Skocz do zawartości




- - - - -

Odpowietrzanie ukladu hamulcowego ...gruby problem...


52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kubazjan


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 paź 2009
  • Miejscowość: Choszczno

Napisano 08 października 2009 - 19:44

Witam...Mam zgryz z ukladem hamulcowym...otoz...wymieniam sobie klocki z tyłu i okladziny na reczny oczywiscie zaczynajac od prawego tylnego kola i po zamontowaniu wszystkiego ni jak nie idzie odpowietrzyc całego tyłu.Przod i owszem...po odkreceniu odpowietrznikow plyn leci ciurkiem a na tyle sucho... :shock: Dodam ze po rozmowie z kolesiem ktory trudni sie kapke mechanika stwierdzilismy ze walnieta jest pompa.Zakupilem i zamontowalem razem z serwem uzywana pompe i sytuacja jest taka sama.Juz nawet odkrecilismy rurke ktroa odpowiada za caly tyl i plyn nawet nie chce leciecpo nacisnieciu na pedał...cos tam psika ale wyglada to tak jakby nie miala cisnienia... :mrgreen: ale zeby dwie pompy i ta sam sytuacja...ludzie radzcie bo zaraz dostane maxa... :pop:



#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 08 października 2009 - 21:19

kubazjan tył tak leci jak krew z nosa, ja tydzień temu wymieniałem płyn hamulcowy w całym układzie
też sie wystraszyłem z całego tyłu niewiem czy była setka,ale poleciałem wszystkie koła, i co jakiś czas dolewałem płynu do zbirniczka i póżniej drugi raz to samo od tylnego prawego koła i za drugim razem leci już dużo lepiej ,tył musiałem odpowietrzyć jeszce trzeci raz bo pedał był mięki i :mrgreen:,

#3 Offline   kubazjan


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 paź 2009
  • Miejscowość: Choszczno

Napisano 09 października 2009 - 06:58

odpowietrzyc musialem bo po calej tej wymianie cos tam zawsze sie zapowietrzy...tyle ze wymienilem dopiero klocki i okladziny na prawym tylnym kole.Chcac odpowietrzyc wlasnie to kolo siedze i kombinuje co dalej. :cry: Reguilatora nie ma jest tylko trojnik laczacy tył z rurka doprowdzajaca do pompy.Nie jest zapchana bo sprawdzalem kompresorem i powetrze daje przez te rurke.Ogolnie objaw jest taki ze zaczynajac odpowietrzac od prawego tylnego kola nawet pedal nie rosnie i cisnienie jest zadne.Nie wiem czy to nie jest powiazane z serwem ale to tylko moje przypuszczenia bo mechanik za mnie zaden.Przed wymiana klockow sciagajac stare plyn byl w ukladzie na tyle czyli jakos tam dotarł... :zeby: Mechanik(juz drugi)podpowiedzial zeby lac plyn strzykawka od strony kola i tak az do skutku...sam nie wiem. :zeby:

#4 Offline   frytas13


  • Postów: 77
  • Na forum od: 27 wrz 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Inne auto:Daewoo Nexia

Napisano 09 października 2009 - 07:40

Coś jakoś szczerze mówiąc nie kumam Twojego toku rozumowania...Po pierwsze przy wymianie klocków czy szczęk hamulcowych nie ma fizycznej możliwości zapowietrzenia układu hamulcowego ponieważ nie odkręcasz przewodu z płynem. Więc to, że miałeś potrzebę odpowietrzenia wynika tylko i wyłącznie z tego, że układ był zapowietrzony już wcześniej. Po drugie nie wiem z jakim mechanikiem masz do czynienia ale jakoś nie mogę zrozumieć sensu podawania strzykawką płynu od strony koła...w przewód w stronę pompy?? toż to jakieś niepoważne jest...

Bez obrazy kolego oczywiście ale może skocz na jakąś stację obsługi bądź do warsztatu i zleć odpowietrzenie bo coś czuję, że samemu możesz mieć spore problemy...

#5 Offline   akim 42


  • Postów: 235
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 października 2009 - 08:24

kubazjan,
Zbiorniczek zalany płynem hamulcowym pod korek ?

#6 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 09 października 2009 - 09:33

zaczynajac odpowietrzac od prawego tylnego kola nawet pedal nie rosnie i cisnienie jest zadne,

tak jest z tyłem ,niewiem dlaczego bo nie jestem mechanikem u mnie było tak samo teraz zacznij otpowietrzać nastepne koła,a jak dojdziesz do przednich kuł to cisnienie bedzie :bumbum:

#7 Offline   kubazjan


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 paź 2009
  • Miejscowość: Choszczno

Napisano 09 października 2009 - 19:35

juz wyjasniam...otoz wymienialem klocki bo myslalem ze skoro nie mam hamulcow na tyle to wlasnie dlatego...no ale okazalo sie ze klocki nie byly az tak zjechane ale nie chodzily cylinderki(zapieczone byly)Dlatego skoro juz kupilem te klocki to je wymienilem i rozkrecilem caly docisk zeby ruszyc te cylinderki....zamontowalem...i dupa :cry: Reszte juz znacie.Moze rzeczywiscie podjade do kogos madrzejszego bo bede tak sie grzebac do smierci :roll: Wymienie te klocki na drugim kole i sprobuje odpowietrzyc po koleji kolejne koła...Jesli nic sie zmieni to poddaje sie.Wczesniej to chociaz na przodzie mialem hamulce a teraz nic... :pad:

#8 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 października 2009 - 19:53

melfio1 napisał:

tak jest z tyłem ,niewiem dlaczego bo nie jestem mechanikem u mnie było tak samo teraz zacznij otpowietrzać nastepne koła,a jak dojdziesz do przednich kuł to cisnienie bedzie

Nie wiem dlaczego w 201 słabo z tyłu. Ja po wypuszczeniu całego płynu łącznie z wysprzęglikiem zalałem nowy DOT4 i zaczynałem standardowo od tyłu odpowietrzać. Po "pompowaniu" w każdym kole płyn wyciekał z taką samą siłą i ilością. Na końcu odpowietrzałem wysprzęglik strzykawką. Hamulce są dużo lepsze niż przed wymianą, sprzęgło rozłącza bez zarzutu.

kubazjan napisał:

Wymienie te klocki na drugim kole i sprobuje odpowietrzyc po koleji kolejne koła...

To ty zaraz po wymianie na jednym kole od razu je odpowietrzasz??? :pad:

Jak koniecznie masz potrzebę odpowietrzania to najpierw sprawdzasz wszystkie cylinderki, potem zakładasz klocki a odpowietrzasz na końcu wszystkie koła :pad:

#9 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2009 - 20:09

akim 42 napisał:

Zbiorniczek zalany płynem hamulcowym pod korek ?

dokladnie - zbiornik zalac plynem ile tylko sie da - wtedy plyn przelewa sie do tylej sekcji zbiornika

#10 Offline   kubazjan


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 paź 2009
  • Miejscowość: Choszczno

Napisano 09 października 2009 - 21:18

ok...dzieki...zastosuje sie do waszych rad dam znac pozniej jak poszlo bo jutro mam zamiar wreszcie zakonczyc sprawe hamulcow. :pad:








Podobne tematy Zwiń