Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Zamiana kierownicy z Air-bagiem na klasyczną dre


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   BART


  • Postów: 173
  • Na forum od: 22 sie 2007
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 01 października 2008 - 13:46

Prosze o wszelkie informacje co do toku postepowania przy rozkrecaniu kierownicy z poduszką powietrzną ( Jak ją bezpiecznie zdemontowac zeby nic nie wybuchlo)
Dokladnie chodzi o kierownice z E klsy 94r. Nie wiem jak sie do tego zabrac a chcę zmienic oryginal na mniejszą drewnianą.
Dzieki za instrukcje :sciana:



#2 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 01 października 2008 - 13:53

zdjąć klemę z akumulatora :sciana: poza tym o demontażu kierownicy z poduchą było :mlot:


:zeby: :E

#3 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 01 października 2008 - 13:53

Rezygnujesz z bezpieczenstwa ? :sciana:

#4 Offline   BART


  • Postów: 173
  • Na forum od: 22 sie 2007
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 01 października 2008 - 13:59

ksenio, Tak jakby _ wole mniejsze kółko a bezpieczenstwo przenosze do glowy

Bialy, w dziale szukaj jes post o odkrecaniu sroby centralnej a o podusi nic nie znalazlem
Ze kleme trzeba zdiąc to wiem ale co potem ciagnąc za klakson do siebie czy co :sciana: a moze jakos sie sciaga najpierw tą oslone z tylu kierownicy?

#5 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 października 2008 - 16:00

Poduszkę zdemontujesz wykręcając dwie śrubki w kierownicy od wewnątrz (od strony licznika) tam jest na śrubokręt krzyżowy albo na gwiazdkę. Jak wykręcisz to masz ją już wyjętą, wyciągasz wtyczkę z poduszki i wykręcasz śrubę centralną koła kierownicy. Najlepiej jak jeden osobnik trzyma koło, a drugi wykręca (nigdy na blokadzie - może połamać). Jak wykręcisz uderzasz ręką od spodu, tam gdzie kierownica ma ramiona aby wyskoczyła ze stożka.
Nie trzeba niczego demontować.
Opisałem chyba w miare przejrzyście :roll: .
Powodzenia.

#6 Offline   BART


  • Postów: 173
  • Na forum od: 22 sie 2007
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 01 października 2008 - 18:10

Czaro, dzieki za info kierownice zdemontowalem ale pojawil sie nowy problem naba do W124 ktorą kupilem nie pasuje bo ona ma takie pierscienie do klaksonu a w mojej kierownicy jest kostka i co tu robic ?
Da sie wogule zrobic nabe na zamowienie gdzies?








Podobne tematy Zwiń