Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] poduszki silnika


32 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 września 2014 - 16:39

Lemforder i Boge należą do jednego koncernu - ZF. Sachs z resztą też.

http://www.zf.com/co...uct_brands.html



#12 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 września 2014 - 16:43

Często w pudełkach Lemfordera bywały Boge z fabrycznymi oznaczeniami, tylko wytartym logiem :star:

#13 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 listopada 2014 - 17:00

Mam pytanie dot. poduszek silnika

Auto to W201 z silnikiem 1.8 z ASB
Poduszki są pod wersje z klimatyzacją.
Lemforder 10859 02 oraz 31355 01.
Fabryczny nr mają taki sam - 124 240 17 17, ale różnią się budową

Domyślam się, że różnią się stroną montażu, ale pewności nie mam.
31355 01 (bardziej obudowana) na stronę prawą (pasażera), a 10859 02 stronę lewą (kierowcy)?

Fotki:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Każda uwaga jest cenna, ponieważ idę je właśnie montować :)

#14 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 28 listopada 2014 - 17:13

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 28 listopada 2014 - 17:00 napisał

że różnią się stroną montażu

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 28 listopada 2014 - 17:00 napisał

(bardziej obudowana) na stronę prawą (pasażera)

To by się trzymało kupy bo obudowana chroni przed gorącem z kolektora wydechowego.

#15 Offline   Kelebrion


  • Postów: 99
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Głowno/Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopada 2014 - 11:52

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 28 listopada 2014 - 17:13 napisał

Napisano wczoraj, 17:13

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 28 listopad 2014 - 17:00 napisał
że różnią się stroną montażu

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 28 listopad 2014 - 17:00 napisał
(bardziej obudowana) na stronę prawą (pasażera)

To by się trzymało kupy bo obudowana chroni przed gorącem z kolektora wydechowego.

Ja np w 2.5 turbo mam obie takie same ale od strony pasazera razem ze sruba przykrecajaca poduszke podklada sie tez taka blache chroniaca przed cieplem:) jak jej nie masz to powenienes miec:)

A co do lemfordera to ja w tym tygodniu kupowalem dwie poduszki z dwoch roznych hurtowni i pudelka byly te same a w srodku jedna lemfordera a druga boge:) nrpoduszek 10862 02 pod klimatyzacje do 2.5 td 126ps:)

#16 Offline   pgorzala


  • Postów: 309
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 listopada 2014 - 00:06

Ja mam obie takie same - fotki wrzucałem powyżej.
Wcale nie muszą być obudowane pod kolektorem wydechowym ;) Od kiedy to konwekcja ciepła idzie w dół? ;D
Poza tym i tak nad poduszką jest łapa silnika więc czym tu się martwić. Patrzyłeś do EPC? Bo mnie się wydaje, że do wersji z klimą to były dwie jednakowe, ale różniły się kolorem tej kropki w stosunku do silników bez klimatyzacji (w nich była zielona).

Użytkownik pgorzala edytował ten post 30 listopada 2014 - 00:10


#17 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 listopada 2014 - 09:14

Mnie nie chodziło o względy temperaturowe, tylko o to, ze poduszka z prawej strony zawsze zużywa sie najszybciej. Prawdopodobnie związane jest to z kierunkiem obrotu wału napędowego.

Poduszki założone i jest bajecznie! Najlepiej wydane 150 zł w historii tego auta :)

#18 Offline   Kelebrion


  • Postów: 99
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Głowno/Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 listopada 2014 - 10:39

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 30 listopada 2014 - 09:14 napisał

Mnie nie chodziło o względy temperaturowe, tylko o to, ze poduszka z prawej strony zawsze zużywa sie najszybciej. Prawdopodobnie związane jest to z kierunkiem obrotu wału napędowego.

Poduszki założone i jest bajecznie! Najlepiej wydane 150 zł w historii tego auta :)

Dokladnie z obrotem wału napedowego bo np jak dodajesz gazu to silnik najpierw sie przechyla na strone pasażera i pewnie dlatego:) a moze tez dlatego od strony pasazera jest wydech i turbina i silnik jest ciut cięższy:)
150zł ?? to kupowales jedną poduszkę czy dwie w tej cenie?? kurcze ja placilem 190zł za sztuke lemfordera

#19 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 listopada 2014 - 13:52

Taka promocja była, właśnie na te poduszki, cena za dwie sztuki, więc zaryzykowałem :)
I dobrze zrobiłem, że zaryzykowałem. Poduszka po prawej stronie już puściła olej, silnik rzucało przy odpalaniu. Teraz silnik jest teraz jakieś 1,5 cm wyżej, nie buja się, elegancko pracuje.
Jest jeszcze jedna rzecz, która dla posiadaczy KE-Jeta może mieć duże znaczenie, mianowicie auto teraz dużo lepiej dopala - myślę że przez uszkodzone poduszki rzucało silnikiem, a za razem klapą spiętrzającą. Teoria mocno spiskowa, ale nic innego przy aucie nie robiłem, a auto odpala 100x lepiej niż wcześniej :)

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#20 Offline   Kelebrion


  • Postów: 99
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Głowno/Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 listopada 2014 - 15:41

moje tez byly z 1cm nizsze od nowych:)) moze moje byly drogie bo do diesla:) u mnie wczesniej tak rzucalo silnikiem przy odpalaniu ze teraz to mysle ze odpalam benzyne:) w ogole sie nie moge przyzwyczaic do tego odpalania jakos tak dziwnie:) juz nie mowie jak mi szarpalo przy ruszaniu a teraz nic:) no i drgania karoserii przy przyspieszaniu az sie balem przyspieszac bo mslalem ze mi auto sie rozpadnie i to tez zniknelo:)

A powiedz te co wyjales to miale jakies znaczki mercedesa lub jakis nr wybity?? b u mnie nic i chyba to byly juz jakies podroby juz wymieniane








Podobne tematy Zwiń