Skocz do zawartości




- - - - -

w126 Konwersja na EFI


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   veritas


  • Postów: 15
  • Na forum od: 23 lis 2024
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210

Napisano 26 listopada 2024 - 20:16

Nie widzialem podobnego tematu stad chcialbym rozpoczac watek.

Mianowicie zwiazany z konwersja motoru m103 300 z K(E) Jetronic na EFI.

Jest kilka juz firm w kraju i tego typu zamiany stosuje sie od trzech dekad za oceanem.

Niemniej nie znalazlem jak dotad za wiele informacji dot tego jak zachowuje sie auto eksploatowane juz z nowym EFI po latach.

Czy wiecie cos na ten temat. Czy i jak duzo jest z tym problemow?

Dodam wyprzedzajac ewentualne komentarze, ze jestem jak najbardziej za ratowaniem jednostki jak dlugo sie da. Jednoczesnie uwazam ze skoro mozemy cieszyc oko G klasa na przestrzeni pol wieku, nic nie stoi na przeszkodzie aby modyfikowac wiekowe juz egzemplarze celem dalszej eksploatacji jesli zachodzi taka potrzeba.



#2 Offline   veritas


  • Postów: 15
  • Na forum od: 23 lis 2024
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210

Napisano 28 listopada 2024 - 12:21

Wyświetl postUżytkownik veritas dnia 26 listopada 2024 - 20:16 napisał

Nie widzialem podobnego tematu stad chcialbym rozpoczac watek.

Mianowicie zwiazany z konwersja motoru m103 300 z K(E) Jetronic na EFI.

Jest kilka juz firm w kraju i tego typu zamiany stosuje sie od trzech dekad za oceanem.

Niemniej nie znalazlem jak dotad za wiele informacji dot tego jak zachowuje sie auto eksploatowane juz z nowym EFI po latach.

Czy wiecie cos na ten temat. Czy i jak duzo jest z tym problemow?

Dodam wyprzedzajac ewentualne komentarze, ze jestem jak najbardziej za ratowaniem jednostki jak dlugo sie da. Jednoczesnie uwazam ze skoro mozemy cieszyc oko G klasa na przestrzeni pol wieku, nic nie stoi na przeszkodzie aby modyfikowac wiekowe juz egzemplarze celem dalszej eksploatacji jesli zachodzi taka potrzeba.


Zero odpowiedzi. Zastanawiam sie czy to brak wiedzy/doswiadczenia na ten temat na forum czy tylko drazniacy temat.

#3 Offline   Kristoff


  • Postów: 671
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 28 listopada 2024 - 20:37

Kolego, cieszę się że zawitałeś na forum i jesteś kolejnym hobbystą posiadaczem itd... i ipt Pierwsze posty( najstarsze) na ten temat udało mi się odnaleźć w wyszukiwarce forum, i pochodzą z 2009 roku, chyba że nie odnalazłem jeszcze starszych. Są to tematy maglowanie latami jak i inne typu proszę o rozkodowanie numeru VIN. Koledzy tutaj na forum wrzucali różne dekodery a jednak pytania o takie rzeczy pojawiają się nadal. Na Twój temat też są tutaj wątki, pytania i odpowiedzi.
Pozdrawiam


#4 Offline   Kristoff


  • Postów: 671
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 28 listopada 2024 - 20:47

https://mb201-124.eu...tronica-na-efi/



https://mb201-124.eu...i-w-w124-300ce/

Jest tego dużo więcej, bardziej i mniej rozwinięte wątki.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 28 listopada 2024 - 20:51


#5 Offline   veritas


  • Postów: 15
  • Na forum od: 23 lis 2024
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210

Napisano 29 listopada 2024 - 07:30

Dziekuje za powitanie i odpowiedz.

Jak juz pisalem przejrzalem chyba wszystkie dostepne informacje na ten temat i to czeg o mi brakowalo ( szerzej opisne) to jak trwala jest taka konwersja z biegiem czasu.
Nie jest to fabryczna konstrukcja i zastanawiam sie czy aby nie wplywa to negatycznie na pozostale uklady silnika. Poza tym interesuje mnie czy wymaga to regulacji na jakims etapie czy nie.

#6 Offline   Kristoff


  • Postów: 671
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 29 listopada 2024 - 17:18

Akurat na to pytanie powinni odpowiedzieć użytkownicy aut z EFI, ja swoje 124 i w201 użytkuje tylko wiosna, lato i jesień w suche dni. Oba na K-jecie, wymienione i ustawione potencjometry w obu bo wytarte były ścieżki, mniej lub bardziej,Ja problemu nie mam i przy mojej hobbystycznej jeździe w tym okresie nie mam zamiaru nic zmieniać, po kieszenie tak bardzo nie bije choć tankuję 98 E5 Gnojowicy E10 nie lałem od kiedy ten syf jest na rynku. Nawet moje Clio 1.2 jako dayli jakoś gorzej na nim jezdziło jak zalałem na próbę.Obydwa na żółtych tablicach, rozdzielacz musi być smarowany paliwem bo nie lubi długiego postoju. W zimową porą pojeżdżę chociaż po hali niech ruszą hamulce i reszta, zwłaszcza wtrysk paliwa. Z tego co słyszałem to użytkownicy którzy przeszli na EFI nie narzekają ale niech wypowie się ktoś kto ma.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 29 listopada 2024 - 17:26


#7 Offline   veritas


  • Postów: 15
  • Na forum od: 23 lis 2024
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210

Napisano 29 listopada 2024 - 19:54

Wyświetl postUżytkownik Kristoff dnia 29 listopada 2024 - 17:18 napisał

Akurat na to pytanie powinni odpowiedzieć użytkownicy aut z EFI, ja swoje 124 i w201 użytkuje tylko wiosna, lato i jesień w suche dni. Oba na K-jecie, wymienione i ustawione potencjometry w obu bo wytarte były ścieżki, mniej lub bardziej,Ja problemu nie mam i przy mojej hobbystycznej jeździe w tym okresie nie mam zamiaru nic zmieniać, po kieszenie tak bardzo nie bije choć tankuję 98 E5 Gnojowicy E10 nie lałem od kiedy ten syf jest na rynku. Nawet moje Clio 1.2 jako dayli jakoś gorzej na nim jezdziło jak zalałem na próbę.Obydwa na żółtych tablicach, rozdzielacz musi być smarowany paliwem bo nie lubi długiego postoju. W zimową porą pojeżdżę chociaż po hali niech ruszą hamulce i reszta, zwłaszcza wtrysk paliwa. Z tego co słyszałem to użytkownicy którzy przeszli na EFI nie narzekają ale niech wypowie się ktoś kto ma.


Dziekuje. Ja mam auta do codziennego uzytku, w zwiazku z tym nie chcialbym aby mechaniczny nawalil podczas jazdy. Juz przerabialem czyszczenie rozdzielacza na swiatlach ale za czasow kawalerskich. Dzis zalezy mi przede wszystkim na tym zeby auto dowiozlo mnie do domu czy to w zimie czy to w lecie. I jeszcze jedno. Mechanicy w mojej okolicy zupelnie nie znaja sie na mechanicznym wtrysku wiec zdany jestem tylko na siebie.

#8 Offline   Kristoff


  • Postów: 671
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 29 listopada 2024 - 23:11

Mechaników znających się na mechanicznym wtrysku jest jak na lekarstwo, jednak jest wiele osób które musiały się na tym poznać dla samych siebie. Ja akurat mam kolegę który ogarnia temat profesjonalnie.








Podobne tematy Zwiń