[W201] Układ kierowniczy - kierownica nie...
mrowa 08 lip 2012 - 14:22
Witam wszystkich gdzie moze tkwić przyczyna nie wracajacej sie kierownicy ???
W aucie wymieniłem wszystkie drążki zbieżność ustawiona ale nie pomogło!
W aucie wymieniłem wszystkie drążki zbieżność ustawiona ale nie pomogło!
Aruś124 08 lip 2012 - 14:44
Przyczyną może być za mocno skręcona przekładnia kierownicza . Jak patrzysz na przekładnie z góry widać nakrętkę kontrójąć na 22 klucz i w niej jest śruba na ampol chyba 6 .. Luzujesz nakrętkę i chyba wkręcasz śrubę ampolową . Przekręcasz ja około 30 stopni kontrujesz i sprawdzasz . U mnie pomogło . Ale niech inni się wypowiedzą
XM 09 lip 2012 - 07:25
Albo może sworznie są na 5 minut przed kompletnym zatarciem. Dobrze by było podnieść przód i pokręcić kierownicą, rozpiąć drążki i ręcznie spróbować obrócić kołem...
muszasty 10 lip 2012 - 07:36
ja jak kupowałem swoją 190 to koleś który mi sprzedawała powiedział, że wspomaganie padło i dlatego nie odbija
sworznie po raz drugi, nie kręciłbym śrubami, pamietam jak miałem w124, wkręcanie wykręcanie jakiejś śruby miało pomóc,
zrobiłem to nie umiejętnie ... i narobiłem bałaganu.
sworznie po raz drugi, nie kręciłbym śrubami, pamietam jak miałem w124, wkręcanie wykręcanie jakiejś śruby miało pomóc,
zrobiłem to nie umiejętnie ... i narobiłem bałaganu.
Mada30 10 lip 2012 - 10:27
kolega XM może mieć rację.U mnie też był taki problem, a po założeniu nowych sworzni wszystko wróciło do normy.Ja bym na początku sprawdził sworznie a dopiero później brał się za regulację przekładni.
mrowa 10 lip 2012 - 21:43
Dokładnie tak sworzeń z prawej strony jest zapieczony dość solidnie musiałem użyć bardzo dużo siły aby ruszyć kołem lewo -prawo jak podniosłem auto takze czeka mnie wymiana sworznia ;/
Przy okazji taki sworzeń bedzie dobry???
http://moto.allegro....2478614962.html
Użytkownik mrowa edytował ten post 10 lipca 2012 - 21:44
Przy okazji taki sworzeń bedzie dobry???
http://moto.allegro....2478614962.html
Użytkownik mrowa edytował ten post 10 lipca 2012 - 21:44
piotrek.m5 10 lip 2012 - 21:51
bardzo dobry. Nie czekaj z wymianą bo może się urwać i narobi ci bałaganu.
Temat zamykam jako że takowe już istnieją. O wymianie sworzni jest na forum obszerna lektura, na przykład tutaj: http://mb201-124.eu/...na/page__st__80
Temat zamykam jako że takowe już istnieją. O wymianie sworzni jest na forum obszerna lektura, na przykład tutaj: http://mb201-124.eu/...na/page__st__80
tarantura13 01 sty 2017 - 18:13
Witam wszystkich,
Od niedawna jest posiadaczem Mercedesa :-) I mam takie pytanko.... Pojechałem sprawdzić zbieżność, na stacji diagnostycznej diagnosta stwierdził, że trzeba ustawić geometrię kół (pokazał mi, że najeżdżając na taką ruchomą płytę na ścieżce diagnostycznej, ona się rusza a nie powinna), dodatkowo pokazał mi, że przy maksymalnie skręconej kierownicy podczas jazdy samochodu kierownica samoczynnie nie powraca tzn auto jeździ cały czas w kółko- a powinno dążyć do ustalenia kierunku jazdy na wprost.
Pojechałem na geometrię, została ustawiona a auto dalej przy maksymalnie skręconej kierownicy nie dąży do ustalenia kierunku jazdy na wprost… Czy to tak ma być?????
Od niedawna jest posiadaczem Mercedesa :-) I mam takie pytanko.... Pojechałem sprawdzić zbieżność, na stacji diagnostycznej diagnosta stwierdził, że trzeba ustawić geometrię kół (pokazał mi, że najeżdżając na taką ruchomą płytę na ścieżce diagnostycznej, ona się rusza a nie powinna), dodatkowo pokazał mi, że przy maksymalnie skręconej kierownicy podczas jazdy samochodu kierownica samoczynnie nie powraca tzn auto jeździ cały czas w kółko- a powinno dążyć do ustalenia kierunku jazdy na wprost.
Pojechałem na geometrię, została ustawiona a auto dalej przy maksymalnie skręconej kierownicy nie dąży do ustalenia kierunku jazdy na wprost… Czy to tak ma być?????
Bogdan 190 01 sty 2017 - 18:44
Całkowicie sama nigdy nie wróci zawsze trzeba jej "pomóc" ale powinno być wyczuwalne że "chce wracać"... Nie powinno nic blokować...