Chcę zamontować cb-radio "na sztywno" pod przewody zasilajace zapalniczkę samochodową, niestety zapalniczka działa dopiero po przekręceniu kluczyka. Jak zrobić obejście żeby w przewodach było cały czas napiecie???
0
[w124] Stałe zasilanie gniazda zapalniczki
Rozpoczęty przez piotr_123, sie 05 2008 09:17
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 05 sierpnia 2008 - 09:17
#2
Napisano 05 sierpnia 2008 - 11:00
nie korzystam z zapalniczki a cb chce włozyc w miejsce popielniczki wiec przy takim rozwiazaniu najłatwiej byłoby podłaczyć radio do zasilania zapalniczki.
#3
Napisano 05 sierpnia 2008 - 13:28
Podprowadz tam poprostu kabelek ze stałym + a mase podepnij pod kabelek od zapalniczki nie koniecznie musi byc gruby CB nie wymaga niewiadomo jakiego zasilania.
#4
Napisano 05 sierpnia 2008 - 14:26
ja proponował bym przy takich przeróbkach podpięcie pod akumulator. Ponieważ w ten sposób zmniejszą ci sie szumy w CB a przy podpięciu pod byłe zsiadanie zapalniczki jakość masz jaką masz (to zależy od radia)
#5
Napisano 05 sierpnia 2008 - 21:23
Cytat
ja proponował bym przy takich przeróbkach podpięcie pod akumulator
Oczywiście po bezpieczniku i tak w razie czego warto w układ wpiąć jakiś wyłącznik.
#6
Napisano 05 sierpnia 2008 - 21:59
Kemiro napisał:
jakość masz jaką masz (to zależy od radia)
2. Temat, nie na temat obejścia zapalniczki, ale niech mi admini i moderatorzy wybaczą.
3. Coś jeszcze miałem napisać ale zapomniałem
#7
Napisano 07 sierpnia 2008 - 00:18
Ja mam w popielniczce ale zasilanie na acc właśnie.
Najbliższy zabezpieczony punkt zasilania masz pod lewą nogą. Pod tym plastikiem masz tzw centrum rozdzielcze. Jest tam stały plus, plus po zapłonie. Masa jest przykręcona trochę wyżej - zbiór brązowych kabli.
Potrzebne będzie ze 2mb kabelków (najlepiej czerwony i brązowy) i wtyczka na koniec (żeby było w miarę uniwersalnie to taka sama jak do zapalniczki).
Kable można spokojnie puścić razem z oryginalną wiązką (opaski nie są jednorazowe i można je otwierać).
Od strony centrum są śrubki (potrzeba oczko pod M5). Masa ma oczko M6.
Zasilanie zapalniczki da się obejść - wiązka główna jest na wtyczkę do puszki bezpieczników.
Minus to taki że podświetlenie schowka, acc do radia i szyba podgrzewana jest na tym samym pinie (A3).
Dlatego pociągnij dodatkowe zasilanie jak napisałem.
Najbliższy zabezpieczony punkt zasilania masz pod lewą nogą. Pod tym plastikiem masz tzw centrum rozdzielcze. Jest tam stały plus, plus po zapłonie. Masa jest przykręcona trochę wyżej - zbiór brązowych kabli.
Potrzebne będzie ze 2mb kabelków (najlepiej czerwony i brązowy) i wtyczka na koniec (żeby było w miarę uniwersalnie to taka sama jak do zapalniczki).
Kable można spokojnie puścić razem z oryginalną wiązką (opaski nie są jednorazowe i można je otwierać).
Od strony centrum są śrubki (potrzeba oczko pod M5). Masa ma oczko M6.
Zasilanie zapalniczki da się obejść - wiązka główna jest na wtyczkę do puszki bezpieczników.
Minus to taki że podświetlenie schowka, acc do radia i szyba podgrzewana jest na tym samym pinie (A3).
Dlatego pociągnij dodatkowe zasilanie jak napisałem.
#8
Napisano 08 sierpnia 2008 - 22:46
podpiołem bezposrednio pod akumulator, wszystko sprawnie działa jedynie jak mam załączone cb-radio i odpalam silnik to słychać zakłucenia przez około sekundę, ale to nie problem - najpierw odpalam a potem włączam radio
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak prądu w gnieździe zapalniczki po włączeniu świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W124] Sonda lambda 2.3E zasilanie. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Thomas928 |
|
||
Wezyki w oplocie w gniazdach wtryskiwaczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | fazzi |
|
||
[w124] szarpanie auta przy stałej prędkości |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | stiv88 |
|
|
|
[W124]Schemat instalacji do zapalniczki i podświetlenia |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | maciek1057 |
|
|