Mercedes 124 e klasa 1995 z klimą.Ze środkowych dysz nie chce dmuchać.Początkowe objawy były takie że w czasie jazdy raz dmuchało i przestawało.Teraz padło całkiem.I gdzie tkwi problem???
0
mercedes 124 e klasa 1995 brak nawiewu
Rozpoczęty przez marecki1703, sie 26 2010 22:15
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 sierpnia 2010 - 22:15
#2
Napisano 26 sierpnia 2010 - 22:28
Wogóle nie dmucha? Nic a nic? Czy słabo? Przy świecacej diodzie przycisku EC tez to samo?
#3
Napisano 26 sierpnia 2010 - 22:40
Kompletnie nic.Tak jak pisałem w czasie jazdy raz "zaskakiwało" a za moment przestawało.A teraz na dobre klapa.Nawie boczny czy na szybę ok.
#4
Napisano 27 sierpnia 2010 - 18:20
Poświeć latarką w otwory i zobacz czy jak kręcisz regulacją siły nawiewu środkowego to czy tam w środku się rusza ta klapa. Jak tam to znaczy, ze w układzie podciśnienia masz gdzieś nieszczelność. Zrób tak: włącz klime (EC sie nie świeci) i daj oba regulatory na minimum na jakieś pół minuty. Później przekręć oba na maks temp i tez zostaw na jakies pół minuty i zobacz czy dmucha. To samo zrób przy wyłączonej klimie (przycisk EC świeci). Jeżeli w którymś momencie zacznie dmuchać ze środkowej to masz gdzieś nieszczelność w układzie. Ja miałem wypięty przewód podciśnienia z klapy, która odpowiada za dmuchanie ciepłem ze środkowej kratki ale wtedy też mi nie działała regulacja świateł, obieg wewnętrzny i zagłówki
#5
Napisano 28 sierpnia 2010 - 07:07
stachu22 zrobiłem wszystko jak piszesz i dalej lipa.A w którym miejscu Ty miałeś ten przewód wypięty??? Piszesz z klapy, gdzie tego szukać???
#6
Napisano 28 sierpnia 2010 - 10:11
stachu22, mam takie same objawy - brak nawiewu środkowego, obiegu wewnętrznego i składania się zagłówków. Za te trzy rzeczy odpowiada jeden przewód? no to czekam na info gdzie to jest
#7
Napisano 28 sierpnia 2010 - 18:48
Koło całej nagrzewnicy jest zawór do którego doprowadzone jest odpowiednie ciśnienie przewodem koloru zielonego (jak zerkniesz pod maskę to na podszybiu od strony kierowcy jest rozdzielnik ciśnienia - nie wiem jakiego koloru przewód jest przed rozdzieleniem ale po rozdzieleniu masz: biały - spuszczanie tylnych zagłówków, fioletowy - regulacja świateł i zielony - sterowanie nawiewem, m.in. włączanie i wyłączanie obiegu zamkniętego jest realizowane poprzez dwa siłowniki pneumatyczne sterowane nadciśnieniem i podciśnieniem, w z klima dmuchanie ciepłego powietrza ze środkowej kratki jest realizowane przez siłownik pneumatyczny na podciśnienie itp. Jeżeli gdzieś tu pojawi się nieszczelność to masz już przekichane - pada Ci wszystko co w/w.
Steve - zrób najlepiej tak - przy rozdzielniku na podszybiu wypinaj po kolei każda z trzech rurek i zatykaj wolne miejsce w trójniku. Jeżeli po wypięciu którejś rurki reszta funkcji zacznie działać to znalazłeś winowajcę i trzeba szukać w jego układzie, jak po wypięciu każdego dalej nie będzie nic działało to sprawdź pompę vacum.
Marecki, aby dostać się do całego systemu grzewczego trzeba zdjąć całą deskę rozdzielczą; generalnie wypruć pół środka auta, wyjąć całe "czarne pudło" odpowiadające za ogrzewanie i oziębianie auta, nabić klime, dolać płynu do chłodnicy itp... Dużo roboty z tym jest ale wtedy masz wszystko jak na tacy i możesz szukać ewentualnej nieszczelności. Mi się udało to zrobić tylko poprzez wyjęcie deski rozdzielczej ale bawiłem się z tym długo...
Steve - zrób najlepiej tak - przy rozdzielniku na podszybiu wypinaj po kolei każda z trzech rurek i zatykaj wolne miejsce w trójniku. Jeżeli po wypięciu którejś rurki reszta funkcji zacznie działać to znalazłeś winowajcę i trzeba szukać w jego układzie, jak po wypięciu każdego dalej nie będzie nic działało to sprawdź pompę vacum.
Marecki, aby dostać się do całego systemu grzewczego trzeba zdjąć całą deskę rozdzielczą; generalnie wypruć pół środka auta, wyjąć całe "czarne pudło" odpowiadające za ogrzewanie i oziębianie auta, nabić klime, dolać płynu do chłodnicy itp... Dużo roboty z tym jest ale wtedy masz wszystko jak na tacy i możesz szukać ewentualnej nieszczelności. Mi się udało to zrobić tylko poprzez wyjęcie deski rozdzielczej ale bawiłem się z tym długo...
#8
Napisano 29 sierpnia 2010 - 16:23
Masakra, ale jeśli to jedyne wyjście to będę musiał tak zrobić.Dzięki za rade pozdrawiam.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Srebrny przekaźnik - czy są zamienne |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
|
|
Ogólnopolski Zlot Mercedes-Benz w Toruniu 2024 (19 maja) |
Zloty i spoty innych for i klubów | Tomq |
|
|
|
[W124] czyszczenie ALDY |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124] PolnaMysz 3.0D 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | PolnaMysz |
|