Mam pytanko do rozrządu i co się z tym wiąże zapłonu.
Przyśpieszenie zapłonu jest 15* przed punktem granicznym czy po.
mówimy o mesiu 124 3000 L D
0
[w124] Faza zapłonu z punktem granicznym
Rozpoczęty przez maluchgt, sie 17 2008 06:11
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 17 sierpnia 2008 - 06:11
#2
Napisano 17 sierpnia 2008 - 07:00
Dziwna terminologia,ja Twoje pytanie odczytałem jako kąt wyprzedzenia zapłonu względem górnego martwego położenia tłoka-jeśli o to chodzi to oczywiście przed.
#3
Napisano 17 sierpnia 2008 - 08:09
Tak o to mi dokładnie chodzi
Słyszałem od kilku ludzi że jest przed i od kilku że po i chce się upewnić
[ Dodano: Nie Sie 17, 2008 09:09 ]
Tylko czy na pewno Mercedes z silnikiem 3000L
Słyszałem od kilku ludzi że jest przed i od kilku że po i chce się upewnić
[ Dodano: Nie Sie 17, 2008 09:09 ]
Tylko czy na pewno Mercedes z silnikiem 3000L
#4
Napisano 17 sierpnia 2008 - 08:57
wg zasady działania silnika spalinowego-nieważna czy diesel czy benzyna-suw sprężania-zawory zamknięte-tłok wędruje w kierunku Górnego Martwego Położenia(GMP) lub jak kto woli Zwrotu Zewnętrznego(ZZ) i tuż przed GMP następuje wtrysk paliwa-zapłon-praca-wydech i znowu sprężanie.W dieslu zapłon następuje samoczynnie naskutek sprężania powietrze w komorze spalania rozgrzewa się do temperatury zapłonu i w momencie wtrysku następuje zapłon-oczywiście zimny silnik potrzebuje świecy żarowej do podgrzania komory spalania natomiast silnik benzynowy posiada świece zapłonowe gdzie między ich elektrodami następuje przeskok iskry przed GMP i zapłon-zasada pracy podobna-zawsze tuż przed GMP
#5
Napisano 18 sierpnia 2008 - 16:15
Cytat
3000L
#6
Napisano 18 sierpnia 2008 - 23:38
15' po GMP to ma być maksymalne ciśnienie.
Jak zapewne wiecie mieszanka zapala sie ileś czasu (niekoniecznie szybko), potem spala się też ileś czasu. Chodzi o to żeby maksymalne ciśnienie (to nie jest moment wtrysku) nad tłokiem było około 15'(to jakoś z snusa i geometrii wychodzi) po GMP - wtedy najbardziej wykorzystuje się układ tłokowo korbowy = najwięcej naciska, najmniej hałasuje.
Jak zapewne wiecie mieszanka zapala sie ileś czasu (niekoniecznie szybko), potem spala się też ileś czasu. Chodzi o to żeby maksymalne ciśnienie (to nie jest moment wtrysku) nad tłokiem było około 15'(to jakoś z snusa i geometrii wychodzi) po GMP - wtedy najbardziej wykorzystuje się układ tłokowo korbowy = najwięcej naciska, najmniej hałasuje.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Odcięcie zapłonu przez alarm? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ziomster |
|
||
[C140 / W140 6.0 V12] Problem z odcięciem zapłonu |
Mercedes S, CL i SEC | Cinek |
|
||
[W124] 2.5 D automat - Zmienna faza rozrządu? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Fah |
|
|
|
Koszt zapłonu m102 |
HydePark | Depsu95 |
|
||
[w201] Wymiana zapłonu z TSZ na EZL |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Grigori |
|
|