Skocz do zawartości




[W123] MAGNUM-DXi12 3.0D 1982r.


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 września 2009 - 09:29

Witam wszystkich fanów jak i użytkowników marki Mercedes Benz.

Postanowiłem troszkę się podzielić i zrelacjonować prace nad odnowieniem Mercedesa W123 300D z 1982 roku.

Krótka historia jaką znam:
Samochód został kupiony przez mojego wujka w Polsce w roku ok. 1998/1999 (dokładnie nie pamiętam) który jeździł nim aż do roku 2006 bo wtedy kupił W124. Wujek darował go drugiemu wujkowi, który praktycznie nim nie jeździł a auto stało i rdzewiało. Tego lata wraz z przyszłym szwagrem (narzeczonym siostry) wpadłem na pomysł aby wziąć to autko i wyremontować go na „cacy” jak to mawia mój kuzyn;). Auto nabyliśmy po przez zamianę VW Sirocco (z resztą którego też ja remontowałem) na tą Beczkę.

W planach jest aby całkowicie usunąć stary lakier, następnie odpowiednie grunty, podkłady itp.. i polakierować na BIAŁO, tak tak na biało 737 Classic White :ok: Do tego zakupić kompletną tapicerkę w kolorze czarnym.
Zawieszenie będzie całe do remontu, skrzynia jest Ok., silnik wymaga uszczelnienia bo po zatym chodzi jak zegarek.

Planowany koniec remontu to czerwiec-lipiec 2011r, czy się uda? Zobaczymy! Pewne jest jedno! Na pewno będzie ukończony i nie zostanie sprzedany! Wszystko zależy od wolnego czasu i gotówki.

Powiem wam szczerze że auto miałem wziąć dla siebie, jednak przemyślałem sprawę i jak będę miał odpowiednie fundusze to chcę kupić BIAŁEGO W126 z silnikiem benzynowym :czerwona:

Rozkodowany VIN:
WDB12313010282020
Model 300 D
Chassis 12313010282020
Engine 617912 10 170862
Transmission 716005 00 912115
Order 0 8 219 06629
Approx. year 1978
Lights HELLA
Cab 12006
Dealer Hamburg branch (219)
Interior Unknown code (034)
Paint
476 golden brown (T)
Options
260 elimination of model designation on rear lid
411 mechanical and hydraulic sliding roof 31.10.1993)
466 central locking system
502 outside rear view mirror, on the right
534 antenna, mechanically operated, without radio set
550 trailer coupling
656 Michelin tires

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika


Obecnie szukam kogoś kto tanio i dobrze wypiaskuje ten samochód. Jednak jak mam wolny czas to coś dłubię, czyszczę i spawam (tzn spawa Tata, bo ja tego nie lubię robić, ja jestem w żywiole jak trzeba szpachlować, czyścić, lakierować, polerować, robić konserwacje itp.. to uwielbiam, chociaż z zawodu jestem technik-mechanik :czerwona:)

A jak nie znajdę „piaskarza” to sam się za to wezmę (mam zrobione do tego urządzenie, ale jakoś nie chce to działać). Najważniejsze aby wypiaskować komorę silnika, bagażnik, nadkola, progi i jak się uda to podłogę od spodu. A jakby to dobrze szło to całą karoserię :)

Dodam że wszystko robimy sami, tzn Tata i ja, a szwagier sponsoruje :/


Pozdrawiam Jacek

Temat założyłem tez na forum http://www.w114-115....pic.php?t=43619 ponieważ jak to kolega mandaryn napisał

Cytat

„wlasnie na 114-115 sie chyba kumuluje wiekszosc W123”
a jakbym potrzebował jakąś część itp… to będzie łatwiej dostać, zlokalizować :E



#2 Offline   FANTAZMA


  • Postów: 353
  • Na forum od: 04 lis 2007
  • Miejscowość: Bogacica

Napisano 13 września 2009 - 09:56

Życzę wytrwałości... Napewno nie będzie lekko, ale jeżeli doprowadzicie odnowe do końca to wielki szacunek dla was :czerwona:

#3 Offline   gowaa


  • Postów: 1 006
  • Na forum od: 13 lip 2008
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500SEL

Napisano 13 września 2009 - 12:58

No szacun to za samą idee, będę śledził postępy , kiedyś może się przydać.

#4 Offline   Chiro


  • Postów: 663
  • Na forum od: 12 lut 2008
  • Miejscowość: Ścinawa

Napisano 13 września 2009 - 13:25

Życzę sukcesów :czerwona: Będę śledził temat :czerwona:

#5 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 września 2009 - 16:15

Panowie dzięki za dobre słowo :ok:
Dla mnie ważne jest aby się nie śpieszyć, a zrobić to tak jak ma być. Wiadomo że już nigdy to nie będzie 100% oryginał :) Ale warto to zrobić, nawet dla własnej satysfakcji :czerwona:

Dziś zrobiłem fotkę wspawanej podłogi, spawy jesczze nie oszlifowane do końca, ale przeczyściłem szczotką na wiertarce i zamalowałem podkładem, bo nie znoszę jak się robi nalot rdzy :E Później zrobię to jak należy :czerwona:
Dołączona grafika

Zamówiełm wewnętrzny błotnik, jednak kolega (właściciel sklepu) przywiózł prawy a jak widać potrzebuję lewy :-|
Dołączona grafika

Poza budą to mam problem w wyciągnięciem półosi z piasty :/ Nie było tam ani grama smaru i tak zapiekło że nie idzie tego ruszyć :) Wlewałem tam co się dało, olej, płyn hamulcowy, odrdzewiacz i płyn do mycia silników i ani drgnie :) Wczesniej to oczywiście umyłem KARCHEREM. Chyba muszę to potraktować palnikiem...
Dołączona grafika

Pozdrawiam

#6 Offline   michal55yh


  • Postów: 1 333
  • Na forum od: 10 sty 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec (jeleniog.)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:EX Mercedes-Benz W210 E270 CDI
  • Inne auto:Kia Sportage III

Napisano 13 września 2009 - 16:25

Zapewne jeszcze będziesz miał takie niespodzianki, jeżeli żaden magiczny płyn nie pomaga zostaje palnik...

Życzę w wytrwałości w przebudowie takiego samochodu, wielkie przeżycie taki projekt...

#7 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 września 2009 - 16:53

Jak się chce to można wszystko zrobić! "walczyłem" z autami co były gorzej zjedzone przez rudą:wpysk:
Dodam że ten remont traktuję jako rozrywke :drive:

#8 Offline   gowaa


  • Postów: 1 006
  • Na forum od: 13 lip 2008
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500SEL

Napisano 13 września 2009 - 19:36

MAGNUM-DXi12 napisał:

Wlewałem tam co się dało

a Coca Cola?? ona ponoć wszystko penetruje :zeby:

#9 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 września 2009 - 20:24

Jakby coca-cola penetrowała to by jej używali w warsztatach... a widziałeś kiedyś taki obrazek w warsztacie?
Jak to ktoś kiedyś powiedział - "skoro polana coca-colą śruba puściła znaczy, że wcale nie była zapieczona".

#10 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 września 2009 - 21:17

gowaa napisał:

a Coca Cola?? ona ponoć wszystko penetruje
nie próbowałem, ale jakoś w to nie wierzę :zeby:








Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post