Skocz do zawartości




- - - - -

mercedes 124 e klasa 1995 brak nawiewu


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   marecki1703


  • Postów: 6
  • Na forum od: 19 sie 2010

Napisano 26 sierpnia 2010 - 22:15

Mercedes 124 e klasa 1995 z klimą.Ze środkowych dysz nie chce dmuchać.Początkowe objawy były takie że w czasie jazdy raz dmuchało i przestawało.Teraz padło całkiem.I gdzie tkwi problem???



#2 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 sierpnia 2010 - 22:28

Wogóle nie dmucha? Nic a nic? Czy słabo? Przy świecacej diodzie przycisku EC tez to samo?

#3 Offline   marecki1703


  • Postów: 6
  • Na forum od: 19 sie 2010

Napisano 26 sierpnia 2010 - 22:40

Kompletnie nic.Tak jak pisałem w czasie jazdy raz "zaskakiwało" a za moment przestawało.A teraz na dobre klapa.Nawie boczny czy na szybę ok.

#4 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 27 sierpnia 2010 - 18:20

Poświeć latarką w otwory i zobacz czy jak kręcisz regulacją siły nawiewu środkowego to czy tam w środku się rusza ta klapa. Jak tam to znaczy, ze w układzie podciśnienia masz gdzieś nieszczelność. Zrób tak: włącz klime (EC sie nie świeci) i daj oba regulatory na minimum na jakieś pół minuty. Później przekręć oba na maks temp i tez zostaw na jakies pół minuty i zobacz czy dmucha. To samo zrób przy wyłączonej klimie (przycisk EC świeci). Jeżeli w którymś momencie zacznie dmuchać ze środkowej to masz gdzieś nieszczelność w układzie. Ja miałem wypięty przewód podciśnienia z klapy, która odpowiada za dmuchanie ciepłem ze środkowej kratki ale wtedy też mi nie działała regulacja świateł, obieg wewnętrzny i zagłówki :)

#5 Offline   marecki1703


  • Postów: 6
  • Na forum od: 19 sie 2010

Napisano 28 sierpnia 2010 - 07:07

stachu22 zrobiłem wszystko jak piszesz i dalej lipa.A w którym miejscu Ty miałeś ten przewód wypięty??? Piszesz z klapy, gdzie tego szukać???

#6 Offline   Steve1989


  • Postów: 212
  • Na forum od: 17 mar 2009
  • Miejscowość: Wrocław/Bolesławiec

Napisano 28 sierpnia 2010 - 10:11

stachu22, mam takie same objawy - brak nawiewu środkowego, obiegu wewnętrznego i składania się zagłówków. Za te trzy rzeczy odpowiada jeden przewód? no to czekam na info gdzie to jest

#7 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 28 sierpnia 2010 - 18:48

Koło całej nagrzewnicy jest zawór do którego doprowadzone jest odpowiednie ciśnienie przewodem koloru zielonego (jak zerkniesz pod maskę to na podszybiu od strony kierowcy jest rozdzielnik ciśnienia - nie wiem jakiego koloru przewód jest przed rozdzieleniem ale po rozdzieleniu masz: biały - spuszczanie tylnych zagłówków, fioletowy - regulacja świateł i zielony - sterowanie nawiewem, m.in. włączanie i wyłączanie obiegu zamkniętego jest realizowane poprzez dwa siłowniki pneumatyczne sterowane nadciśnieniem i podciśnieniem, w :D z klima dmuchanie ciepłego powietrza ze środkowej kratki jest realizowane przez siłownik pneumatyczny na podciśnienie itp. Jeżeli gdzieś tu pojawi się nieszczelność to masz już przekichane - pada Ci wszystko co w/w.

Steve - zrób najlepiej tak - przy rozdzielniku na podszybiu wypinaj po kolei każda z trzech rurek i zatykaj wolne miejsce w trójniku. Jeżeli po wypięciu którejś rurki reszta funkcji zacznie działać to znalazłeś winowajcę i trzeba szukać w jego układzie, jak po wypięciu każdego dalej nie będzie nic działało to sprawdź pompę vacum.

Marecki, aby dostać się do całego systemu grzewczego trzeba zdjąć całą deskę rozdzielczą; generalnie wypruć pół środka auta, wyjąć całe "czarne pudło" odpowiadające za ogrzewanie i oziębianie auta, nabić klime, dolać płynu do chłodnicy itp... Dużo roboty z tym jest ale wtedy masz wszystko jak na tacy i możesz szukać ewentualnej nieszczelności. Mi się udało to zrobić tylko poprzez wyjęcie deski rozdzielczej ale bawiłem się z tym długo...

#8 Offline   marecki1703


  • Postów: 6
  • Na forum od: 19 sie 2010

Napisano 29 sierpnia 2010 - 16:23

Masakra, ale jeśli to jedyne wyjście to będę musiał tak zrobić.Dzięki za rade pozdrawiam.








Podobne tematy Zwiń