Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Faza zapłonu z punktem granicznym


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   maluchgt


  • Postów: 3
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Janów Lubelski

Napisano 17 sierpnia 2008 - 06:11

Mam pytanko do rozrządu i co się z tym wiąże zapłonu.
Przyśpieszenie zapłonu jest 15* przed punktem granicznym czy po.
mówimy o mesiu 124 3000 L D



#2 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 17 sierpnia 2008 - 07:00

Dziwna terminologia,ja Twoje pytanie odczytałem jako kąt wyprzedzenia zapłonu względem górnego martwego położenia tłoka-jeśli o to chodzi to oczywiście przed.

#3 Offline   maluchgt


  • Postów: 3
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Janów Lubelski

Napisano 17 sierpnia 2008 - 08:09

Tak o to mi dokładnie chodzi
Słyszałem od kilku ludzi że jest przed i od kilku że po i chce się upewnić

[ Dodano: Nie Sie 17, 2008 09:09 ]
Tylko czy na pewno Mercedes z silnikiem 3000L

#4 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 17 sierpnia 2008 - 08:57

wg zasady działania silnika spalinowego-nieważna czy diesel czy benzyna-suw sprężania-zawory zamknięte-tłok wędruje w kierunku Górnego Martwego Położenia(GMP) lub jak kto woli Zwrotu Zewnętrznego(ZZ) i tuż przed GMP następuje wtrysk paliwa-zapłon-praca-wydech i znowu sprężanie.W dieslu zapłon następuje samoczynnie naskutek sprężania powietrze w komorze spalania rozgrzewa się do temperatury zapłonu i w momencie wtrysku następuje zapłon-oczywiście zimny silnik potrzebuje świecy żarowej do podgrzania komory spalania natomiast silnik benzynowy posiada świece zapłonowe gdzie między ich elektrodami następuje przeskok iskry przed GMP i zapłon-zasada pracy podobna-zawsze tuż przed GMP

#5 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 18 sierpnia 2008 - 16:15

Cytat

3000L
:shock: Wow duży silnik :shock:

#6 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 18 sierpnia 2008 - 23:38

15' po GMP to ma być maksymalne ciśnienie.
Jak zapewne wiecie mieszanka zapala sie ileś czasu (niekoniecznie szybko), potem spala się też ileś czasu. Chodzi o to żeby maksymalne ciśnienie (to nie jest moment wtrysku) nad tłokiem było około 15'(to jakoś z snusa i geometrii wychodzi) po GMP - wtedy najbardziej wykorzystuje się układ tłokowo korbowy = najwięcej naciska, najmniej hałasuje.








Podobne tematy Zwiń