Skocz do zawartości




- - - - -

Amortyzatory - Jakie?


79 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2009 - 20:56

Wg mnie, gdyby to nie chodziło o bezpieczeństwo itd. to ja bym spróbował tej taniości, skoro jest 2 lata gwarancji bez limitu ...kurde czemu nie, ale osobiście jeśli chodzi o amortyzatory to ja bym nie oszczędzał, tak samo w kwestii hamulców, nie warto.

Taki mały OT zrobię- lepsze olejówki czy gazówki/gazówko-olejówki. Ja słyszałem, że na olejowych komfort dużo większy. :jump:



#12 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 lutego 2009 - 21:02

Gazowo olejowe to w zasadzie olejowe z gazem, który ma zapobiegać pienieniu się oleju. Więc jest to doskonalsza wersja olejowych. Z ta taniością to chyba nie o KYB? :grin:
To oryginalne japońskie amorki ładowane bez opamiętania na pierwszy montaż u nich. A ciężko nazwać japońskie auta awaryjnymi. Owszem -klimatu mają w większości tyle co brazylijskie telenowele(zwłaszcza jak się "wysilą" na coś "europejskiego" -po prostu nie są..Europejczykami hehe). Jakość jednak jest :jump:
Po taniości polecam Harta :grin: . Tylko ich nie wolno ściskać w rękach przed założeniem -mogą paść :-P

#13 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2009 - 21:12

Z taniością oczywiście miałem na myśli amortyzatory firmy bliżej nikomu nie znanej, które wstawił kolega Prze_Cinek, ;-)

#14 Offline   helixwroclaw2005


  • Postów: 1 161
  • Na forum od: 19 wrz 2008
  • Miejscowość: Wrocław Krzyki jeszcze
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 lutego 2009 - 07:47

Każdy z nas musi też wiedzieć, że zapewnienie biernego bezpieczeństwa w głównej mierze zależy od stanu technicznego naszych MB i każdego innego auta. Nie ma co oszczędzać na swoim życiu. Kosztem modyfikacji: zmiany lakieru, zderzaków, felg, elektrycznie sterowanych elementów itp. lepiej założyć porządne opony, klocki, tarcze, sprężyny, amortyzatory i inne elementy zawieszenia :E :hahaha: ;) ;)

#15 Offline   cortex


  • Postów: 132
  • Na forum od: 08 kwi 2008
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 25 lutego 2009 - 09:19

hmm i teraz pytanie: czy moje amorki były made in japan czy brasil :hahaha:

#16 Offline   jedrus


  • Postów: 153
  • Na forum od: 02 paź 2007
  • Miejscowość: Płock

Napisano 11 maja 2009 - 11:45

to ja mam takie pytanko:
Jaki amor do sprężyn H&R (czerwone, obniżające)?
Najlepszym wyborem byłyby pewnie Bilsteiny B6 lub B8 ale za wysokie koszty jak dla mnie :]
Co byście doradzili tak do 600zł max?
B4 odpada bo to gaz-olej, a ja zdecydowałem się na gazowe.

#17 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 11 maja 2009 - 12:42

jedrus napisał:

odpada bo to gaz-olej, a ja zdecydowałem się na gazowe.
Co twoim zdaniem jest czynnikiem tłumiącym w amortyzatorze samochodowym?

#18 Offline   jedrus


  • Postów: 153
  • Na forum od: 02 paź 2007
  • Miejscowość: Płock

Napisano 11 maja 2009 - 14:20

Wiadomo, że amory olejowe są bardziej komfortowe, ale przy twardych sprężynach raczej nie ma co rozmawiać o komforcie.
Gazowe będą twardsze i będzie lepiej się trzymał w zakrętach

Ale pytanko było jakiej firmy polecacie amory gazowe?
MTS-Technik ktoś zakładał? Polecacie/Odradzacie?

#19 Offline   adiLSM


  • Postów: 382
  • Na forum od: 05 sie 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 maja 2009 - 16:36

Może KYB ULTRA SR sportowy amortyzator polecany do niższych zawieszeń oraz niskich profili opony...(załatwiałem do W201 naszemu forumowiczowi) lub KYB AGX sportowy amortyzator z regulacją twardości... ;)

ULTRA SR:

przód - 298zł/szt tył: 215zł/szt

AGX:

przód: 444zł/szt tył: 341/szt


To jest cena wyjściowa (ale nie detaliczna ;) ) więc wiadomo, że coś się zawsze urwie ;)

#20 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 11 maja 2009 - 16:44

jedrus napisał:

Wiadomo, że amory olejowe są bardziej komfortowe, ale przy twardych sprężynach raczej nie ma co rozmawiać o komforcie.
Gazowe będą twardsze i będzie lepiej się trzymał w zakrętach
Olejowe różnią się tym od gazowych, że te drugie będąc...gazowo olejowymi zawierają gaz mający zapobiegać pienieniu się oleju i dzięki temu równiej, bardziej przewidywalnie pracują. Innymi słowy ich parametry wpływające na tłumienie drgań, skoków są stabilniejsze. Olej nie zawierając bąbli powietrza/zawierając ich bardzo mało nie powoduje "zrywania strumienia" na zaworkach.
Chyba, że rozmowa dotyczy całkowicie pneumatycznych/gazowych amorków ale wątpię ;-) ....
przekroje na przykładzie KYB








Podobne tematy Zwiń