Witam, marzę o tym, by moje w124 e320 coupe 1995 przerobić na cabrio.
Czy taka przeróbka jest bardzo droga? Jak najtaniej, a jak najlepiej za to się zabrać? Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
0
[w124] przerobic na cabrio
Rozpoczęty przez Gość_MM_, lut 09 2009 11:42
20 odpowiedzi w tym temacie
#1 Gość__
Napisano 09 lutego 2009 - 11:42
#2
Napisano 09 lutego 2009 - 11:59
najtaniej i najlepiej to sprzedać autko i kupić sobie cabrio ;-) pozdrawiam
#3
Napisano 09 lutego 2009 - 12:04
nie wiem czy prosciej nie kupic CA ,zabawa z wzmocnieniami, przekonstruowaniem auta, kupno dachu itp nie widzi mi sie to tak szczerze masz wogole dostep do czesci? jak kto co lubi ja bym kupil CA w oryginale
#4
Napisano 09 lutego 2009 - 12:09
MM, a jaki chciałbyś mieć dach w tak przerobionym cabrio? Składany ręcznie, automatycznie, a może w ogóle bez dachu?
Moim zdaniem, automatyczny dach odpada, bo nikt Ci tego nie zrobi, a koszty samych części przekroczyłyby wartość tego e320... Pewnie najtaniej byłoby kupić dach (stelaż+poszycie) od 124 cabrio (pojawią się czasami jakiś na allegro za śmieszne pieniądze) i dać jakiemuś "szalonemu mechanikowi/spawaczowi" do zamontowania, ale czy nie wyjdzie z tego kupa nikt Ci nie zagwarantuje...
A myślałeś o kwestii bezpieczeństwa? Co się stanie w przypadku dachowania takim samochodem? Obawiam się, że stelaż przedniej szyby nie utrzymałby ciężaru auta i wszyscy którzy w nim przebywają stracili by głowy... Żeby temu zapobiec musiałbyś wspawać solidny (paskudnie wyglądający) pałąk między przednimi siedzeniami a tylną kanapą.
No i pozostaje jeszcze usztywnienie auta, jakieś 200 kg żelastwa wspawane w podwozie powinno temu podołać, ale też nikt Ci tego nie zagwarantuje.
Tak jak koledzy myślę, że lepszym (i zapewne tańszym) wyjściem byłby zakup oryginalnego cabrio.
Moim zdaniem, automatyczny dach odpada, bo nikt Ci tego nie zrobi, a koszty samych części przekroczyłyby wartość tego e320... Pewnie najtaniej byłoby kupić dach (stelaż+poszycie) od 124 cabrio (pojawią się czasami jakiś na allegro za śmieszne pieniądze) i dać jakiemuś "szalonemu mechanikowi/spawaczowi" do zamontowania, ale czy nie wyjdzie z tego kupa nikt Ci nie zagwarantuje...
A myślałeś o kwestii bezpieczeństwa? Co się stanie w przypadku dachowania takim samochodem? Obawiam się, że stelaż przedniej szyby nie utrzymałby ciężaru auta i wszyscy którzy w nim przebywają stracili by głowy... Żeby temu zapobiec musiałbyś wspawać solidny (paskudnie wyglądający) pałąk między przednimi siedzeniami a tylną kanapą.
No i pozostaje jeszcze usztywnienie auta, jakieś 200 kg żelastwa wspawane w podwozie powinno temu podołać, ale też nikt Ci tego nie zagwarantuje.
Tak jak koledzy myślę, że lepszym (i zapewne tańszym) wyjściem byłby zakup oryginalnego cabrio.
#5
Napisano 09 lutego 2009 - 12:38
z tego co słyszałem to cabrio ma zupełnie inną i mocniejszą płytę podłogową. Poza tym po co Ci to cabrio?? mój znajomy ma i w zimei na wewnętrznej stronie dachu jest normalny szron i zimno w nim że ja p....le
#6
Napisano 09 lutego 2009 - 13:01
swampshark napisał:
Poza tym po co Ci to cabrio??
swampshark napisał:
mój znajomy ma i w zimei na wewnętrznej stronie dachu jest normalny szron i zimno w nim że ja p....le
MM, polecam lekturę TEGO artykułu, jest tam sporo o wersji cabrio i różnicach w stosunku do coupe.
#7 Gość__
Napisano 09 lutego 2009 - 13:12
dzięki za odpowiedzi. jest nad czym myśleć. rzeczywiście widzę, że przeróbka może być zupełnie nieopłacalna...
#8
Napisano 09 lutego 2009 - 14:59
MM napisał:
przeróbka może być zupełnie nieopłacalna
#9
Napisano 09 lutego 2009 - 15:04
krótko?
fantasmagoria
dziękuję za uwagę
fantasmagoria
dziękuję za uwagę
#10
Napisano 09 lutego 2009 - 18:28
W zasadzie wszystko zostało powiedziane - operacja taka jest bez sensu.
Po co kaleczyć takie piękne coupe, nie wspominając o bezpieczeństwie i aspektach czysto ekonomicznych, skoro wersja kabrio jest dostępna.
Efekt końcowy może okazać się porażką i utopisz mnóstwo kasy, czasu i zabijesz kupete
Ciekawa historia. Widziałeś to czy tylko słyszałeś? Bo takie rzeczy to chyba tylko w milicyjnych UAZach w stanie wojennym widziałem .
Prosty przykład: zima. Wiadomo - zimno. Zimno, więc ubranko. OK. Jakie ubranko? Stalowe - jak dach konserwy czy materiałowe (szmaciane - jak dach w kabrio)? Wybór należy do Was ;-)
Po co kaleczyć takie piękne coupe, nie wspominając o bezpieczeństwie i aspektach czysto ekonomicznych, skoro wersja kabrio jest dostępna.
Efekt końcowy może okazać się porażką i utopisz mnóstwo kasy, czasu i zabijesz kupete
swampshark napisał:
w zimei na wewnętrznej stronie dachu jest normalny szron i zimno w nim że ja p....le
Prosty przykład: zima. Wiadomo - zimno. Zimno, więc ubranko. OK. Jakie ubranko? Stalowe - jak dach konserwy czy materiałowe (szmaciane - jak dach w kabrio)? Wybór należy do Was ;-)
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 Cabrio rygiel dachu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Pablonius |
|
||
Apteczka Mercedes 124 Cabrio |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MBmoto |
|
||
[A124] Cabrio - awaryjne wysunięcie zagłówków tylnych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Pesaro |
|
||
[A124] cabrio - demontaż siłowników dachu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SeZsi |
|
|
|
[A124] Awaria podajników pasów bezpieczeństwa w cabrio |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zajączek |
|