Skocz do zawartości




- - - - -

Podniesienie pojazdu


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   afromedes


  • Postów: 8
  • Na forum od: 12 sty 2010
  • Miejscowość: Kościerzyna

Napisano 28 września 2010 - 18:57

witam serdecznie kolegów

zwracam się do Was z dosyć nietypowym pytaniem:
mianowicie czy macie jakiś pomysł na podniesienie mojego mercedesa? Posiadam W124 250TD '88. Zawsze mogę go trochę podnieść na oponach, tylko jaki najwyższy profil mogę wstawić aby opony nie haczyły o podwozie?

za pomocą opcji "szukaj" nie znalazłem odpowiedzi na ten temat

podniesienie Mercedesa jest mi potrzebne ponieważ będę go używał w cięższych warunkach niż polskie drogi
pozdrawiam
www.afromedes.pl



#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 28 września 2010 - 19:14

Z tyłu podniesiesz go regulując NIVO.
Z przodu najgrubsze nakładki na sprężyny (gumy). Nic innego mi nie przychodzi do głowy.

Kiedyś do beczki kupowałem sprężyny wzmocnione (auto mniej siadało).

#3 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 28 września 2010 - 19:37

Do w124 też są wzmocnione. Nie wiem jak przód ale tylne widziałem i czułem w akcji -Tarpan, ot co. Wysoko i twardo.
Niedawno tutaj wklejałem tablicę z doborem gum pod sprężyny, jak też sprężyn.

#4 Offline   afromedes


  • Postów: 8
  • Na forum od: 12 sty 2010
  • Miejscowość: Kościerzyna

Napisano 29 września 2010 - 07:05

dzięki serdeczne!

będę szukał takich gum, a nivo najpierw muszę naprawić:D

a powiedzcie prosze jeszcze jak z wysokością opon, jakie najwyższe mogę wstawić?
pozdrawiam
www.afromedes.pl

#5 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 29 września 2010 - 10:33

afromedes napisał:

jak z wysokością opon, jakie najwyższe mogę wstawić?

To nie jest wysokość tylko profil, czyli stosunek wysokości do szerokości opony. Niedawno komuś to wyjaśnialiśmy tu na forum jak z tym jest - jeżeli chcesz opony o wyższym profilu, to żeby prędkościomierz i licznik kilometrów nie przekłamywały, będą one musiały być węższe.

Ja bym założył większe podkładki i ewentualnie poszukał jakichś wzmocnionych sprężyn :D

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 29 września 2010 - 11:20

afromedes, a to ma być samochód "misja ratunkowa" na Afrykę? Jeżeli tak to polecam książkę "Samochód, Rajd, Przygoda" S.Zasady z naciskiem na przygotowania do maratonu Londyn-Sydney. Takie zdrowe spojrzenie co i jak na doły i upały, a do tego klimacik fajny :D

#7 Offline   afromedes


  • Postów: 8
  • Na forum od: 12 sty 2010
  • Miejscowość: Kościerzyna

Napisano 01 października 2010 - 20:03

dzieki serdeczne Kloss, postaram sie znalezc ta pozycje

a wracając do sprawy to wiecie moze jaka najwyzsza opone moge wstawic? pewna firma kupi mi opony do busa i musze jej podac wymiary
z gory dzieki za odpowiedz

www.afromedes.pl

#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2010 - 20:12

lukaszstas, jeżeli w taki sposób sobie przeliczy to wysokość się w ogóle nie zmieni.

co do profilu opony to nie wiem czy ktoś eksperymentował w tą stronę. te 5-10% zawsze można dodać (czyli z 50 zmienić na 55, 60)


wsadź sprężyny od 3.0 td - teoretycznie powinien pójść do góry. tył na nivo jak już wspomniano.

#9 Offline   Yeshyk


  • Postów: 3
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C220

Napisano 26 października 2010 - 21:11

witam, dopiero co nabyłem mercedesa 124 230TE i wydaje mi sie, że jest dziwnie nisko zawieszony (oponu 195/60r15, przód 185). Jak pomału przejechałem obok takago samego (tylko sedan), to lusterko miałem jakieś 3-5 cm niżej, czy to tylko kwestia mnieszej opony z przodu? czy moze kombiaki były niższe, super trzyma się drogi przy wiekszych prędkościach, ale po mieście - krawężniki, dziury, wolałbym, zeby był nieco wyżej. Co to jest to NIVO? (od tygodnia mam mietka i jestem zielony)
z góry dzięki
pozdr

#10 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 października 2010 - 23:26

Kolego NIVO to inaczej samopoziomujące się zawieszenie, w skrócie pisząc działa to tak, że niezależnie ile nawalisz cegieł do bagażnika to tył będzie stał na tej samej wysokości. nivo-sprawdzenie-regulacja-vt695.htm?hilit=Nivo poczytaj i sprawdź czy twoje NIVO jest sprawne.
Co do podniesienia auta to w W124 i nie tylko pomiędzy kielichem sprężyny a sprężyną są podkładki gumowe, mają one wysokości 8-13-18-23mm. i mają analogicznie 1-2-3 lub 4 "cycki", takie jakby nadlane kropki, dzięki którym można zidentyfikować podkładkę.
Jeśli masz te najniższe czyli 8mm to kup sobie wyższe np. 23mm (ja płaciłem za 8mm po 8zł za sztukę chyba).
Podkładka grubsza o 1cm podnosi auto o 2cm więc masz max 3cm regulacji wysokości auta, ale to chyba powinno ci wystarczyć.
Ewentualnie masz założone sprężyny obniżające lub zbite sprężyny.
tu masz rozpiskę co i jak. http://img201.images.../f/1241kk4.jpg/








Podobne tematy Zwiń