Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki?


123 odpowiedzi w tym temacie

#121 Offline   Malysz86


  • Postów: 110
  • Na forum od: 16 sty 2023
  • Miejscowość: Wlkp
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW 1200 1965

Napisano 11 kwietnia 2024 - 21:53

Proszę o pomoc, Mercedes wylądował w warsztacie, no i już po całej kuracji uzdrawiającej będzie zalany nowym olejem do tej pory lałem
LIQUI MOLY Leichtlauf, High Tech 5W-40, ale dostałem propozycję, żeby zalać czymś takim MILLERS OILS
XF Premium ENGINE OIL 5W-30 Fully Synthetik (ojciec lał to do Forda Transita w dieslu) Ktoś z Was coś wie na temat tego oleju? Dla mnie taki trochę noname, a nie chciałbym zalać silnika po remoncie czymś co się nie nadaje.



#122 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 12 kwietnia 2024 - 20:15

"Dobry" olej to nie wszystko,liczy się zasadowość kwasowość i skład oraz norma. Kiedy nasze auta były nowe właściwe dla nich normy to 226.5 i 227.5 minęło ponad 30 lat i tych norm już nie ma, obecnie najniższą to chyba 229.1 Serwiówka z tamtego okresu podaje też klasę 5W30 a nawet 5w20 ale to oleje do stosowania w krajach skandynawskich. Ja skłaniałbym się do 5w40 lub 10w40 Ten Millers to przerost formy nad treścią Millers to akurat nie żaden No Name. Poczytaj o firmie. Blatt dla tego oleju to 229.52 a wysoka cena nie zawsze oznacza że w ponad 30 letnim samochodzie silnik będzie chodził jak nowym.aucie.Ja od 3 lat zalewam 229.1 PMO 10w40 i od pierwszego zalania zobaczyłem jak skutecznie zaczął zbierać syf czego nie było widać na gównianym Motul-u. Wymieniam raz w roku czyli co 3-4 tyś. w obu autach bo więcej przez wiosnę i lato nie zrobi każdy z nich.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 12 kwietnia 2024 - 20:29


#123 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2024 - 22:42

Wyświetl postUżytkownik Malysz86 dnia 11 kwietnia 2024 - 21:53 napisał

Proszę o pomoc, Mercedes wylądował w warsztacie, no i już po całej kuracji uzdrawiającej będzie zalany nowym olejem do tej pory lałem
LIQUI MOLY Leichtlauf, High Tech 5W-40, ale dostałem propozycję, żeby zalać czymś takim MILLERS OILS
XF Premium ENGINE OIL 5W-30 Fully Synthetik (ojciec lał to do Forda Transita w dieslu) Ktoś z Was coś wie na temat tego oleju? Dla mnie taki trochę noname, a nie chciałbym zalać silnika po remoncie czymś co się nie nadaje.
Zostałbym przy LM, którego zalewam do wszystkiego czym się poruszam/poruszałem, 5W40 różni się od 5W30 dość mocno. 5W40 lałem do 124 z dieslem, 5W30 jest dedykowany do aut nowszych.
Najlepiej po VINie niech Ci sprawdzą w autodacie albo innej bazie co się nadaje. A jak nie mają takiej bazy, to lepiej zmień mechanika :)

Użytkownik inutile edytował ten post 14 kwietnia 2024 - 22:46


#124 Offline   Malysz86


  • Postów: 110
  • Na forum od: 16 sty 2023
  • Miejscowość: Wlkp
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW 1200 1965

Napisano 21 kwietnia 2024 - 19:10

Dzięki za odzew koledzy. Silnik już jest zalany Millersem, ale przy kolejnej wymianie wrócę do LM bo jednak jest łatwiej dostępny nawet jakby się okazało kiedyś, że będzie trzeba jakąś dolewkę robić to LM bez problemu się dostanie.








Podobne tematy Zwiń