Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] przerobic na cabrio


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 09 lutego 2009 - 11:42

Witam, marzę o tym, by moje w124 e320 coupe 1995 przerobić na cabrio.
Czy taka przeróbka jest bardzo droga? Jak najtaniej, a jak najlepiej za to się zabrać? Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?



#2 Offline   krynas007


  • Postów: 102
  • Na forum od: 18 lut 2008
  • Miejscowość: Brańsk woj.Podlaskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2009 - 11:59

najtaniej i najlepiej to sprzedać autko i kupić sobie cabrio ;-) pozdrawiam

#3 Offline   Radosław


  • Postów: 926
  • Na forum od: 08 maj 2007
  • Drugi Mercedes:W201 om601

Napisano 09 lutego 2009 - 12:04

nie wiem czy prosciej nie kupic CA ,zabawa z wzmocnieniami, przekonstruowaniem auta, kupno dachu itp nie widzi mi sie to tak szczerze :zeby: masz wogole dostep do czesci? jak kto co lubi ja bym kupil CA w oryginale :zeby:

#4 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2009 - 12:09

MM, a jaki chciałbyś mieć dach w tak przerobionym cabrio? Składany ręcznie, automatycznie, a może w ogóle bez dachu?

Moim zdaniem, automatyczny dach odpada, bo nikt Ci tego nie zrobi, a koszty samych części przekroczyłyby wartość tego e320... Pewnie najtaniej byłoby kupić dach (stelaż+poszycie) od 124 cabrio (pojawią się czasami jakiś na allegro za śmieszne pieniądze) i dać jakiemuś "szalonemu mechanikowi/spawaczowi" do zamontowania, ale czy nie wyjdzie z tego kupa nikt Ci nie zagwarantuje...

A myślałeś o kwestii bezpieczeństwa? Co się stanie w przypadku dachowania takim samochodem? Obawiam się, że stelaż przedniej szyby nie utrzymałby ciężaru auta i wszyscy którzy w nim przebywają stracili by głowy... Żeby temu zapobiec musiałbyś wspawać solidny (paskudnie wyglądający) pałąk między przednimi siedzeniami a tylną kanapą.

No i pozostaje jeszcze usztywnienie auta, jakieś 200 kg żelastwa wspawane w podwozie powinno temu podołać, ale też nikt Ci tego nie zagwarantuje.

Tak jak koledzy myślę, że lepszym (i zapewne tańszym) wyjściem byłby zakup oryginalnego cabrio. :zeby:

#5 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 09 lutego 2009 - 12:38

z tego co słyszałem to cabrio ma zupełnie inną i mocniejszą płytę podłogową. Poza tym po co Ci to cabrio?? mój znajomy ma i w zimei na wewnętrznej stronie dachu jest normalny szron i zimno w nim że ja p....le

#6 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2009 - 13:01

swampshark napisał:

Poza tym po co Ci to cabrio??
co to za pytanie :roll:

swampshark napisał:

mój znajomy ma i w zimei na wewnętrznej stronie dachu jest normalny szron i zimno w nim że ja p....le
Nie wiem jakie cabrio ma Twój kolega... Ja przejeździłem jedna zimę swoją :ok: 124 i na pewno nie jest w niej zimnej niż w z zwykłym coupe (zwykły dach z cienkiej blachy + podsufitka wcale nie jest lepszym izolatorem niż materiałowy dach z kilkoma warstwami miedzy innymi izolacyjnymi). Ale niech się jeszcze wypowiedzą inni użytkownicy cabrio.

MM, polecam lekturę TEGO artykułu, jest tam sporo o wersji cabrio i różnicach w stosunku do coupe.

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 09 lutego 2009 - 13:12

dzięki za odpowiedzi. jest nad czym myśleć. rzeczywiście widzę, że przeróbka może być zupełnie nieopłacalna...

#8 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2009 - 14:59

MM napisał:

przeróbka może być zupełnie nieopłacalna
i bezsensowna. Tego typu przerobki stosuje sie w przypadku, gdy fabrycznie nie bylo takiej opcji. Chcesz CA - kup sobie gotowe robione w fabryce i po sprawie :ok:

#9 Offline   Mofi


  • Postów: 239
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 09 lutego 2009 - 15:04

krótko?
fantasmagoria

dziękuję za uwagę

#10 Offline   pantomas


  • Postów: 143
  • Na forum od: 12 mar 2007

Napisano 09 lutego 2009 - 18:28

W zasadzie wszystko zostało powiedziane - operacja taka jest bez sensu.
Po co kaleczyć takie piękne coupe, nie wspominając o bezpieczeństwie i aspektach czysto ekonomicznych, skoro wersja kabrio jest dostępna.
Efekt końcowy może okazać się porażką i utopisz mnóstwo kasy, czasu i zabijesz kupete :D

swampshark napisał:

w zimei na wewnętrznej stronie dachu jest normalny szron i zimno w nim że ja p....le
Ciekawa historia. Widziałeś to czy tylko słyszałeś? Bo takie rzeczy to chyba tylko w milicyjnych UAZach w stanie wojennym widziałem :ok: .
Prosty przykład: zima. Wiadomo - zimno. Zimno, więc ubranko. OK. Jakie ubranko? Stalowe - jak dach konserwy czy materiałowe (szmaciane - jak dach w kabrio)? Wybór należy do Was ;-)








Podobne tematy Zwiń