

w126 Konwersja na EFI
#1
Napisano 26 listopada 2024 - 20:16
Mianowicie zwiazany z konwersja motoru m103 300 z K(E) Jetronic na EFI.
Jest kilka juz firm w kraju i tego typu zamiany stosuje sie od trzech dekad za oceanem.
Niemniej nie znalazlem jak dotad za wiele informacji dot tego jak zachowuje sie auto eksploatowane juz z nowym EFI po latach.
Czy wiecie cos na ten temat. Czy i jak duzo jest z tym problemow?
Dodam wyprzedzajac ewentualne komentarze, ze jestem jak najbardziej za ratowaniem jednostki jak dlugo sie da. Jednoczesnie uwazam ze skoro mozemy cieszyc oko G klasa na przestrzeni pol wieku, nic nie stoi na przeszkodzie aby modyfikowac wiekowe juz egzemplarze celem dalszej eksploatacji jesli zachodzi taka potrzeba.
#2
Napisano 28 listopada 2024 - 12:21
Użytkownik veritas dnia 26 listopada 2024 - 20:16 napisał
Mianowicie zwiazany z konwersja motoru m103 300 z K(E) Jetronic na EFI.
Jest kilka juz firm w kraju i tego typu zamiany stosuje sie od trzech dekad za oceanem.
Niemniej nie znalazlem jak dotad za wiele informacji dot tego jak zachowuje sie auto eksploatowane juz z nowym EFI po latach.
Czy wiecie cos na ten temat. Czy i jak duzo jest z tym problemow?
Dodam wyprzedzajac ewentualne komentarze, ze jestem jak najbardziej za ratowaniem jednostki jak dlugo sie da. Jednoczesnie uwazam ze skoro mozemy cieszyc oko G klasa na przestrzeni pol wieku, nic nie stoi na przeszkodzie aby modyfikowac wiekowe juz egzemplarze celem dalszej eksploatacji jesli zachodzi taka potrzeba.
Zero odpowiedzi. Zastanawiam sie czy to brak wiedzy/doswiadczenia na ten temat na forum czy tylko drazniacy temat.
#3
Napisano 28 listopada 2024 - 20:37
Pozdrawiam
#4
Napisano 28 listopada 2024 - 20:47
https://mb201-124.eu...i-w-w124-300ce/
Jest tego dużo więcej, bardziej i mniej rozwinięte wątki.
Użytkownik Kristoff edytował ten post 28 listopada 2024 - 20:51
#5
Napisano 29 listopada 2024 - 07:30
Jak juz pisalem przejrzalem chyba wszystkie dostepne informacje na ten temat i to czeg o mi brakowalo ( szerzej opisne) to jak trwala jest taka konwersja z biegiem czasu.
Nie jest to fabryczna konstrukcja i zastanawiam sie czy aby nie wplywa to negatycznie na pozostale uklady silnika. Poza tym interesuje mnie czy wymaga to regulacji na jakims etapie czy nie.
#6
Napisano 29 listopada 2024 - 17:18
Użytkownik Kristoff edytował ten post 29 listopada 2024 - 17:26
#7
Napisano 29 listopada 2024 - 19:54
Użytkownik Kristoff dnia 29 listopada 2024 - 17:18 napisał
Dziekuje. Ja mam auta do codziennego uzytku, w zwiazku z tym nie chcialbym aby mechaniczny nawalil podczas jazdy. Juz przerabialem czyszczenie rozdzielacza na swiatlach ale za czasow kawalerskich. Dzis zalezy mi przede wszystkim na tym zeby auto dowiozlo mnie do domu czy to w zimie czy to w lecie. I jeszcze jedno. Mechanicy w mojej okolicy zupelnie nie znaja sie na mechanicznym wtrysku wiec zdany jestem tylko na siebie.
#8
Napisano 29 listopada 2024 - 23:11
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
![]() EFI w W124 300CE |
Modyfikacje,Tuning | pokoloruj |
|
![]()
|
|
![]() Wtrysk elektroniczny EFi zamiast KE-Jetronic |
Modyfikacje,Tuning | wilhelmk |
|
![]()
|
|
![]() [W124 m102] Jaka Instalacja LPG pod EFI |
LPG i Paliwa Alternatywne | RaQu |
|
![]() |
|
![]() [W124] Konwersja Ke-Jetronica na EFI![]() |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | RaQu |
|
![]() |
|
![]() Turbo w m102 Efi![]() |
Modyfikacje,Tuning | piotras1989 |
|
![]() |