Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Stałe zasilanie gniazda zapalniczki


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   piotr_123


  • Postów: 12
  • Na forum od: 04 cze 2008
  • Miejscowość: Malbork

Napisano 05 sierpnia 2008 - 09:17

Chcę zamontować cb-radio "na sztywno" pod przewody zasilajace zapalniczkę samochodową, niestety zapalniczka działa dopiero po przekręceniu kluczyka. Jak zrobić obejście żeby w przewodach było cały czas napiecie???



#2 Offline   piotr_123


  • Postów: 12
  • Na forum od: 04 cze 2008
  • Miejscowość: Malbork

Napisano 05 sierpnia 2008 - 11:00

nie korzystam z zapalniczki a cb chce włozyc w miejsce popielniczki wiec przy takim rozwiazaniu najłatwiej byłoby podłaczyć radio do zasilania zapalniczki.

#3 Offline   Siwy


  • Postów: 1 124
  • Na forum od: 18 mar 2008
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W209 CLK 270 CDi 05r
  • Trzeci Mercedes:W212 250 CDi 2010r
  • Inne auto:Toyota Rav4 06r 2.0 D4D

Napisano 05 sierpnia 2008 - 13:28

Podprowadz tam poprostu kabelek ze stałym + a mase podepnij pod kabelek od zapalniczki nie koniecznie musi byc gruby CB nie wymaga niewiadomo jakiego zasilania.

#4 Offline   Kemiro


  • Postów: 61
  • Na forum od: 13 maj 2008
  • Miejscowość: Parczew

Napisano 05 sierpnia 2008 - 14:26

ja proponował bym przy takich przeróbkach podpięcie pod akumulator. Ponieważ w ten sposób zmniejszą ci sie szumy w CB a przy podpięciu pod byłe zsiadanie zapalniczki jakość masz jaką masz (to zależy od radia)

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 05 sierpnia 2008 - 21:23

Cytat

ja proponował bym przy takich przeróbkach podpięcie pod akumulator

Oczywiście po bezpieczniku i tak w razie czego warto w układ wpiąć jakiś wyłącznik.

#6 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 05 sierpnia 2008 - 21:59

Kemiro napisał:

jakość masz jaką masz (to zależy od radia)
1. Radio jest na końcu łańcuch tematu zakłoceń! Po pierwsze zestrojenie instalacji antenowej (zakłocenia w.cz. - interferencje), po drugie czyste zasilanie (np. akumulator, zakłocenia m.cz. alternator inne odbiorniki), choć nie zawsze wystarcza bezpośrednie podłączenie, a dopiero radio i jego filtry w torze w.cz. i p.cz. to jakieś 30% w całości.
2. Temat, nie na temat obejścia zapalniczki, ale niech mi admini i moderatorzy wybaczą. :)
3. Coś jeszcze miałem napisać ale zapomniałem :D

#7 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 07 sierpnia 2008 - 00:18

Ja mam w popielniczce ale zasilanie na acc właśnie.
Najbliższy zabezpieczony punkt zasilania masz pod lewą nogą. Pod tym plastikiem masz tzw centrum rozdzielcze. Jest tam stały plus, plus po zapłonie. Masa jest przykręcona trochę wyżej - zbiór brązowych kabli.
Potrzebne będzie ze 2mb kabelków (najlepiej czerwony i brązowy) i wtyczka na koniec (żeby było w miarę uniwersalnie to taka sama jak do zapalniczki).
Kable można spokojnie puścić razem z oryginalną wiązką (opaski nie są jednorazowe i można je otwierać).
Od strony centrum są śrubki (potrzeba oczko pod M5). Masa ma oczko M6.

Zasilanie zapalniczki da się obejść - wiązka główna jest na wtyczkę do puszki bezpieczników.
Minus to taki że podświetlenie schowka, acc do radia i szyba podgrzewana jest na tym samym pinie (A3).
Dlatego pociągnij dodatkowe zasilanie jak napisałem.

#8 Offline   piotr_123


  • Postów: 12
  • Na forum od: 04 cze 2008
  • Miejscowość: Malbork

Napisano 08 sierpnia 2008 - 22:46

podpiołem bezposrednio pod akumulator, wszystko sprawnie działa jedynie jak mam załączone cb-radio i odpalam silnik to słychać zakłucenia przez około sekundę, ale to nie problem - najpierw odpalam a potem włączam radio :zeby:








Podobne tematy Zwiń