Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Poważny problem z wybuchami gazu na BLOS-ie POMOCY


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MB-190


  • Postów: 2
  • Na forum od: 02 lut 2009
  • Miejscowość: Zamość

Napisano 02 lutego 2009 - 12:53

Witajcie dobrzy ludzie,mam wielki problem.

Kupiłem autko,mam je już od roku i mam z nim trochę problemów.Mianowicie strzela mi na gazie.Więc postanowilem zakupić Blos-a który miał pomóc,zapobiec takim sytuacjom ale nadal się powtarza wybuch.

Wymienione elementy:
-świece+przewody wysokiego napiecia (NGK)
-kopułka i palec zapłonowy (ESP czy sos takiego)
-elektryka gazowa sprawna (kontrola na gazowni)
-wymieniony filtr gazu oraz membrany w parowniku
-odma nie jest podpięta pod obudowe filtra tylko ma osobny filtr (filtr na odme-taki z allegro)

Te zeczy kazali mi wymienić moi znachorzy ale nic nie pomogło bo na gazie nadal strzela-uff brak sił ale zato na benzynie śmiga very good.

Ratujcie-co musze jeszcze zrobic żeby zapobiec wybuchom,co moze byc przyczyną,bo za każdym razem rozwala mi obudowe filtru powietrza i spada rurka (chyba odmy czy ciśnieniowa bo nie mozna zapalic jak spadnie) ta od dołu silnika ale to mały problem bo założe szybko i jade ale gdy rozwala obudowe nie pojade na gazie. Ratujcie



#2 Offline   torpeda73


  • Postów: 8
  • Na forum od: 02 sty 2009
  • Miejscowość: Garwolin

Napisano 08 lutego 2009 - 10:10

witam ja ma wszystkie auta z blosem latają super zacznij od strojenia blosa to nie jest prosta sprawa potem pomysl na przeróbkami auta poczytaj móją odpowiedz do któregoś z wątków dotyczących instalacji w sportlinnie 3.0 lub poklep troche o blosie na ford-scorpio.org.pl
tam jest kompendium wiedzy na ten temat ja 5lat gazuje auta z blosem najlepsze rezultaty daje strojenie na hamowni (niemylic z potupajką na wiosce). powodzonka blos jest super tylko bardzo wymagający

#3 Offline   DawidU89


  • Postów: 75
  • Na forum od: 26 wrz 2008
  • Miejscowość: CK

Napisano 30 maja 2009 - 19:44

wzbogac mieszanke rozruchowa na LPG...

#4 Offline   kaju007


  • Postów: 110
  • Na forum od: 23 cze 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2009 - 20:29

DawidU89 napisał:

wzbogac mieszanke rozruchowa na LPG..

mniej gazu ustaw to na pewno pomoże bo masz źle wyregulowany.

A tak chyba jesteś pierwszy któremu gaz strzela na Blosie

#5 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 05 czerwca 2009 - 21:15

kaju007 napisał:

A tak chyba jesteś pierwszy któremu gaz strzela na Blosie
Nie pierwszy, nie drugi i nie dziesiąty -polecam lekturę choćby forum FORDa.... BLOS to nie totalne remedium na strzały. Zmniejsza drastycznie szanse na ich wystąpienie ale musimy mu nieco "pomóc". Nudne ale konieczne jest przypominanie o szczelności dolotu, dbałości o układ Wn(i nie mam tu na myśli psikania PLAKiem bynajmniej) czy wreszcie o prawidłowej regulacji. Zbyt uboga(a nie bogata) mieszanka gwałtownie zwiększa szanse na mini poligon pod maską. Niektórzy ludzie licząc chyba, że zejdą przy pomocy BLOS do 2L LPG/100km w mieście przy silnikach 2000-3000ccm zubożyli mieszankę na granice palności(i poza nią w chwilowych odchyłkach). Skutek? Nie tylko strzały na BLOSie ale i fruwające kawałki BLOS plus osprzęt silnika. Wbrew obiegowej opinii sporo było takich wypadków.
@MB-190 -kto, jak, przy pomocy jakich urządzeń regulował(o ile regulował) BLOS? Czy auto na nim jeździ(ło)? Jeżeli tak to jak? Jeżeli auto chodzi na skrajnie ubogiej, apatycznej jak ja nazywam, mieszance to będzie walić w kubryk choćby Ci BLOS pozłocili.....Dodatkowo odchylenie składu mieszanki na BLOS choć niewielkie(i lekceważone lub nie zauważane) to jednak pojawia się wraz ze zmianą obrotów/obciążenia. Jeżeli ze skrajnie ubogiej mieszanka będzie latać w kierunku niepalnej(czyli głupio pisząc uboższej niż skrajnie uboga do jazdy) kłopoty się pojawią bankowo. Jedź chociaż na analizator spalin -niech ustawią "ekologia plus nieco dla mocy". Chyba, że masz dojście do hamowni co słusznie zaleca torpeda73 -tam to już strojenie jak fortepianu na konkurs Fryderyka S :mrgreen: . BLOS jest nówka? Słyszałem od kolesia z Lublina, że jemu popierdywał pod maską wskutek przycinania się "gwizdka" w BLOSie.... :)

#6 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwca 2009 - 21:47

A ja kolejny raz polecę kupić na allegro wskaźnik AFR, podłączyć go i obserwować.
Widać na nim jak na dłoni czy mieszanka jest zbyt uboga, bądź zbyt bogata.

Oczywiście jeżeli masz sprawną sondę lambda w aucie.

Na wolnych lepiej ustawić bogatą, ze względu na to co piszą koledzy wyżej, nagłe wciśnięcie gazu może chwilowo zubożyć mieszankę (układ parownik blos ma jakąś tam bezwładność), więc lepiej mieć jakiś zabap.
Warto też umieścić parownik w takim miejscu aby rura doprowadzająca LPG do blosa była jak najkrótsza (im dłuższa tym większa bezwładność układu)








Podobne tematy Zwiń