0
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel
Rozpoczęty przez Lownois, paź 15 2023 13:47
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 października 2023 - 13:47
Witam Kolegów
Przymierzam się do wyjęcia z mojego Mercedesa i włożenie drugiego ( po prostu wymiana z jednego diesla na drugi - bo ten mi padł tzn puszcza olej na pierwszym zylindrze i jest do remontu ) , chcę wyjąć silnik bez skrzynia - skrzynia automat , mam pytanie , wiem że tam jest trudny dostęp od góry do śrub ale może dam radę ,
z tym że , mój jest z automatem a ten silnik drugi co mam był z manualem , odkręciłem docisk i sprzęgło , czy trzeba zmienić też koło zamachowe ? czy tam są jeszcze jakieś rzeczy do wymiany / zamiany i czy ten silnik jak oddzielę od skrzyni wejdzie mi bez problemu potem , tam zostaje wandler przy skrzyni .
demontuje chłodnicę i kolektor wylotowy aby mieć miejsce
kolektor dolotowy - też trzeba zamienić
Pozdrawiam
Przymierzam się do wyjęcia z mojego Mercedesa i włożenie drugiego ( po prostu wymiana z jednego diesla na drugi - bo ten mi padł tzn puszcza olej na pierwszym zylindrze i jest do remontu ) , chcę wyjąć silnik bez skrzynia - skrzynia automat , mam pytanie , wiem że tam jest trudny dostęp od góry do śrub ale może dam radę ,
z tym że , mój jest z automatem a ten silnik drugi co mam był z manualem , odkręciłem docisk i sprzęgło , czy trzeba zmienić też koło zamachowe ? czy tam są jeszcze jakieś rzeczy do wymiany / zamiany i czy ten silnik jak oddzielę od skrzyni wejdzie mi bez problemu potem , tam zostaje wandler przy skrzyni .
demontuje chłodnicę i kolektor wylotowy aby mieć miejsce
kolektor dolotowy - też trzeba zamienić
Pozdrawiam
#2
Napisano 15 października 2023 - 18:32
Jeśli chodzi o śruby, te od góry, to kup sobie kilka przedłużek lub zespawaj jakąś i odkręcaj za skrzynią. Wtedy nie ma problemu z odkręcaniem.
Koła zamachowe powinny być jednakowe.
Koła zamachowe powinny być jednakowe.
#4
Napisano 16 października 2023 - 08:26
Jesteś pewien? Ja dokładnie nie pamiętam, ale wydawało mi się, że są takie same (chyba, że był dwumas, to wtedy wiadomo, że jest inne).
#5
Napisano 16 października 2023 - 17:04
ok , dzięki za odpowiedzi , postaram się z przedłużkami , tam jest chyba śruba na klucz 17 , co do koła zamachowego to zobaczę po wyciągnięciu jaka jest różnica , mam tylko pytanie , na jakim biegu tzn ma być skrzynia przy odkręcaniu wymianie silnika na P czy N ? i czy tam jest coś jeszcze do wymiany / smarowania , czy wandler zostanie przy skrzyni jak oddziele silnik ?
#6
Napisano 17 października 2023 - 06:02
Przedłużki z przegubem i odkręcasz beż najmniejszej linii oporu
#7
Napisano 18 października 2023 - 08:15
Koła są inne, śruby są inne, łożysko pilotujące w wale korbowym do wyjęcia, olej z konwertera do spuszczenia, chyba, że chcesz się pozalewać. Konwerter do odkręcenia, ma zostać na skrzyni i nie wyskoczyć Ci z pompy oleju, bo potem silnik ze skrzynią się nie zejdzie. Jak nie chce się jedno z drugim zejść idealnie po dobroci - konwerter nie siedzi na miejscu. Jakiekolwiek użycie siły w postaci ściągnięcia całości do kupy śrubami=uszkodzenie skrzyni biegów.,
#8
Napisano 19 października 2023 - 11:05
Podpisuję sie w całości pod wypowiedzią kolegi M104. Dobrze prawi.
#9
Napisano 19 października 2023 - 19:54
dzięki za bardzo cenne informacje - czyli łożysko pilotujące w wale korbowym - tylko do wyjęcia - czy ono schodzi normalnie czy trzeba jakiś przyrząd , czy jest tylko wkładane ręcznie
nie rozumiem tylko jak odkręcić konwerter czy to chodzi o ten wieniec zębaty , jak tam się dostać do śrub , rozumiem że wieniec jest przykręcony przy silniku tak jak koło zamachowe przy manualu i do niego dokręcony jest konwerter , czyli przy rozdzieleniu silnika ze skrzynią odejdzie wraz z silnikiem i konwerter czyli wypadnie od skrzyni / rozdzieli się od skrzyni , bo będzie przykręcony wraz z wieńcem
nie rozumiem tylko jak odkręcić konwerter czy to chodzi o ten wieniec zębaty , jak tam się dostać do śrub , rozumiem że wieniec jest przykręcony przy silniku tak jak koło zamachowe przy manualu i do niego dokręcony jest konwerter , czyli przy rozdzieleniu silnika ze skrzynią odejdzie wraz z silnikiem i konwerter czyli wypadnie od skrzyni / rozdzieli się od skrzyni , bo będzie przykręcony wraz z wieńcem
#10
Napisano 20 października 2023 - 05:51
Użytkownik Lownois dnia 19 października 2023 - 19:54 napisał
li łożysko pilotujące w wale korbowym - tylko do wyjęcia - czy ono schodzi normalnie czy trzeba jakiś przyrząd , czy jest tylko wkładane ręcznie
ściągacz do łożysk wewnętrznych
Użytkownik Lownois dnia 19 października 2023 - 19:54 napisał
nie rozumiem tylko jak odkręcić konwerter
W tyle miski olejowej masz plastikową zaślepkę (albo i nie, jak wypadła) a pod nią otwór przez który dojdziesz do tylnej strony konwertera i blachy z wieńcem zębatym. Obracając silnikiem znajdziesz tam 6 śrub zgrupowanych po dwie, rozstawione co 120 st. Odkręcasz je, sprawdzasz, czy konwerter obraca się luźno i lecisz dalej z tematem. Sugerowałbym jednak, żebyś sobie wziął do pomocy kogoś z wiedzą, bo z doświadczenia wiem, że w 8 na 10 przypadków jak ktoś się bierze za to 1 raz, to kończy się to źle.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|
||
Mercedes 410,2.9 diesel 1994.Problem ze sprzeglem. |
Pozostałe modele | Nik1975 |
|
||
[w201] poduszki silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | snazik88 |
|