że wszystkie połączenia i podciśnienia masz szczelne to szukałbym dobrego magika od turbin ,zawiózł mu ją i gość ci powie co w niej siedzi.
Rozumiem że filtr powietrza masz czysty :>
A sito w baku było bardzo obklejone? Bak też czyściłeś?

#8 Offline   kuwi


  • Postów: 74
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2024 - 11:30

też myślałem właśnie żeby sprawdzić ciśnienie doładowania ale trochę dużo zabawy, sitko zaklejone było masakrycznie ale wszystko poczyszczone, myślę że jeszcze wymienię przewody paliwowe, sprawdzę co teraz siedzi w baku i wtedy może turbina pójdzie na stół bo robią niedaleko mnie

#9 Offline   januszek1971


  • Postów: 132
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 10 listopada 2024 - 12:22

Jak nie czyściłeś baku to sito może być z powrotem zaklejone. Myslę że raczej tam będzie tkwił problem.

#10 Offline   kuwi


  • Postów: 74
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2024 - 12:23

sprawdzę jak będzie chwila wolnego i dam znać








Podobne tematy Zwiń