Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Wskazówka paliwa


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   survivol


  • Postów: 5
  • Na forum od: 19 paź 2007
  • Miejscowość: Jasło
  • Drugi Mercedes:W115
  • Inne auto:Opel Omega 2.5DTI

Napisano 24 października 2008 - 18:56

Mam problem czytałem już różne tematy odnośnie kontrolki paliwa i wskaźnika ale nie znalazłem czegoś podobnego do mojego przypadku, mam problem bo jako tako wskazówka nie podaje mi szczegółowo ile jest paliwa np. zatankuje do pełna wskazówka na full jest ok ale po przejechaniu tam dziesiąt kilometrów wskazówka przesuwa się o powiedzmy 1/4 z fulla tak nagle później kolejne 1/4 bądź nawet o 1/2 i tak się trzyma aż zaświeci się kontrolka i jeżeli pojeżdżę tak do opałów to czasami spada na zero :D chciałem jutro rozkręcać i czyścić ale wolę się upewnić czy to może być zabrudzony czujnik bo nie chce mi się nie potrzebnie wykręcać czyścić, a że jestem lajkiem w takich sprawach nie chciałbym rozwalić czujnika bo zapasowego nie mam :sad:

Czy może kupić nowy albo używany :ok:



#2 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 24 października 2008 - 19:07

Wskaznia są względne. Po zatankowaniu do pełna wskaźnik przez pierwsze 100 km stoi na 4/4, po przejechaniu 250 km pokazuje 3/4, po przejechaniu 450 pokazuje 1/2 , na całym zbiorniku do zaświecenia kontrolki rezerwy ok. 750 km. Ważne jest by kolejne cykle tankowania i zużywania powtarzały sięm wterdy wiadomo, że nic się złego nie dzieje.
Profilaktycznie możesz wykręcić czujnik ze zbiornika paliwa, rozkręcić tuleję i wyczyścić z osadów które tam się znajdują. Zwróć uwagę by nie zerwać drutu po którym ślizga pływak.

#3 Offline   survivol


  • Postów: 5
  • Na forum od: 19 paź 2007
  • Miejscowość: Jasło
  • Drugi Mercedes:W115
  • Inne auto:Opel Omega 2.5DTI

Napisano 24 października 2008 - 19:18

Tak jest cały czas już tak jeżdżę od roku ale myślałem że to usterka i chciałem to naprawić, więc z tego co rozumiem to tak te 190 mają?

#4 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 24 października 2008 - 19:44

tak jest. Istotne jest to by kontrolka rezerwy zapalała się we właściwym momencie tak byś nie stanął na drodze z powodu braku paliwa :D

#5 Offline   1967tygrysek


  • Postów: 20
  • Na forum od: 04 wrz 2008
  • Miejscowość: Oborniki Śląskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mitsubischi Pajero I

Napisano 24 października 2008 - 19:49

Wczoraj rozbierałem czujnik w moim 124. Identyczną konstrukcję miałem w 123. Myślę, że trzeba wyczyścić tuleję czujnika z prawdopodobnych farfocli. Zapaskudzone otworki, które są malusie nie pozwalają spłynąć paliwu z rury, stąd brak postępu we wskazaniach. Jeszcze nie wiem, jakie będą efekty mojej manipulacji, a objawy miałem podobne do twoich, jednak logicznie...

#6 Offline   szaju


  • Postów: 11
  • Na forum od: 22 paź 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 24 października 2008 - 22:55

Dzisiaj wyczyściłem czujnik w/g instrukcji w FAQ. W tuleji rzeczywiście było pełno farfocli któe wyleciały wraz z paliwem. Podłączyłem na sucho i ładnie mi się zapaliła przy "braku paliwa". Z prawidłowym pokazywaniem nie miałem wcześniej problemów, ale nie zapalała się przy rezerwie stąd ten zabieg.








Podobne tematy Zwiń