wczoraj reczny zaciagnalem po 22 i szedl normalnie, dzis rano o 7 spuscilem reczny zdecydowanie lzej, hamulec teraz jest zdecydowanie slabszy, wiec prawdopodobnie cos jest z linkami, moze zaczne od regulacji
0
[w201] Hamulec ręczny - nie odpuścił
Rozpoczęty przez Boss, sty 22 2007 22:30
32 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 24 stycznia 2007 - 11:21
#12
Napisano 25 stycznia 2007 - 09:06
nooooo dzis jest na plusie i reczny dziala normalnie
#13
Napisano 25 stycznia 2007 - 09:09
No ja też dałem plamę… wieczorem zaciągnąłem z przyzwyczajenia…
Rano nie odbił a później za każdym razem jak zaciągałem na mieście to nie odbijał … kich może jak by przesmarował cały mechanizm coś by pomogło…
Rano nie odbił a później za każdym razem jak zaciągałem na mieście to nie odbijał … kich może jak by przesmarował cały mechanizm coś by pomogło…
#14
Napisano 26 stycznia 2007 - 11:03
ja na razie staram sie nie zaciagac, niestety wiaze sie to z koniecznoscia parkowania na bardziej plaskim terenie, zeby podszas postoju nie obciazac mojej skrzyni co moze wiazac sie z jej powazna awaria :sad:
#15
Napisano 26 stycznia 2007 - 11:14
Arek, z tego co wiem - zostawianie auta na biegu, nawet na górce nie jest sporym obciążeniem dla skrzyni. Jeżeli lekko dasz autku zjechać, popuszczając hamulec nożny powoli, do momentu aż zablokuje się poprzez skrzynię (wykonasz to bez szarpnięcia) to nie jest to szkodliwe.
Bardziej szkodliwe jest hamowanie silnikiem gdy przy 60km/h z trójki zredukujesz na dwójkę. Wtedy występują ogromne przeciążenia i czymś takim najbardziej dopierdzielasz skrzynię (i nie tylko). Mój kuzyn lubi jeździć w ten sposób a ja jako pasażer aż się łapię za głowę jak to widzę.
Bardziej szkodliwe jest hamowanie silnikiem gdy przy 60km/h z trójki zredukujesz na dwójkę. Wtedy występują ogromne przeciążenia i czymś takim najbardziej dopierdzielasz skrzynię (i nie tylko). Mój kuzyn lubi jeździć w ten sposób a ja jako pasażer aż się łapię za głowę jak to widzę.
#16
Napisano 26 stycznia 2007 - 11:16
The Boss, w przypadku skrzyni manualnej masz racje, ale Arek, ma automat, a to juz jest szkodliwe dla skrzyni. zostawianie samochodu na P powinno przebiegac wg pewnej procedur, tak aby nie obciazyc skrzyni.
#17
Napisano 26 stycznia 2007 - 12:31
Borat napisał:
ale Arek, ma automat
#18
Napisano 27 stycznia 2007 - 11:18
Borat napisał:
wg pewnej procedur
#19
Napisano 27 stycznia 2007 - 15:10
Arek, to jest wlasnie ta procedura
#20
Napisano 28 stycznia 2007 - 14:21
Najlepiej zimą nie korzystać z ręcznego by potem nie mieć problemów - wychodzę z takiego założenia. W zasadzie to praktycznie nigdy nie korzystam z ręcznego bez względu na porę roku. Wrzucam P powolutku poszczma hamulec w razie gdy autko jeszcze minimalnie ruszyło się do przodu lub do tyłu.
Panowie, procedura, procedurą , a życie życiem... 7 lat i nic
Panowie, procedura, procedurą , a życie życiem... 7 lat i nic
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Ręczny szyber dach - regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomkkk |
|
||
[w201/w124] Hamulec ręczny - reaktywacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Boss |
|
||
[W124] Słaby hamulec postojowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Ychu |
|
||
Hamulec awaryjny - problem z tarczą kotwiczną |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mc_qtasface |
|
||
[W140] Co potrzebuje, żeby uruchomić hamulec postojowy ? |
Mercedes S, CL i SEC | Arekk |
|