Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Demontaż kierownicy


41 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   kamikaze_dragon


  • Postów: 131
  • Na forum od: 15 lip 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2017 - 20:10

Nie wal młotkiem bo padnie ci łożysko w kierownicy i plastii od odbijania kierunków. zniszczysz sobie auto jak ja :P i będziesz musiał je wymienić kup klucz za 15 zł jedz niech ci gość przyspawa i odkręcisz bo inaczej klej ci nie puści.



#32 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 27 stycznia 2017 - 20:12

I to moje zdanie ;)

#33 Offline   kamikaze_dragon


  • Postów: 131
  • Na forum od: 15 lip 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2017 - 20:49

Jeśli chcesz sobie dopasować to sobie daruj jest niewymiarowa lepiej kup używkę bez zniszczonego gwintu, jak kupujesz graty to znając życie ktoś ci dorzuci śrubę w gratisie

#34 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2017 - 09:14

Wyświetl postUżytkownik Bogdan 190 dnia 27 stycznia 2017 - 17:20 napisał

wbijając klucz wbijasz "wszystko" aż do przekładni....
Do przekładni? Przez gumowe łączniki? ;)

http://mb201-124.eu/...post__p__377235

#35 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2017 - 10:33

Oryginalnie śruba w W124 mocowana była na klej.
Możecie sobie napierdzielać w to tyloma młotkami, ile tylko znajdziecie.
To nie nie da.
Trzeba "przełamać" klej na gwincie, i tyle.

Kupujesz mocny, stalowy imbus ( chyba 10 mm ), przedłużkę, przejściówkę do klucza do kół, jedna osoba uwiesza się na kierownicy ciągnąc jej prawą stronę w dół ( aby nie próbować przełamać blokady, najlepiej kluczykiem zdjąć blokadę ), a druga uwiesza się na kluczu.
Musi puścić, nie ma bata.
W pojedynkę to owszem, odkręcisz, ale dopiero od drugiego razu. Wtedy nie ma problemu. Niestety rozdziewiczenie tej śruby jedynie na dwa baty.

#36 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2017 - 10:38

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 30 stycznia 2017 - 10:33 napisał

Oryginalnie śruba w W124 mocowana była na klej.
Możecie sobie napierdzielać w to tyloma młotkami, ile tylko znajdziecie.
To nie nie da.
Trzeba "przełamać" klej na gwincie, i tyle.
Wojtku.... Przeczytaj najpierw z czym kolega Rufus ma problem, bo do kleju jeszcze nie doszedł.

#37 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2017 - 13:47

A... faktycznie... nie doczytałem.
Ktoś już tam był. I nie miał tyle determinacji.

#38 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 01 lutego 2017 - 18:49

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 30 stycznia 2017 - 09:14 napisał

Użytkownik Bogdan 190 dnia 27 styczeń 2017 - 17:20 napisał
wbijając klucz wbijasz "wszystko" aż do przekładni....
Do przekładni? Przez gumowe łączniki?


Oczywiście- a co guma ma uderzenia zneutralizować? Jak niewiem to nie pisze....krótko-pacjent mój mercedes z 1983r bez wspomagania wymiana drążków itp kiera krzywo no i demontaż- pare mocnych uderzeń młotkiem w ową śrube- puściła, kiera ustawiona ale....trzeba było mieśniaka co ukręcił kierownica....poprostu wbił tą ośke w przekładnie....efekt wymiana przekładni.

Użytkownik Bogdan 190 edytował ten post 01 lutego 2017 - 18:50


#39 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lutego 2017 - 10:24

Bogdan 190, musiałeś się nieźle wyżyć tym młotkiem, że wbiłeś kolumnę w przekładnię.
Natomiast ja polecam dobić klucz w śrubę w celu dopasowania, do tego wystarczy trzystu gramowy młotek i dwa pyknięcia.

#40 Offline   Mikes


  • Postów: 11
  • Na forum od: 19 maj 2020
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3-16V - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 stycznia 2023 - 09:04

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 30 stycznia 2017 - 10:33 napisał

Oryginalnie śruba w W124 mocowana była na klej.
Możecie sobie napierdzielać w to tyloma młotkami, ile tylko znajdziecie.
To nie nie da.
Trzeba "przełamać" klej na gwincie, i tyle.

Kupujesz mocny, stalowy imbus ( chyba 10 mm ), przedłużkę, przejściówkę do klucza do kół, jedna osoba uwiesza się na kierownicy ciągnąc jej prawą stronę w dół ( aby nie próbować przełamać blokady, najlepiej kluczykiem zdjąć blokadę ), a druga uwiesza się na kluczu.
Musi puścić, nie ma bata.
W pojedynkę to owszem, odkręcisz, ale dopiero od drugiego razu. Wtedy nie ma problemu. Niestety rozdziewiczenie tej śruby jedynie na dwa baty.

Odświeżę temat i dopytam proforma :] - czy w 201 identycznie ściąga się kierownice ?








Podobne tematy Zwiń